ویرگول
ورودثبت نام
ahmad modaraei
ahmad modaraei
خواندن ۱ دقیقه·۱۵ روز پیش

قطع رابطه با خانواده و خویشان حرام است و گناه کبیره _ حجت الاسلام سید احمد مدارایی


❌قطع رحم گناه کبیره❌

✅مردی از مسلمانان خدمت رسول‌ خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) رسید و به ایشان عرض کرد:

🙋‍♂یا رسول ‌الله! اقوام و خویشان من تصمیم گرفته‌اند به من حمله کنند😡 و رابطه‌شان را با من ببرند و مرا دشنام گویند.🤬

آیا من حق دارم و می‌توانم به این خاطر رابطه‌ام را با خویشانم قطع کنم و از آنان دوری گزینم؟
رسول‌ خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در پاسخ او فرمودند:

❌اگر چنین کنی در آن صورت خداوند با همگی شما رابطۀ خود را قطع خواهد نمود.❌

❇️آن مرد از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)
در مورد نوع برخورد با اقوامش درخواست راهنمایی نمود ❓

و 👈رسول‌ خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در پاسخ او فرمودند:

🤝دوستی و ارتباط برقرار کن با هر کس که با تو قطع ارتباط کند

و بخشش و عطا کن به هر کس که تو را از عطای خود محروم نماید

و ببخش هر کس را که به تو ستم نماید.

🥰اگر چنین کردی خداوند تو را بر علیه آنان یاری خواهد کرد🥰


رَجُلًا اَتَی النَّبِیَّ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ اَهْلُ بَیْتِی اَبَوْا اِلَّا تَوَثُّباً عَلَیَّ وَ قَطِیعَةً لِی وَ شَتِیمَةً فَاَرْفُضُهُمْ؟
قَالَ: اِذاً یَرْفُضَکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً!
قَالَ: فَکَیْفَ اَصْنَعُ؟
قَالَ: تَصِلُ مَنْ قَطَعَکَ وَ تُعْطِی مَنْ حَرَمَکَ وَ تَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَکَ فَاِنَّکَ اِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ کَانَ لَکَ مِنَ اللَّهِ عَلَیْهِمْ ظَهِیر؛

کلینی، ج۲، ص۱۵۰.

#پیامبر
#اسلام
#خویشاوند
#صله_رحم
#عشق
#ظهور
#فرج
#روایت
#حدیث
#ارتباط
#رابطه
#صمیمیت
#زن
#خبرچین
#خبر

🔰سید احمد مدارایی🔰

قطعسید احمد مداراییگناه کبیرهروایتپیامبر اسلام
حجت الاسلام سید احمد مدارایی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید