ویرگول
ورودثبت نام
معصومه کرم پور
معصومه کرم پور
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

مطالبه گری یا بی تفاوتی ؟ ! مساله اینست !

کرم ضد آفتابم تموم شد و رفتم یکی دیگه از همون مارک از داروخانه خریدم. اومدم خونه و بازش کردم دیدم دوفاز شده یعنی روغن و کرم از هم جدا شده و وقتی از تیوب بیرون میاد دو تیکه س ...داروخانه نزدیک بود کرم رو بردم نشون دادم و گفتم که ی ساعت هم نمیشه که خریدم ، قبول نکردن ...

اومدم خونه ، از پشت جعبه کرم آدرس و تلفن شرکت تولید کننده رو پیدا کردم و زنگ زدم و جریان رو گفتم .

گفتم که اولین بارکه کرم رو باز کردم اینطوری بود و گفتم که اصلا قابل استفاده نیست و دارو خانه هم پس نمی گیره ! شرکت گفت که کرم رو ببرین داروخانه و ازشون ی کرم جدید بگیرین و بگین که از طرف فلانی اومدم و مشکل حل شد ...


یکبار دیگه شیر خریدم با اینکه تاریخ داشت اما وقتی جوشوندمش دیدم فاسده رفتم سوپر مارکت و گفتم که خرابه گفت پس نمی گیریم . باز اومدم خونه و زنگ زدم به شرکت تولید کننده و جریان رو گفتم. آدرس گرفتند و یک جعبه بزرگ شیر و ماست و پنیر و کره فرستادن دم در خونه مون :)

از این دوتا جالب تر مورد سومه ، ، ،

دوره دکتری که درس می خوندم ی درسی داشتم که اتفاقا سر کلاس هم خیلی فعال بودم . اصولا شاگرد خوبی هستم و نمره کمتر از 19 نداشتم. سر یک پروژه استاد به ما دوتا ای میل داد : یاهو و جی میل . یک سری از دانشجوها پروژه رو به یاهو فرستادن و ی سری به جی میل ، آخر ترم استاد گفت همه تون به یاهو بفرستید من جی میل م رو چک نمی کنم ! ! !

من و تعدادی از دوستان موفق نشدیم که به یاهو بفرستیم آدرسش رو پیدا نمی کردیم ، فکر کنم چون خودمون تو یاهو اکانت نداشتیم ....

خلاصه که ی نفر به استاد گفت که همون رو از ما قبول کنید و استاد چیزی نگفت ، اما نمره ها که اومد نمره ما ها همه کمتر از بقیه بود ! از یکی از دوستام پرسیدم نمره ش چند شده و گفت 19 ! در حالیه بمن 18 داده بود. بعد ازش پرسیدم پروژه رو به کدوم ای میل تحویل دادی ؟ گفت من اصلا پروژه کار نکردم !

منو میگی ، خیلی ناراحت شدم ، کلی روی پروزه وقت گذاشته بودم حالا یکی بدون پروژه نمره ش از من بیشتر شده بود ! همین گفتگوی خودم با این دوستم که گفت نمره ش 19 شده و پروژه هم تحویل داده رو اسکرین شات گرفتم و برای استاد فرستادم . البته اول باهاش صحبت کردم و به نمره م اعتراض کردم و گفتم که احتمالا پروژه منو چک نکردین ولی خوب قبول نکرد ، اونوقت منم اسکرین شات رو براش فرستادم ! !

بعد از یک هفته دیدم که نمره م رو اصلاح کرده :)

می خوام بهتون بگم که هر اتفاقی که افتاد و هر بی عدالتی که نسبت بهتون شد حتی در مقیاس کوچیک وای نایستین سکوت کنین ، بی تفاوت نباشین ، ی اعتراضی کنین ، مطالبه گر باشین ، حق تون رو مطالبه کنین ، همین مطالبه گری ها باعث میشه شرکتها جنس بد دست مردم ندن ، حتی اساتید دانشگاه حواسشون رو جمع کنن، بعدش همینطوری کم کم چقدر اوضاع کشورمون بهتر میشه ؟اکثر ماها نشستیم و از اینکه چقدر در خارج از ایران به حق مشتری اهمیت میدن و چقدر مشتری رو تحویل می گیرن تعریف می کنیم ولی همین خود ما واقعا تو همین کشور خودمون اگر شرکتی جنس بد بهمون بده چقدر حاضریم که ای میل بزنیم ، تلفن بزنیم و اعتراض کنیم و حق مون رو مطالبه کنیم ؟ من دیدم که از شرکت خودرو سازی هم با ای میل زدن دوستانم تونستن حق پیمال شده شون رو برگردونن !

باید همه با این رویکرد که باید حق م رو مطالبه کنم خرید کنن . اگر همه مطالبه گر باشن و همه به جنس بد اعتراض کنن حتی اگه نتونن حق شون رو بگیرن بالاخره تو شبکه های اجتماعی در موردش می نویسن حرف می زنن و بالاخره اون شرکت دچار مشکل میشه ! ممکنه حق شما رو نده ولی مجبوره که روشش رو ، جنسش رو اصلاح کنه ، ممکنه این وسط کسی به حق ش نرسه ولی این عملکرد ها باعث میشه در آینده هیچ حقی از کسی زائل نشه :)

مطالبه گریبی تفاوتیحق گرفتنی ستمعصومه کرم پوراعتراض
خوندم و می خونم و عاشق خوندن هستم ولی ، ، ، ارزشمندترین چیزا رو از خود زندگی یاد گرفتم ، وقتی گوشامو تیز کردم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید