ویرگول
ورودثبت نام
محدثه
محدثه
خواندن ۱ دقیقه·۶ سال پیش

چجوری میتونیم یه آشپز ماهر باشیم؟


توی اولین قدم؛

این برمیگرده به خودتون که چقدر به آشپزی علاقه دارین.

آشپزی جدا از مهارت،یجورایی استعدادم هست.

خب تو بر اساس تجربه ها و استعدادته که میگی چقدر از کدوم ادویه رو الان تو این مرحله از آشپزی اضافه کنم.

یادمه اولین باری که برنج پختم کاملا خشک و شور بود.

من میدونستم برنج پختن مستلزم دونستن اینه که تو چقدر آب بریزی و چقدر نمک،که کم کم با تجربه بدست اومد

و اولین باری که فسنجون درست کردم

دقیقا برخلاف تصورات همه اطرافیانم مبنی بر اینکه من خونه بابام آشپزی نکردم پس نمیتونم از پس این غذا بربیام،فسنجونم معرکه شد و افتاد سر زبونها

علی رغم ضعفی که تو همون ابتدا تو پخت برنج از من نمایان شد،برعکس توی خورشت ها مهارت بالایی داشتم…

پس تصمیم گرفتم هرروز غذا های جدیدتری رو امتحان کنم و این شد که تو بین دور بری هام معروف شدم به کسی که دستپختش عالیه.

اولین ویژگی برای یه آشپز خوب بودن اینه که نترسید

برید زیر گازو روشن کنید غذاتونو با دستور پخت ویژه خودتون بپزین

اشتباه کنید،

هیچ اشکالی نداره

اول راه هستین

تجربه میکنین یاد میگیرین

از تجارب دیگران استفاده کنید و در آخر دستور ویژه خودتون رو اجرا کنید

به خودتون اعتماد کنید و بدونین اگه خودتون،خودتونو قبول نداشته باشید،هیچ کس دیگری هم شما رو قبول نخواهد داشت.

به خودتون اعتماد کنید

هیچ راهی برای باختن وجود نداره جز اینکه نا امید باشین.

***توکلت علی حی الذی لا یموت***

محدثه نوشتدلونشتهانگیزشیزندگیغذا
UI/UX Designer،علاقمند به نویسندگی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید