ویرگول
ورودثبت نام
mni213141
mni213141
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

کم بود ناامید نشو،زیاد بود مغرور نشو

«خافِضَةٌ رافِعَة» یعنی چی؟
روز قیامت یک عده‌ای می‌روند بالا یک عده‌ای می‌آیند پایین.?

کسی که خساست دارد امتحانش این است، خدا می‌فرماید من خودم تو را خسیس آفریدم ها! ناراحت نباش. خودم هم نمی‌زنمت به خاطر اینکه خسیس هستی.
حالا من می‌خواهم به تو امتیاز بدهم.

می‌گوید خدایا من آدم خسیسی هستم دیگر برای چی می‌خواهی به من امتیاز بدهی؟ می‌‌فرماید می‌خواهم ببینم چقدر می‌توانی مبارزه کنی با خساست؟

خدایا من امروز یک دو هزار تومان صدقه دادم، دو هزار کیلو با خساست خودم مبارزه کردم،  دیگر بالاخره جان کندم ها! خدا می‌فرماید من دو هزار تا به تو جایزه می‌دهم، فهمیدم چی کشیدی.
«لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعی؛ برای انسان جز حاصل تلاش او نیست»
آ خدا این بغل دستی ما دو میلیون تومان صدقه دادند. می‌فرماید من به آن یک قِران هم نمی دهم.

چون آن سخاوتی که من خودم بهش دادم، الآن دو میلیارد بود، دو میلیون تومان داده یعنی خساست کرده،نه علی‌رغم میلش.

امیرالمؤمنین می‌فرماید: «وَاتَّقِ الله وَ إن قَلَّ»، اگرچه کم هم باشد، باشد! تو تلاشت را بکن، تو سعی‌ات را بکن. آن سعی مهم است. هر کی هر چقدر می‌تواند.

ناامید نشوید اگر کم بود. مغرور نشوید اگر زیاد بود. هر چقدر می‌توانید.

برگرفته از سخنرانی استاد پناهیان

استاد پناهیانژن خوبژن بد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید