ویرگول
ورودثبت نام
sadegh mohammadi
sadegh mohammadi
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

آتیش زدن تمام نوشته ها و برنامه های سال گزشته!


سلام! همین الان یهویی دلم پرشد! میدونید چرا؟ یه لحظه به خودم اومدم و دیدم در سال گزشته هرچیزی که نوشته بودم با هیچ فرقی نداشت! یک سری جملات دری وری و برنامه های زندگی که فقط جهش گربه ای بود.یعنی 10روز انجام داده بودم و انداختمش دور اون برنامه رو .میدونید اصلا خوب نیست برنامه های کوتاه مدت! شاید به نظر من اینطوری هست. الان با سال گزشته ام زیاد فرقی نکرده ام نمیدونم مشکل از چی هست منی که خیلی عاشق پیشرفت و رشد و یادگیری بودم و بین دوستام همه من رو خرخون میدونستن چرا دست آوردی مشاهده نمیکنم؟ طاقت نیاوردم و تصمیم گرفتم تمام مطالب سال گزشته ام (100صفحه)آتیش بزنم چون برایم عذاب آور بود.چند تجربه به دست آوردم و دوست دارم بهتون بگم که شما این اشتباه رو مرتکب نشید.

1-تمرکز کنید (این مهم ترین کاری هست که باید انجام بدید. دائما به کارهای جدید ناخونک نزنید.)

2-قهرمان بازی در نیارید(اگر کتاب اثر مرکب رو خونده باشید.میدونید که کارهای کوچک ولی مستمر بهتر از کارهایی هست که خیلی کار بزرگی هست ولی انرژی شمارو میگیره یا فرسوده میکنتون.میدونید یعنی چی؟

بزارید دقیق تر بگم. برنامه ریزی شما باید شمارو خسته کنه نه فرسوده! خسته شده بعد مدتی خوب میشه ولی فرسوده بودن طولانی مدت هست. )

3-به ایده های جدید نه بگید نه آره(استیو جابز) یک ایده ای رو انتخاب کنید و تا آخرش برید. در کتاب از خوب به عالی میخونیم که :شرکت ها 2دسته هستند 1-شرکت هایی با تفکر روباه 2-شرکت هایی با تفکر جوجه تیغی حالا بیایید شفاف تر بررسی کنیم شرکت های روباهی به هر گروه از بازار یک ناخونک میزنن و زیاد تست میکنن مثل(گوگل)که هم گوشی میزنه هم موتور جستجو هم پیام رسان و کلی چیزای دیگه...

ولی شرکت های جوجه تیغی مثل (اپل) کلا محصولاتش به 20تا هم نمیرسه ولی سعی کرده در هر کجا که هست بهترین باشه. (اصولا در بازی های که شاید بازنده شوید اصلا بازی نکنید.)

4-از روش GTDبرای نظم خودتون استفاده کنید. (توضیحات بیشتر تو اینترنت سرچ کنید کتابش زیاد خوب نیست ولی روشش معرکه هست. مغزتون انقدر خالی میشه کیف میکنید یه حسی خوب آرامشی میده.

5-به اندازه ای که پول درمیارید بلد هستید(خیلی مهم!!!!)

من تا قبل از اینکه پروژه واقعی بگیریم خیلی رویا پردازی میکردم و فکر میکردم که بهترین طراح سایت ایران هستم!و کلی رویا پردازی آشغال! میشستم و اشتباه های شرکت های بزرگ رو تحلیل میکردم! و باد کرده بودم حسابی تا وقتی یک پروژه واقعی گرفتم! اصلا اونطوری نبودم که فکرشم میکردم! 3ماه گزشت و حتی یک سایت درست حسابی هم بنده خدا نداشت! نه نظم داشتم نه دانش داشتم نه میتونستم کار تحویل بدم!

فقط ادعای بیخود داشتم. ولی ارزش یک کاری واقعی بهتر از 1000تا رویا هست. اشتباه نکنید من مخالف رویا پردازی نیستم. خیلی خوبه به قول ایت الله حائری: رویا باعث پیشرفت هدفمندی و برنامه ریزی و همه این چیز های خوب است. ولی ما اصلا رویا پردازی هم بلد نیستیم. روششان تو اینترنت هست میتونید سرچ کنید و یاد بگیرید.

6-اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید نه به انظباط شخصی نیاز دارید نه تحمل روزهای سخت و نه هر چیز ملال آوری.

لطفا ایده ها تون رو برایم کامنت کنید هرروز چک میکنم!



















پیشرفت شخصیهدف گزاریبرنامه ریزیتوسعه فردی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید