ویرگول
ورودثبت نام
محمد قاسمی
محمد قاسمی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی، آری یا نه؟!

من عاشق فعالیت و کنکاش در بازارهای سرمایه و تماشای بازی‌های این صنعت پر چالش هستم و همانطور که قبلا هم اشاره کردم همواره به دنبال زمین‌های بازی جدید بوده و هستم. یکی از این زمین‌های بازی برای من بازار رمزارزهاست، از داغ‌ترین مباحث مالی این روزها.
دوستان زیادی از من می‌پرسند آیا وارد شدن به این بازار و سرمایه‌گذاری روی صنعت کریپتوکارنسی را پیشنهاد می‌کنم یا نه؟
قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم این بازار، فضایی مدرن، دیجیتالی و پر ریسک است که ورود به آن نیازمند آگاهی و اطلاعات کامل است و بایستی با شناخت دقیق و بررسی ریسک‌هایش در آن فعالیت کرد.
من معتقدم ما در حال گذار از نظام‌های سنتی مالی هستیم و باید خودمان را برای آینده‌ای مدرن، دیجیتالی و مطمئن‌تر آماده کنیم. چنین آینده‌ای را می‌توانیم در بازار رمزارزها ببینیم، فرصتی که از نظر من می‌تواند یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد، در جهان شود. وقتی به جریان نظام‌های مالی در تاریخ نگاه می‌کنیم، میل به تمرکز زدایی و رشد بازارهای مالی مدرن و بدون مرز مانند رمزارزها در سال‌های اخیر بیشتر از قبل دیده می‌شود. گرچه، در حال حاضر رمزارزها از سوی اغلب بانک‌های مرکزی در جهان به رسمیت شناخته نشده‌اند اما با توجه به نوع این بازار که از جنس تکنولوژی، غیر متمرکز و رفع کننده محدودیت‌هاست؛ من به آینده‌ی آن بسیار خوشبین هستم. 
آینده‌ای که چند سالی است با ظهور بیت کوین و فناوری بلاکچین کار خودش را شروع کرده و پیشرفت قابل توجهی را تا الان تجربه کرده است. این فناوری به رمزارزها برای سرمایه گذاری فرصتی غیر متمرکز، شفاف و تغییر ناپذیر را داده و وجود آن باعث کاهش هزینه‌ها و تنوع ابزارهای مالی مدرن شده است. 
از آنجایی که رمزارزها به عنوان دارایی و گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند کارکردهایی مشابه و فراتر پول را در ذات خود دارند. کارکردهایی چون ذخیره ارزش، تبادل ارزش، معیار محاسبه و قابلیت خرد شدن. اما ارزش آنها بر خلاف پول، ذاتی است. 
با توجه به اینکه حداقل در حال حاضر در ایران ما، طبق گزارش شرکت مدیریت ایلیا بیش از 17 درصد از افراد دارای رمزارز هستند، نمی‌توانیم منکر چنین قدرت و تحول بزرگی شویم. 
سرمایه‌گذاری در این بازار مستقل است و بدون واسطه انجام می‌شود و نبود یک واسطه و یا نهاد متمرکز دغدغه‌ محدود کردن دارایی‌ها را‌ از بین می‌برد.
ما با این بازار می‌توانیم دو مشکل بزرگ اعتماد به شخص سوم و دوبار خرج کردن یک دارایی را بر طرف کنیم، اما این‌ها تنها مزیت کوچکی از این بازار هستند.
نوسانات قیمتی بالای رمزارزها فرصتی جذاب برای آنهایی است که با آگاهی در این بازار، سرمایه‌گذاری می‌کنند.
جهانی بودن این صنعت، سرعت فوق العاده معاملات، نقدینگی بالای این بازار، کارمزدهای پایین، امنیت بالا به علت رمزنگاری و البته جلوگیری از کاهش ارزش پول در مقابل تورم از ویژگی‌های مهم این بازار است. 
علاوه بر تاثیرات مثبت سرمایه‌گذاری روی صنعت کریپتوکارنسی از نظر مالی، من یقین دارم این صنعت می‌تواند رویکردی همه جانبه و اثربخش در کشور ما داشته باشد و جامعه ما را در مسیر پیشرفت و کیفیت بهتر زندگی یاری کند.
بنابراین، بله! من ورود و سرمایه‌گذاری به بازار رمزارزها را پیشنهاد می‌کنم، اما با پیش‌نیاز شناخت، مطالعه، آگاهی و بررسی قبلی.

محمد قاسمی

بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی رمزارز مزدکس

کریپتوکارنسیبازارهای مالیارز دیجیتالرمرارز
مدیرعامل صرافی رمزارز مزدکس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید