ویرگول
ورودثبت نام
mohammad
mohammad
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

چطور مسیری که شروع کردیم رو ادامه بدیم؟

نمی‌دونم چی شده واقعا؟

یادمه سال 1394 که دانشگاه سبزوار می‌رفتم، اون موقع اصلا هیچ تعریفی توی ذهنم نبود که میشه تغییر کرد.

میشه رشد کرد و میشه تغییر داد این زندگی رو، حالااا هر چقدر هم بد باشه.

یه روز یه عبارتی سرچ کردم اون موقع ها: راز تغییر زندگی

نمی‌دونم چی شد، یه وبلاگی از وبلاگای بلاگفا پیدا کردم که کلا مسیر زندگیم تغییر کرد. (چقدر بعضی وقتا یه کارای کوچیکی که مستمر انجام میشن می‌تونه مسیر زندگی یه نفر دیگه رو تغیییر بده واقعا)

اون وبلاگ من رو به سمتی برد که افتادم توی مسیر پیشرفت:

  • اینکه میشه تغییر کرد
  • میشه اعتماد به نفس رو ساخت
  • مهارت های جدید یاد گرفت
  • شادی یه مهارته و میتونی حال خودت رو خوب کنی حتی اگه افسرده باشی
  • و....

این طرز فکری که کم که توی وجود من شکل گرفت، باعث شد من هر روز چیزای جدید یاد بگیرم، یعنی شما فرض کن که هر روز حتما یه فایل جدید گوش میکردم که توی اون فایل یه سری کارها یاد میگرفتم و کم کم روزای خوب شروع شد.

این تصمیمی که یاد میگرفتم و روی احساس خوب تمرکز میکردم کمک کرد که توی همون یکسالی که این یادگیریه اتفاق افتاد:

  • کلی مهارت جدید یاد بگیرم: تایپ ده انگشتی، پاورپوینت، ورد ------> که خودش باعث شد مسیر کاری من شکل بگیره
  • اعتماد به نفسم خیلی رفت بالا، از کسی که جرئت نمی‌کرد مثلا یه سوال رو از کسی بپرسه اینقدر پیشرفت کرده بودم که قشنگ تغییر رو می‌دیدم
  • توی جمع دوستام هم آدم مثبت نگری شده بودم و اصلا حال من خیلی خوب بود نسبت به قبل
  • و از همه مهم‌تر، با علاقه هام آشنا شدم، یاد گرفتم که تصمیمات درست تری بگیرم، یاد گرفتم که توی اشتباهات نمونم و طرز فکرم کامل تغییر کرد

اما از وقتی که اون یادگیری کم شد و دیگه مداوم و مستمر نبود، خیلی پیشرفتم کند شد.

نمی‌دونم شما هم براتون همچین اتفاقی افتاده که یه دفعه مسیری که براتون خوب بوده رو ول کردید و بعد دوباره زندگی کیفیتش اومده پایین و خودتون هم میدونید که از کجا آب میخوره این مشکل؛ ولی دیگه یکم سخته براتون عمل کردن مثل قبل.

دوست دارم تجربه هاتون را برام بنویسید، ولی چیزی که مهمه اینه که دوست دارم از این شرایط بیام بیرون، کیفیت زندگی رو ببرم بالاتر و واقعا طعم زندگی رو بچشم دوباره.

امروز 26 بهمن 1401 امیدوارم دوباره استارت تغییر زده شه. البته که امروز یه نشونه خوب هم دیدم و اون یه مصرع از مولانا بود که می‌گفت: از همان جا که رسد درد همان جاست دوا


انگیزهرشد شخصیزندگی
عاشق رشد و پیشرفت، شادی و تکنولوژی. توی این صفحه سعی می‌کنم تجربه‌های خودم رو با شما به اشتراک بذارم، اگر زمان یاری کند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید