ویرگول
ورودثبت نام
صادق محبی
صادق محبی
خواندن ۱ دقیقه·۷ ماه پیش

وبسایت شخصی برای کسانی که از وردپرس متنفر اند!

مدتی بود که قصد داشتم وبسایتی شخصی برای خودم راه بیاندازم. فرصتی پیدا شد و شروع به جستجوی یک فریم‌ورک مناسب کردم. در بین تمامی پیشنهادات، وردپرس یکی از گزینه های مطرح بود ولی خب چکار کنم که از وردپرس متنفر بودم. یعنی یک تروما ای برام شده و همیشه درگیرش بودم و هستم. (در زمان دانشجویی با وردپرس بارها سایت های جور و واجور زدم طوریکه حسابش از دستم در رفته)

کمی سرچ هام رو بردم سمت فریم‌ورک های static site generator با node js و از آنجایی که برای تعویض پوشک بچه نیز پکیج npm ای هست، کلی گزینه‌ی جدید اضافه شد و حسابی گیج و منگ یه گوشه افتادم تا اینکه توی ایمیل های خبرنامه Node Weekly یک اسم باحال و یک کپشن از گوگل توجهم رو جلب کرد. اون اسم، فرم‌ورک Eleventy یا به اختصار 11ty نام داشت.

توی خیالم اینطوری خوشحال و سرخوش به بیرون جهیدم. (عکس تولید شده با هوش مصنوعی بینگ)
توی خیالم اینطوری خوشحال و سرخوش به بیرون جهیدم. (عکس تولید شده با هوش مصنوعی بینگ)

این فرم‌ورک در کل یک static site generator ساده است که با ورودی تمپلیت و محتوا، خروجی html می‌دهد. همه چیز در 11ty قابل شخصی سازی است و همین سادگی، قدرتمندی و سرعتش باعث شد که امتحانش کنم.

از صفر شروع کردن (مخصوصا برای کار با یک فریم‌ورک جدید) همیشه چالشی و سخت بوده. خوشبختانه جامعه‌ی کاربری گسترده ای داره و به راحتی یک پروژه‌ی پایه براش پیدا کردم که همه‌ی نیازمندی هام رو داشت.

لینک وبسایت شخصی ام که الآن روی netlify بالاست:

https://sadeghmohebbi.ir

و لینک گیت هاب پروژه که در README آن سایر لینک های مرتبط را گذاشته‌ام و می توانید بگردید ببینید چجوری این سایت بالا ساخته شده:

https://github.com/sadeghmohebbi/personal-website


node jsگیت هابوردپرسوبسایت شخصیeleventy
برنامه نویس node js و DevOps کار - دانش‌آموخته اقتصاد علاقه‌مند به کارآفرینی و استارتاپ ها - sadeghmohebbi.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید