ویرگول
ورودثبت نام
محمد امین صادق حسنی
محمد امین صادق حسنی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

پرز گرفتن شیشه دودی ماشین


چند وقت پیش یه 207 مدل 1401 از ایران خودرو تحویل گرفتم و فورا بردمش که کارهای ایمنی ماشین نظیر دزدگیر، کلاف در، قفل چرخ و قفل زاپاس رو انجام بدم، همونجا بود که چشمم به شیشه دودی افتاد و تصمیم گرفتم که یه شیشه دودی هم رو 4 شیشه کناری ماشین و شیشه عقب بندازم.

بعد از اینکه شیشه دودی روی ماشین نصب شد، شیشه ها رو چک کردم و مطمئن شدم که شیشه ها هیچ مشکلی ندارند . هیچ حباب یا هوایی لای شیشه دودی نبود. پس من هم از فردی که شیشه دودی رو نصب کرده بود تشکر کردم و از اون مکان خارج شدم .

فردای اون روز متوجه ذره های خیلی ریزی ، بالای شیشه های کناری ماشین شدم، اول فکر کردم حباب هوا هستند و خواستم خودم از شیشه دودی خارجشون کنم، ولی وقتی بیشتر دقت کردم متوجه شدم انگار آن ها دونه های جامد ریزی هستند که لای شیشه ماشین و شیشه دودی قرار گرفتند.

همین شد که مجدد نزد همون فردی رفتم که شیشه دودی رو برام نصب کرده بود، مغازه دار بهم گفت این ها پرزهایی هست که از لای در روی شیشه ریخته میشه و البته لطف کرد و مجدد 2 تا از شیشه دودی های خراب رو کند و شیشه دودی های جدیدی انداخت.

ولی فردای اون روز مجدد متوجه وجود پرزهای جدیدی در میان شیشه دودی ماشین شدم.

واسه همین شروع کردم به تحقیق و پرس و جو تا متوجه بشم مشکل دقیقا از کجاست . تقریبا تو سایت های ایرانی هیچی پیدا نکردم ، واسه همین شروع کردم به سرچ تو سایت های خارجی، ولیکن اونجا هم مطلب درستی پیدا نشد.

وقتی با سرچ به جوابی نرسیدم شروع کردم به پیدا کردن چند متخصص تو این حوزه ، تا با اون ها صحبت کنم و از اونا مشورت بگیرم، بعد از صحبت با چند نفر بالاخره تونستم جوابی که میخواستم رو بگیرم.

این مشکل ظاهرا تو ماشین های خارجی وجود نداره و یا خیلی کم پیش میاد ، ولی تو ماشین های ایران خودرو و سایپا که تازه از کارخونه بیرون میان به وفور دیده میشه، مسئله ای که قبل از این کسی بهم نگفته بود این بود که وقتی ماشینی رو تازه از کارخونه میگیرید ، باید صبر کنین مدتی بگذره و شیشه های ماشین رو هر چند وقت یک باری پایین بدید تا این پرزهایی که بین درها هست به مرور بریزند، همچنین لازمه که حداقل ماشین رو 2 الی 3 بار کارواش ببرید و بخواید که با جاروبرقی لای در رو هوا بدند تا این پرزها به خوبی خارج شوند. بعد از انجام این کارها ، میشه برای نصب شیشه دودی اقدام کرد تا شیشه دودی به بهترین شکل خودش رو ماشین شما سوار شه.

البته این مسئله هم باید در نظر داشته باشید که شیشه برخی ماشین ها مثل 206 و 207 به خصوص ماشین هایی که تولید جدید هستند، صد در صد ایرانی بوده و شیب بسیار زیادی هم دارند و شاید هیچوقت شیشه دودی کاملا بدون عیب براتون در نیاد.

متشکرم از وقتی که گذاشتید، موفق و پیروز باشید.

شیشه دودیحباب شیشه دودیپرز شیشه دودینصب شیشه دودیتعمیر شیشه دودی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید