ویرگول
ورودثبت نام
mohammad
mohammad
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

بهترین افزونه های کروم که من ازشون استفاده میکنم



گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهای دنیاست که توانسته بیشترین مخاطب رو در مرورگرها کسب کند. در این بین توسعه دهندگان زیادی و خود گوگل برای کروم افزونه های زیادی منتشر کرده اند.

به همین خاطر تصمیم دارم در این پست بهترین اکستنش هایی که خودم تجربه استفاده از اون ها رو دارم براتون معرفی کنم.

افزونه google translate ؛ بیشترین کاربرد برای من

اگر زیاد در وب خارجی گشت و گذار دارید این افزونه کمک یار بسیار خوبی برای ترجمه مقالات و کلمات انگلیسی یا هر زبان دیگری است. حتی اگر به زبان انگلیسی تسلط زیادی داشته باشد، برخی اوقات پیش می آید که معنی کلمه یا عبارتی برایتان ناشناخته است؛ در این صورت با اکستنشن google translateکارتان بسیار راحت است.

برای ترجمه کلمات یا عبارات کافیست با موس کلمه مورد نظر را هایلایت کرده و چند لحظه بعد ترجمه فارسی به صورت پاپ آپ برای شما ظاهر می شود.

افزونه LasstPass ؛ یار همیشگی من در سایت ها نیاز به لاگین

خیلی از سایت ها نیاز دارند تا برای استفاده از خدمات یا خریدها، در اون ها ثبت نام و لاگین کنید. وقتی تعداد این جور سایت ها افزایش پیدا کند، به یاد آوردن رمز و نام کاربری کمی سخت است. از طرفی هم نمی شود یک رمز را برای همه این سایت ها انتخاب کرد چون ریسک به خطر افتادن امنیت را در بالا میبرد. به همین خاطر من از این افزونه استفاده میکنم .

بعد از نصب و ایجاد حساب کاربری در لست پست هنگام ورود یا ثبت نام در سایت های نیاز به لاگین یک پاپ آپ برای شما نمایش داده می شود که میگوید آیا می خواهید اطلاعات ورود این سایت در لست پست ذخیره شود؟ که پس از تایید، دیگر نیاز به وارد کردن دستی اطلاعات اون سایت ندارید و هنگام ورود خودش نام کاربری و رمز شما را وارد میکنه.

اکستنشن veepn

استفاده از وی پی ان ها در زندگی دیجیتالی امروز ما امری عادی شده و با توجه به اینکه بیشترشون هم غیر فعال شدن، پیدا کردن VPN پر سرعت و پایدار سخت شده. اما اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید، افزونه veepn کار شما رو راحت کرده و با نصب آن سرعت قابل قبول و پر کششی را دریافت میکنید.

افزونه Nimbus Capture

برای اسکرین شات گرفتن از صفحات کروم، باید برنامه های جانبی نصب کنید یا اینکه اگر از ویندوز 10 استفاده میکنید، با کلیدهای ترکیبی win + PrtScاستفاده کنید که امکانات کمی در اختیارتان می گذارد. اما با Nimbus Captureکارتان برای اسکرین شات گرفتن از صفحات کروم راحت می شود. بعد از اینکه این افزونه را از لینک مخزن کروم دانلود کردید، با کلیک روی آیکون افزونه لیستی از امکانات برایتان نمایان می شود که می توانید ویدیو ریکورد کنید یا از بخشی از صفحه یا کل صفحه اسکرین شات بگیرید. بعد از گرفتن اسکرین شات می توانید آن را در خود افزونه ویرایش کنید.

افزونه What Font

گاهی اوقات وارد سایتی میشیم که از فونت های زیبایی استفاده میکنند اما نمیدانیم اسم فونت را نمیدانیم. با افزونه What Font این کار به راحتی انجام می شود. بعد از نصب، یک بار روی آیکون افزونه کلیک کنید و بعد روی متن با موس بروید و به صورت پاپ اپ نوع فونت را مشاهده می کنید.

اسکرین شاتکرومگوگل کرومافزونه های کروم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید