سلام عرض می کنم خدمت شما دوستان عزیز و بزگوار در این جلسه قصد برسی مبحث قواعد نامگذاری متغییرها در زبان قدرتمند و شیءگرا #C را داریم.
در تعریف و نامگذاری متغییرها باید به نکات زیر توجه کنیم. در غیر این صورت متغییر ما معتبر نمی باشد. این نکات عبارت اند از:
1- نام متغییر باید با یکی از حروف الفبا (a-z | A-Z) شروع شود.
2- از نامگذاری متغییر با استفاده از کاراکترهای غیر مجاز نظیر (#، $، !) خودداری کنید.
3- از کلمات رزرو شده (Keywords) مثل (void، static، public) نمی توان برای نامگذاری متغیرها استفاده کرد. (در جلسات آینده به خوبی همه ی کلمات کلیدی را بررسی خواهیم کرد).
4- زبان سی شارپ حساسیت نسبت به حروف بزرگ و کوچک (Case Sensitive) دارد. مثلا حرف A با a در سی شارپ متفاوت است.
5- در نام متغییر نباید در بین حروف از کاراکتر فاصله (Space) استفاده شده باشد. برای جداسازی حروف از یکدیگر می توانیم از موارد ذکر شده در زیر استفاده کنیم:
1- می توانیم برای جداسازی از آندِرلاین ( _ ) استفاده کنیم. مثل: rules_name
2- می توانیم برای جداسازی اول حروف را با کلمه بزرگ بنویسیم. مثل: RulesName
3- استفاده از دو آندِرلاین ( _ ) موردی ندارد. مثل: Rules__Name
6- در تعریف متغییرها از چند سبک می توانیم پیگیری کنیم: (جلسه قبل با نوع داده ای متغییرها آشنا شدیم. این جلسه به نام گذاری متغییرها دقت کنید.)
1- حروف بزرگ (Upper Case): به این صورت هستند که هر دو حرف با حروف بزرگ هستند.:
String RulesName = "Rules Name in C#";
2- حروف کوچک (Lower Case): به این صورت هستند که همه ی حروف با حروف کوچک هستند:
String rulesname = "Rules Name in C#";
3- حروف کوچک و بزرگ (Uppercase and Lowercase Case): به این صورت هستند که حرف اول کوچک
و حرف دوم بزرگ هست:
String rulesName = "Rules Name in C#";
خب این بخش هم به پایان رسید. ممنون از این که این بخش رو هم با من همراه بودید و وقت ارزشمندتان را در اختیار من گذاشتید. امیدوارم توانسته باشم به خوبی این مبحث را آموزش داده باشم. اگر نظری، پیشنهادی و انتقادی دارید خوشحال می شوم در بخش نظرات با من در میان بگذارید. شاد و موید و پیروز باشید و خدانگهدار.