ویرگول
ورودثبت نام
mohammad_1001111
mohammad_1001111
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

آموزش ساخت فایل زیپ در لینوکس

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه.

تازه لینوکس رو نصب کرده بودم و نیاز داشتم فایل زیپ بسازم اما هرجا گشتم آموزش درست حسابی پیدا نکردم.خودم نشستم کمی باهاش ور رفتم و نرم افزار 7zip رو دانلود کردم و باهاش فایل زیپ ساختم.

خب برای ساخت فایل زیپ اولین قدم اینه که نرم افزار 7zip رو نصب کنید.

این نرم افزار رو میتونید توی بخش نرم افزار های معرفی شده توسط لینوکس پیدا و نصب کنید.



بعد 7zip رو اجرا کنید و فولدری که میخواید به زیپ تبدیل کنید رو پیدا و انتخاب کنید.

مثلا توی عکس زیر من فولدر Hello در Desktop رو میخوام زیپ کنم.

بعد گزینه Add رو بزنید.

گزینه Add رو که زدید کنار بخش Archive format روی لیست کلیک کنید و zip رو انتخاب کنید.

بعد ok رو بزنید و تمام.

با این کار یک فایل زیپ حاوی فولدر Hello ساخته میشه.



لینوکساوبونوتوفایل زیپubunutulinux
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید