ویرگول
ورودثبت نام
مدلینگ
مدلینگ
خواندن ۴ دقیقه·۷ ماه پیش

علی شهابی ذکریا

در این مقاله مصاحبه قصد داریم شما را با علی شهابی ذکریا بیشتر آشنا بکنیم و از اون در حوضه مدلینگ، ژست، استایل و... بیشتر آشنا بشیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

علی شهابی ذکریا استاد بزرگ مدلینگ ایران درسته؟

شما لطف دارید ولی بله همین گونه که میفرمایید هستش میشه گفت و اولین و تنها استاد بزرگ ایرانی فعال در این حوضه ها هستم و فعلا در داخل ایران فعالیت می کنم.

نظرت می خوام درباره حوضه مدلینگ جویا بشم

وضعیت الان خیلی بهتر شده و روبه بهبودی هستش از بابت خیلی خرسند هستم و امیداوار اینگونه که هستش پیش بره. قبلا توی هر جایی حرف از مدل یا مدلینگ میومد مردم با یک دیگاه خیلی بدی نسبت بهش نگاه می کرد که خود این دیدگاه باعث اذیتش شدم میشد حالا من که مربی در این زمینه هستم چه برسه به خود مدل، ولی همون طوری که گفتم خداروشکر رفته رفته این دیگاه تغییر کرد و میشه گفت دیگه من خودم به شخصه دیگه شاهد اون دیگاه در میان مردم نیستم.

به نظر چه کسایی میتونن مدل بشن شرایط خاصی لازم هستش؟

به نظر منه علی شهابی ذکریا اولین قدم و لازمیه این کار و هر کاری باور داشتن به خودتون هستش که می تونم این کارو انجام بدم و مراحل بدی در ادامه راه هستش شما هرچه قدر هم استاد داشته باشی و به این خود باوری نرسی نمیتونی موفق بشی نه در مدل شدن بلکه در هر کاری.
ولی بعد از رسیدن به این خود باوری باید به تناسبات فیزیکی بدن خودتم توجه ویژه بکنید.

در حال حاضر آیا علی شهابی شاگردی داره یا این گونه بپرسم هنرجو برای آموزش داری؟

واقعیتش در حوضه آموزش بله فعال هستم و توی کلاسام گفتم من هیچ وقت از آموزش خسته نمیشم بلکه همیشه به هنرجو هام یادآور شدم که من از آموزش به اونا لذت میبرم و عاشق این عرصه و کارم هستم و بهش عشق میورزم.

+پس میشه گفت که هنرجو در حال حاضر داری؟

بله در حال حاضر هنرجو دارم و در حال آموزش دیدن هستن.

تعریف میخام از مربیگری بدونم؟

سوال سختی پرسیدین ولی خب جواب دارم برای سوال شما.

از نظر من مربی کسی نیست که به موقع سر تایم کلاس ها حاضر بشه هرچی در چنته داره برای هنرجوهاش بزاره و یاد بده و تمام بلکه باید با اونو خوی بگیره از مشکلات که تو ادامه مسیر قرار هنرجو با اونا روبه رو بشه و دست از این صنعت بکشه مانع بشه و تا جایی که میتومه راه و روش های عبور از این مسیر رو بهشون یاد بده من بعد از پایان دوره هام و توی آخرین جلسه، توی اول جلسه و آخرش همیشه حرف بهشون اینکه هر جایی به مشکلی برخوردید توی این صنعت با من در ارتباط باشید و تاجایی که میتونم کمک حالتون خواهم بود.

در وسط صحبت هات از کلمه صنعت استفاده کردی به نظر تو کشور ما به صنعت تبدیل شده این حرفه؟

در حال تبدیل شده به یک صنعت پول ساز در میان مردم ما هستش و قبلا گفتم نسب به قبل شاهد تغییرات خیلی زیادی بود که نوید آینده ی درخشانی برای این صنعت و شغل رو میده.

در حال حاضر در چه زمینه هایی فعال هستی؟

  • مربیگری مدلینگ
  • ژست
  • فیگور
  • پژ
  • استایل
  • استایلیست
  • عکاسی مد
  • مدلینگ

شبکه های اجتماعی چه تاثیری در پیشرفت توی این عرصه رو دارن؟

تاثیر بسیار زیادی دارن الان شما نگاه کنید به جامعه خودمون و بقیه کشور ها ادمی نیستش که حداقل یکی و دوساعتی رو توی شبکه های اجتماعی نگذرونن و همین باعث بالا بودن اهمیت شبکه های اجتماعی توی این صنعت میشه.

سخن پایانیتو میخام خودت بگی و من سوال ندارم سوال و جواب از خودت؟

ببین همین طوری که گفتم این صنعت در حال شکل گیری هستش و مانند یک بچه نو پایی هستش که تازه راه رفتن یاد گرفته به نظر باید مراقب کرد ازش و نزاریم ما بقیه کار افراد غیر متخصص وارد بشن در بقیه زمینه دیدم وقتی افرادی غیز آشنا وارد صنعت میشن نتیجه چی شده. مراقب کلاهبرداری هایی که میشه هم باشید و اگه بخوام جمله ببندم از تمامی افرادی که در این صنعت کار می کنند خواهش می کنم که کسانی که باعث رشد و شکوفایی این صنعت میشه ماها هستم پس تمام تلاش و سعی خودمونو بکنیم که این صنعت از مسیر خارج نشه و به سمت مسیر بره که راه برگشتی براش نباشه.


+خیلی ممنون ازت که تایمتو به ما اختصاص دادی از باره ازت خیلی ممنون هستم.

خاهش میکنم ممنون از شما که این فرصت رو به من دادین که درباره این صنعت حرف دلم بگم.

علی شهابی ذکریامدلینگمربیگریاستایلعکاسی مد
اطلاعات درباره صنعت مدلینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید