ویرگول
ورودثبت نام
معصومه کرم پور
معصومه کرم پور
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

پریود جسمی یا پریود مغزی !

تازه ازدواج کرده بودم ، ی روز از سرکار اومدم و خواستم شام درست کنم که دیدم گوشت چرخ کرده مون تموم شده ! ی دوری تو خونه زدم و یاد سه تا امتحانی که آخر هفته داشتم افتادم ، نمیدونم چطور شد که همزمان پروژه محل کارم هم یادم اومد و اینکه صاحبخونه هم برای سال آینده ما رو جواب کرده بود چون خونه رو فروخته بود !

همه ی این مسائل با همدیگه یهو هوار شد تو سرم ! نشستم ی گوشه و های های اشک ریختم ، حالم به شدت خراب شد .

اون روزا من دوتا دانشگاه همزمان درس می خوندم ! ی دانشگاه فوق لیسانس می خوندم و ی دانشگاه دیگه لیسانس دوم . سرکار هم می رفتم تو ی شرکت خارجی که کارمون خیلی زیاد بود . سال دومِ این رویدادها ازدواج هم کردم و خانه داری هم به این لیست اضافه شد !

گریه می کردم و به خودم می گفتم چقدر بدبختم ! الان شام چی درست کنم ! خدایا امتحانامو چیکارکنم ؟ ای وای اثاث کشی وای خدا دنبال خونه گشتن رو بگو ! یادمه اشکام بند نمی اومد !


https://virgool.io/d/avn1v5v1dvqn/%F0%9F%93%B7

تو همین گیر و دار بود که یکی از دوستام زنگ زد ، وقتی جریان رو براش تعریف کردم گفت که تو الان فشار زیادی روته باید حوصله کنی ، وقتی امتحان های لیسانس ت تموم بشه و پایان نامه فوق ت رو هم بدی کم کم اوضاع بر می گرده به شرایط قبل .

ولی من اینا رو نمی فهمیدم ! من همچنان فکر می کردم که بدبخت ترین آدم آدم روی زمین منم و همه سختی های دنیا مال منه !

اون شب با گریه و هق هق خوابیدم ! یادمه حتی چیزی برای شام هم درست نکردم و نون و پنیر خوردیم .

فردا صبح اما ، ، ، ورق برگشت !

صبح که از خواب بیدار شدم احساس می کردم حالم چقدر خوبه ! ! !

اصلا خودم رو اونقدر بدبخت و بیچاره نمیدونستم و با نشاط فراوون رفتم تا آماده بشم برم سر کار !

خودم هم از این حالتای خودم تعجب می کردم ! رفتم دستشویی و متوجه شدم که پریود شدم !

واقعیت اینه که خانم ها رنج بسیار زیادی رو در دوران قاعدگی یا همون پریود تجربه می کنند. خیلی ها پرخاشگر میشن و عصبی مزاج و خیلی ها هم مثل من احساس بیچارگی و افسردگی و گریه دارن!

یکبار دکتر روان پزشکی میگفت حتی در دوران پریود اندازه سلول های مغزی بزرگ میشه و ما علتش رو نمیدونیم ! تغییرات خلق و خوی خانم ها هم به همین علت هست !

این داستان کاملا واقعی بود و برای خودم اتفاق افتاده بود. اینو نوشتم تا همگی بدونیم که در این دوران باید خانم ها رو بیشتر درک کنیم . اتفاقاتی در بدن شون میفته و شیمی اعصاب اونها کاملا تغییر میکنه که دست خودشون نیست.

شاید بیشتر باید آگاه بشیم و بیشتر اونا رو درک کنیم . تا این چند روز که البته هر ماه هم وجود داره بگذره !در طول پریود بدن خانم ها تغییراتی میکنه و برای بچه دار شدن آماده میشه ! مسلمه که این اتفاقِ بزرگی هست و شیمی بدن خانم ها چقدر تغییر میکنه !

بیشتر بدونیم ، درک کنیم ، همراه باشیم و هم یار :)

پریوددوران قاعدگیپرخاشگری دوران پریودعادت ماهانهسختی های پریود
خوندم و می خونم و عاشق خوندن هستم ولی ، ، ، ارزشمندترین چیزا رو از خود زندگی یاد گرفتم ، وقتی گوشامو تیز کردم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید