ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا عباسی
محمدرضا عباسی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

مسیر یادگیری "چگونه با گوگل دوست شیم"

سلام سلام به همگی! توی این یادداشت من از تجربیاتم توی دوره سئو با مهندس حسن واحدی می‌پردازم، در واقع تجربه‌ای که ازش تمام استفاده رو بردم.


حالا دقیقا یعنی چی که چگونه با گوگل دوست شیم؟

این به این معنیه که چه کارهایی انجام بدیم که مرورگر گوگل حمایتمون کنه و سایت‌مون رو بین سایت‌های تاپ قرار بده.

همونطور که میدونید برای رونق کسب و کارمون ما نیاز به یک بستر برای ارائه خدمات مون داریم، که توی این دوره زمونه وبسایت حرف اول رو میزنه، که تقریبا میشه گفت بهترین بستر آنلاینه که میتونیم خدمات یا محصولات یا دانشمون رو به کاربران ارائه بدیم. حال که سایتمون رو راه اندازی کردیم (انشاالله)، به این سوال میرسیم که واقعا کسی سایت من رو بازدید میکنه، برای من درآمد داره، سود چطور، اصا برای چی راه اندازی کردم.

اینجاست که یک کلمه به گوش تک تکمون میخوره که راه نجاتی هست، که بهش میگن «دانش سئو» یا شاید «بهینه سازی وبسایت»، که این جفتش دوتاست.




حالا از اینها که بگذریم بریم سر اصل مطلب

که این سئو که میگن چقدر ضروریه؟

میشه گفت ضروری تر از راه اندازی وبسایته. فرض رو بر این بگرین شما توی یک مکان دور افتاده ای در جنگل های آمازون، یک مانتو فروشی دارین، خب قاعدتا کسی حتی از وجود فروشگاه شما خبردار نیست، چه برسه که بیاد خرید کنه.

حالا برای چی اینارو گفتم، این مثال دقیقا سئو هست، اگه سایت‌مون سئو درست درمونی نداشته باشه، مثل همون مانتو فروشی داخل جنگل‌های آمازونه، کسی با سایت شما آشنا نمیشه، خرید نمیکنه، و برای شما نه درآمدی داره، و حتی گوگل شما رو نمیشناسه. پس اهمیت سئو اینجا ملموس تر شد.




خب حالا اینهمه خوندیم، چطوری یاد بگیرم؟

مسیرهای متفاوتی داره، ممکنه آقای الف هیچ دوره‌ای یا بصورت عملی وارد سئو نشده، و متکی بر مقاله ها و سورس های خارجی یا همین فضای مجازی بوده و سئو رو بطور کامل یاد گرفته، و آقا ب، کلی هزینه کرده، وقت زیادی گذاشته و در پایان دوره مهارت زیادی رو کسب نکرده، البته بطور مثال.

ولی درکل این حرف ها رو زدم که بگم اول و آخر ریش و قیچی دست خودتونه. اما من خودم تجربه ای که از دوره مهندس حسن واحدی داشتم، یک تجربه خیلی کاملی بود. در کل بصورت عملی ما با سایت پارت‌لوکس آشنا شدیم، کار کردیم، تجربه عملی کسب کردیم، و زندگی کردیم.




پارت‌لوکس چی چی هست؟

پارت‌لوکس یک وبسایت فروشگاهی توزیع قطعات خودرو هست که به ما این فرصت رو داد تجربه کسب کنیم و سئو رو یاد بگیریم.

خلاصه ای درمورد عملکرد مهندس واحدی

حالا مگه مهندس واحدی چی توی این دوره آموزش دادن که من دارم درموردشون یک یادداشت می‌نویسم؟

تقریبا میشه گفت بطور کامل من رو با مسیر دور و دراز سئو آشنا کرد، و من رو با بازار کار آشنا کرد و بصورت عملی و تکلیف محور این دوره رو برگزار کرد. تجربیاتی که خودشون توی سالها بدست آوردند بصورت نکته و تریک به من ارائه دادن که یک نقطه قوت به حساب میومد.

از دید اخلاقی هم می‌شد مهندس واحدی رو یک انسان منظم و منضبط، آن تایم، خوش صحبت و شوخ، و کار بلد دونست. من خیلی قدردان زحمات ایشون هستم و خواهم بود.




و درآخر...

اینکه چرا تا پایان این یادداشت رو خوندیم؟ احتمالا برای شما مهارت سئو مهم هست و علاقه به یادگیری دارید. ناامید و دلسرد نشین، لذت سئو به همینه. متکی به یک دوره نباشین، باید از لحاظ تئوریک بروز و از لحاظ عملی هوشمند عمل کنین. مطمئنا سئو پایانی نداره و هرروز درحال بروز شدنه، و ممکنه حقه های که برای سئوی سایت زدیم، با یک آپدیت، نقش بر آب بشه.

من برای تک تک شما آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم شما رو در بازار کار پرفراز و نشیب سئو ملاقات کنم.

به امید دیدار ... .

بازار کارفضای مجازیسئومهندس واحدیپارت‌لوکس
محمدرضا عباسی، گیاه خوار، طبیعت گرد. دوستدار تکنولوژی بخصوص موبایل
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید