ویرگول
ورودثبت نام
مسعود خیالی
مسعود خیالی
خواندن ۷ دقیقه·۲ سال پیش

من و شیائومی و باقی ماجرا!

خرید کردن برای من آداب خاص خودش را دارد. یعنی اینطور نیست که چیزی را بخواهم و همان آن هم بروم و یک‌جوری یک مدلی را انتخاب کنم و تمام! نه. خرید کردن برای من برابر شده با صرف کمترین هزینه و دریافت بیشترین کیفیت. همین وسواس باعث شده تا سر هرخرید، شاید حتی چندماه مدل‌های مختلف را بررسی کنم و حتی محصولات جدیدی که از راه می‌رسند را هم بشناسم.

با تنگ‌تر شدن کیسه خلیفه و جیب مبارک، مجبور هستم که هزینه را هم به شرایط اضافه کنم. یعنی باید جوری انتخاب کنم که کمترین هزینه را برای من داشته باشد. بعد از بررسی‌های من، برند شیائومی گزینه مناسبی برای خریدهایم بود. از گوشی تا اسپیکر، از ریش‌تراش تا گجت‌های هوشمند و جذاب، همگی با قیمت‌هایی منطقی منتظر من بودند! می‌خواهم ماجراهای خودم را تعریف کنم. ماجراهایی که سر خرید و انتخاب هرمحصول شیائومی داشته‌ام.

لوگوی برند شیائومی
لوگوی برند شیائومی

گوشی هوشمند شیائومی

گوشی خریدن در این روزها تبدیل به یک کار عجیب و دست‌نیافتنی شده. باید با حواس جمع یک گزینه عالی را انتخاب کنی وگرنه کارت تمام است! مجبور می‌شوی چندسال یک گوشی معمولی را تحمل کنی تا حالا چه زمانی مجدد بتوانی گوشی مناسبی بخری.

بعد از بررسی‌هایی که داشتم، گوشی‌های شیائومی از نظر قیمت و کیفیت، وضع بهتری داشتند. با وجود امکانات بیشتر قیمت‌گذاری شیائومی به شکلی بود که خریداران بیشتری می‌توانستند به سمتش بروند. از طرفی هم امکانات زیاد باعث وسوسه هر مشتری می‌شد. امکاناتی که در هربرند دیگری با هزینه بیشتری همراه بود.

بعد از کش و قوس‌های فراوان، شیائومی توانست گوی برنده را ببرد و دست من یک گوشی بدهد. حالا هم بعد ۹ ماه استفاده مداوم، مشکل خاصی نداشته‌ام و راضی‌ام.

اسپیکر شیائومی

زمانی که تصمیم گرفتم لپ‌تاپ دست‌دوم بخرم، می‌دانستم که باید یک‌چیزی را فدا کنم. لپ‌تاپی که خریده بودم اسپیکر مناسبی نداشت. هرچند همینکه صدایش دربیاید تا حد زیادی کافی بود، اما از یک‌جایی به بعد دیگر نمی‌توانستم به آن اکتفا کنم. همین شد که به فکر خرید اسپیکر افتادم. اسپیکرها هم می‌دانید که انواع مختلفی دارند، از سیمی و بی‌سیم و کوچک و بزرگ! بین این‌همه گزینه، آن هم با چندین برند متوسط و عالی در این بازار شلوغ، چطور می‌توانستم یک گزینه مناسب و اقتصادی پیدا کنم؟

من به اسپیکری که ثابت باشد نیاز نداشتم. دانشجو بودم و به نوعی، خانه‌به‌دوش. نمی‌توانستم یک اسپیکر خانگی را همه‌جا دنبال خودم بکشانم، هرچقدر هم که خوش‌قیمت و خوش‌صدا باشد. از طرف دیگر، به این اسپیکرهای بلوتوثی ارزان با برندهای ناشناخته هم نمی‌توانستم اعتماد کنم. برندهای معروف هم که رنج قیمتی‌شان فراتر از انتظارم بود. من هم بدم نمی‌آمد که اسپیکر JBL بگیرم یا سراغ گزینه‌هایی مثل سونی بروم. اما باید بیشتر می‌گشتم و گزینه‌های ارزان‌تر و بهتری را پیدا می‌کردم.

اسپیکر شیائومی
اسپیکر شیائومی

در همین گشت‌وگذارها، به اسپیکر جیبی شیائومی رسیدم. اسپیکری که در عین کوچکی، از پس خیلی کارها برمی‌آمد. البته من این را نمی‌دانستم. از سر استیصال و خسته شدن از گشتن، راضی شده بودم به این گزینه که هم قیمتش مناسبم بود و هم ظاهر جذابی داشت و اندازه‌اش حسابی کاربردش را بالا می‌برد. می‌توانستم آن را هرجایی ببرم و ۶ ساعت مداوم موسیقی و پادکست بشنوم. چه از این بهتر؟!

وقتی اسپیکر شیائومی رسید و بازش کردم، از اینکه هیچ کابلی همراهش نبود ناراحت شدم. البته که بعدش به خودم آمدم و دیدم کابل دارم و کمی هم این راحت‌طلبی را کنار بگذارم، شاید در کنار منفعت کمپانی‌ها، کمی هم طبیعت نفس بکشد! دستم گرفتمش و از کوچکی‌اش شگفت‌زده شدم. کوچک‌تر از تصورم بود و نمی‌دانستم صدایش چون است. روشنش کردم و با صدای بلندی هم روشن شد. وصلش کردم و اولین آهنگی که دم دستم را پخش کردم و وه! چه صدایی اسماعیل! دوستش داشتم خیلی و همین شد که جشن کوچکی گرفتم و چندی به شادی گذراندم.

ریش‌تراش شیائومی

ریش از آن دغدغه‌های مردانه است که خیلی‌هایمان هم توجه خاصی بهش نداریم. گاهی فکر می‌کنیم چه کاری است توجه به آن؟! تا آنکه مجبور می‌شویم یک توجهکی هم به آن داشته باشیم. گفته بودم که دانشجوام و به نوعی خانه‌به‌دوش؟ همین بود که نیاز به یک ریش‌تراش داشتم که همراهم باشد، رفیقم باشد و در صبح‌های قرار و جلسه به دادم برسد.

موزر یار قدیمی همه ماست. می‌دانم نوستالژیک است و همینجوری نمی‌توانیم از آن دست بکشیم. گاهی فکر می‌کنم هرچیزی قیمتی دارد و قیمت نوستالژی هم شاید نیاز بیشتر ما باشد. نیاز به چیزی فراتر می‌تواند باعث شود که ما از خانه قدیمی‌مان هم دست بکشیم و یک ریش‌تراش این وسط چیز چندان زیادی نیست. با این حال، من نیاز داشتم ریش‌تراشم جدید باشد و کمی هم همراه‌تر، مثلاً بی‌سیم و شارژی باشد.

شیائومی باز هم توانسته چندگزینه خوب بزند و بازار را غافلگیر کند. ریش‌تراش گران‌تر که Sharp نام دارد و ریش‌تراش ارزان‌تر که Boost است. من دلم نمی‌کشید بهشان و همین شد که ارزان‌تره را انتخاب کردم که اگر پشیمان شدم، چندان هم ضرر نکرده باشم. وقتی دستم رسید، از اینکه سرش جدا می‌شود خوشحال شدم. تمیزی در سلامت این وسیله نقشی حیاتی دارد. تمیز کردن آن هم منوط به این است که حسابی از فنی‌اش سردربیاورید! همین است که موزرهایمان خیلی سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنیم به مشکل می‌خورد و حل مشکلش هم کار دست ما نیست. اما این ریش‌تراش را می‌توانم هرازگاهی روغن‌کاری و تمیزکاری کنم و خیالم از سلامتش راحت باشد.

ریش‌تراش شیائومی مدل Boost
ریش‌تراش شیائومی مدل Boost

این روزها که در خوابگاه و دور از محیط خانگی هستم، بیش از پیش قدر این وسیله خوش‌دست را می‌دانم. رفیق روزهای پردردسر نام خوبی برایش باید باشد. نه؟ روزهایی که باید حسابی سریع باشی و در عین حال چیزی هم نباید از قلم بیفتد؛ حتی ریش‌هایی که توجهی بهشان نداری.

گجت‌های هوشمند شیائومی

شیائومی که البته فعال‌تر از این‌حرف‌هاست. این برند توانسته سر خودش را شلوغ کند و به هرچیزی یک سری بزند. پول و سرمایه همین است دیگر. وقتی زیاد می‌شود دلش می‌خواهد که خودش را به در و دیوار بکوبد. به هرجایی که ذره‌ای منفعت خوابیده باشد. همین هیجان‌طلبی سرمایه باعث شده تا این برند به سمت گجت‌های هوشمند جذابی برود.

البته که این به نفع ماست. هم مسیر تکنولوژی سریع‌تر از قبل به پیش می‌رود و هم این تکنولوژی، کاربرپسندتر روانه بازار می‌شود. سلیقه شیائومی در تولید محصولاتی که برای هرمخاطبی جذاب باشد، بدک نیست. حداقل من را که حسابی وسوسه کرده تا یک روزی بروم سراغش.

چراغ خواب هوشمند

یکی از آن محصولات هیجان‌انگیز شیائومی، چراغ خواب هوشمند آن است. همه ما با چراغ خواب آشنایی داریم. از همان روزهای کودکی که نور یکی از این لامپ‌های کوچک را گوشه و کنار خانه می‌دیدیم. حالا اما اوضاع فرق کرده و هرچیزی هوشمندش خوب است. چراغ خواب هوشمند شیائومی هم آمده تا همین نیاز را برآورده کند. در این محصول شما اختیارات زیادی دارید و تنها به وسیله یک نرم‌افزار می‌توانید چراغ را روشن/خاموش کنید، نورش را کم/زیاد کرده و رنگش را تنظیم کنید. حضور یک چراغ خواب هوشمند می‌تواند لحظات شب را در خانه شما جذاب‌تر از قبل کند. نه؟

چراغ خواب هوشمند مجیا شیائومی
چراغ خواب هوشمند مجیا شیائومی

جاروبرقی شیائومی

جاروبرقی‌های قدیمی دیگر حوصله‌مان را سرمی‌برند. هم سروصدا دارند و هم دیگر ما وقت آن را نداریم که در هرلحظه سراغ‌شان برویم. حجم و وزن زیادشان هم که جای خود دارد. شیائومی اما با جاروبرقی‌های هوشمند خود سراغ ما آمده. جاروبرقی‌هایی که جمع می‌شوند و جای زیادی نمی‌گیرند، می‌توانند در هرلحظه مورد استفاده قرار بگیرند و همه‌جا را تمیز کنند. جاروبرقی شیائومی حتی سیم هم ندارد و شارژی است. این مورد به تنهایی کارتان را هزاران مرتبه ساده‌تر می‌کند.

trouver power 11روبرقی شیائومی مدل
trouver power 11روبرقی شیائومی مدل

پاور بانک شیائومی

انرژی یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که شما با آن روبه‌رو هستید. اگر فکر می‌کنید که گوشی‌تان زود شارژش تمام می‌شود و روزتان نصفه می‌ماند، یک پاوربانک می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. اینکه پاوربانک ده‌هزار میلی‌آمپری را انتخاب کنید یا بیست‌هزار، برمی‌گردد به میزان نیاز شما. اما من فکر کنم خیلی دیر نباشد روزی که یک پاوربانک ۲۰ هزارتایی شیائومی بخرم تا محصولات هوشمندش را هم بتوانم با آن شارژ کنم. از اسپیکر تا ریش‌تراش و در کنارش هم گوشی را.

کوله پشتی شیائومی

شیائومی فقط به فکر تولید محصولات هوشمند نبوده که حتی به فکر جایگاه آن‌ها هم بوده است. مهم است که این محصولات جذاب را در چه پکیجی جمع می‌کنید. کوله پشتی شیائومی همان‌چیزی است که شایسته اسپیکر، پاوربانک و چراغ خواب شیائومی است تا همه‌جا همراه خودتان یک دست جذاب از محصولات شیائومی را داشته باشید. سادگی، زیبایی، ضدآب بودن و کاربرد بالای آن برای هرسلیقه، باعث شده تا این محصول انتخاب جذابی برای شما باشد.

کوله پشتی شیائومی
کوله پشتی شیائومی

چطوری محصولات شیائومی را بخریم؟

اگر شما هم بدتان نمی‌آید که شیائومی-پرسن باشید، توصیه اکید من این است که بروید سراغ محصولات شیائومی فروشگاه کمکس و حسابی حالش را ببرید. تنوع محصولات بالاست و دست شما را موقع خرید باز می‌گذارد. راستی! هرمحصولی را هم که بخواهید می‌توانید بهشان خبر بدهید تا برایتان موجودش کنند. این یک فرصت خوب برای پیوستن به خانواده بزرگ شیائومی است. آن را از دست ندهید.

محصولات هوشمند شیائومیبرند شیائومیاسپیکر شیائومیشیائومیکوله پشتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید