ویرگول
ورودثبت نام
زیبا شو
زیبا شو
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

ماجرای سرمایه گذاری من در مازندران؛ مسیری که از کسب و کار سنتی به سرمایه دائمی تبدیل شد....



......... خونه پدری ام رو فروخته بودم و مقدار قابل توجهی پول به دست آوردم. از دوست ها و آشناها خیلی سوال کردم تا به من راهنمایی کنند باید دقیقاً با این پول چی کار کنم؟ چطور می تونم یک برنامه ریزی دقیق داشته باشم تا بتونم هم سود پول رو بدست بیارم و هم در طولانی مدت، آینده خودم و خانواده رو به نوعی تامین کنم؟

در حالی که من داشتم درباره ایده های راه اندازی کسب و کار های سنتی تحقیق می‌کردم و به فکر راه انداختن یک فروشگاه مواد غذایی بودم، خبری در رسانه ها منتشر شد که نظر من را به کلی عوض کرد!! شنیدن این خبر بود که تازه فهمیدم فرصت‌ های بزرگی در کشور وجود داره که من میتونم حتی بخش کوچکی از اون رو با سرمایه خودم داشته باشم. خبر "تصویب منطقه آزاد مازندران"، سرنوشت سرمایه من را عوض کرد.........

داستان از کجا شروع شد؟


بعد از این که موفق شدم خونه پدری خودم رو بفروشم و سهم خواهر و برادرهام رو بدم، پول خوبی از فروش خونه به دستم اومد. من صاحب یک مغازه نسبتاً کوچیک پوشاک کودک و نوجوان بودم. سود آوری کسب و کار من به اندازه ای نبود که بشه به اون به نگاه سرمایه دائمی و پرسود نگاه کرد. وقتی سرمایه اصلی که از فروش خونه به دستم اومد رو محاسبه کردم، فهمیدم الان فرصت خوبیه که بتونم از پولم استفاده کنم.

با تجربه ای که در حوزه پوشاک کودک و نوجوان داشتم به نظر نمی رسید اگه این همه پول رو در حوزه پوشاک سرمایه گذاری کنم، تضمینی داشته باشه که در طولانی مدت برای من سود قابل توجهی رو برسونه!

من دوست داشتم یک کار دیگه غیر از فروش پوشاک کودک و نوجوان داشته باشم؛ چیزی که هم بتونم از پولم استفاده کنم و هم اگر نیاز شد، سرمایه ام رو به چند برابر افزایش بدم. شرکت خوبی را نمی شناختم که به من مشاوره بده، بنابراین در مرحله اول، از دوستان آشنایان در این باره سوال کردم.

هر کسی که ازش سوال می کردم یک نظری داشت. بعضی از افراد، نظرهایی می دادند که منطقی بود اما از نظر من اجرا کردنش خیلی سخت بود و من نمی تونستم همزمان در دو مغازه کار کنم...

برای اینکه بتونم از پولم استفاده کنم، حتی درباره ایده های راه اندازی کسب و کارهایی که در دنیای اینترنت هست، خیلی تحقیق کردم. باز هم متوجه شدم که من سر رشته ای از کارهای اینترنتی ندارم و فرصت زیادی نیاز داره تا این مسیر برای من آشنا بشه، بنابراین از ادامه این ایده هم منصرف شدم! بیشتر فکر کردم....

یک نفر گفت فروشگاه مواد غذایی راه بنداز!


در این تفکرات بودم که یک نفر از خویشاوندان نزدیک که تجربه قوی در حوزه پخش مواد غذایی داشت به من گفت اگر سرمایه خودت رو میخوای افزایش بدی، روی مواد غذایی سرمایه گذاری کن. مواد غذایی یک کار دائمی و تورو به سود می رسونه...

این حرف رو که شنیدم تصمیم گرفتم چند ساعتی رو در شرکت پخش بگذرونم. به نظرم اومد اگه پولم رو در شرکت مواد غذایی سرمایه گذاری کنم، پر سود باشه. تا حدی قانع شده بودم و در مراحل اولیه تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در راه اندازی یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی بودم تا اینکه اون خبر را شنیدم....

خبر جدید که من رو به کلی تغییر داد....!


همون شبی که تصمیم قطعی خودم رو گرفته بودم تا سرمایه پولی خودم را در فروشگاه و پخش مواد غذایی سرمایه گذاری کنم، خبری از رسانه ‌های ملی شنیدم که به کلی نظر من رو تغییر داد و البته خیلی من را شگفت زده کرد...

عنوان این خبر این بود: "طرح منطقه آزاد مازندران در مجلس تصویب شد!"

درست یادم هست که وقتی این خبر رو شنیدم به کلی متعجب شدم. در حال شام خوردن بودم و به رویاهایی که بعد از راه اندازی فروشگاه مواد غذایی داشتم، فکر می کردم. وقتی این خبر رو شنیدم انگار که سر جای خود میخکوب شدم! ایده راه اندازی فروشگاه مواد غذایی به کلی در نظرم ناپدید شد...

من قبلاً با طرح منطقه آزاد آشنایی داشتم. دلیلش هم کاملاً واضحه. من فروشنده پوشاک کودک و نوجوان بودم که خیلی از جنس هایی را که می آوردم از منطقه آزاد می خریدم. چون می خواستم سود بیشتری داشته باشم...

وقتی فهمیدم منطقه آزاد مازندران تصویب شده، ایده های جدیدی تو ذهنم اومد...

از خودم پرسیدم چرا من نتونم در منطقه‌ای سرمایه گذاری کنم که آینده روشنی داره...؟! من می تونستم همون کسب و کار پوشاک کودک ونوجوان و مواد غذایی را در مازندران راه اندازی کنم اما چیزی که فکرم را به خودش مشغول کرده بود این بود که مسیر صحیح این کار چیه؟

اول خونه من رو راهنمایی کرد!


فردای آن روز که خبر تصویب منطقه آزاد مازندران را شنیدم، به سرعت به تحقیق کردن درباره شرایط سرمایه گذاری در منطقه آزاد پرداختم. من چند فرصت بزرگ برای سرمایه گذاری و استفاده از پولم داشتم. نمی دونستم خونه بخرم، یا یکی از ویلاهای مازندران را بخرم و یا حتی نمی دونستم زمین یا یک ملک‌ تجاری بخرم!

پول من به اندازه کافی بود که یک ملک مجزا داشته باشم، فقط باید تصمیم می گرفتم که کدوم برای من بهتره!

منطقه آزاد مازندران از هر نظر می تونه فرصت رشد و توسعه را فراهم کنه؛ چه برای کسب و کارهای تجاری و چه برای کسب و کارهای سنتی... من کسب و کار خودم رو به صورت سنتی در شهر خودم داشتم و می خواستم مدل دیگه ای از کسب و کار رو به صورت مادام العمر داشته باشم...

وقتی "سرمایه گذاری منطقه آزاد مازندران" رو جستجو کردم به وبسایت اول خونه رسیدم.. یک وبسایت تمام و کمال از آنچه که نیاز دارید در مازندران به اون برسید... خرید ویلا در شمال.... خرید ویلاهای شهرکی... خرید آپارتمان.... خرید زمین در شمال... و چیزی که فکر می‌کنید در حوزه املاک و مستغلات در مازندران نیاز دارید رو می تونستم در این وبسایت پیدا کنم..

من تجربه ای در حوزه املاک مازندران نداشتم بنابر این سریع با کارشناسان املاک اول خونه تماس گرفتم... ایده خودم رو برای کارشناسان توضیح دادم و بهترین راهنمایی را دریافت کردم...

موقعیتی که من به دست آوردم...

پس از گفتگو با کارشناسان اول خونه و یک قرار ملاقات حضوری، خوشحالم که بالاخره تونستم بهترین سرمایه گذاری برای پولم رو پیدا کنم. خرید ویلا ساحلی چیزی بود که کارشناسان پس از در نظر گرفتن شرایط من و مقدار بودجه ای که داشتم به من پیشنهاد کردند....

قضیه این بود که من تونستم یک ویلای ساحلی بخرم و نه تنها خودم از اون استفاده کنم بلکه برای اجاره دادن در ایام پر ترافیک سال، یک منبع درآمد بسیار عالی برای من محسوب می شد. از طرف دیگه من الان مالک یه ویلا بودم که ارزش آن به مرور زمان بیشتر از بودجه اولیه من میشه...

منطقه آزاد مازندران به رشد ملک من هم کمک میکنه.....

اول خونهفروش ملک شمالخرید ویلا شمال
زیبایی یک امر خدادادی نیست، اگر باور ندارید به تصاویر هالیوودی ها نگاه کنید، اگر شما هم به دنبال زیبایی هستید می توانید به دنبال ابزار آن باشید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید