mohsen mohammadi90
mohsen mohammadi90
خواندن ۹ دقیقه·۴ سال پیش

تکنولوژی WebGL چیست + نکات کلیدی در مورد Web GL

چند سال از برنامه های جاوا - به عنوان ترکیبی از اپلت ها و JOGL - برای پردازش طرح های سه بعدی در وب با تمایل به GPU (واحد پردازش گرافیکی) استفاده شد. از آنجا که اپلت ها برای اجرای JVM نیاز دارند ، WebGL چیست بستگی به اپلت های جاوا ندارد. چند سال بعد از این واقعیت ، افراد با استفاده از اپلت های جاوا را ترک کردند.

API های Stage3D داده شده توسط Adobe (Flash ، AIR) تجهیزات GPU را مهندسی سریع کرده است. مهندسان نرم افزار با استفاده از این پیشرفت ها می توانند برنامه هایی با ظرفیت 2D و 3D در مرورگرهای اینترنت درست مانند مراحل IOS و Android ایجاد کنند. WebGL چیست از آنجا که Flash یک برنامه نویسی محدود بود ، از آن به عنوان استاندارد وب استفاده نمی شد.

در مارس 2011 ، WebGL مرخص شد. این یک نرم افزار Openware است WebGL چیست که می تواند بدون JVM اجرا شود. کاملاً توسط مرورگر اینترنت محدود شده است.

ورود جدید HTML 5 دارای نکات برجسته چندی برای کمک به طرح های سه بعدی است ، به عنوان مثال ، بوم 2D ، WebGL ، SVG ، تغییرات CSS 3D و WebGL چیست خواهیم داد.


OpenGL چیست؟

OpenGL (Open Graphics Library) یک API متقاطع ، WebGL چیست متقاطع برای طرح های 2D و 3D است. این مجموعه ای از سفارشات است. OpenGL4.5 جدیدترین نوع OpenGL است. جدول همراه پیشرفتهای زیادی را که با OpenGL مشخص شده است به ثبت می رساند.

OpenGL ES این کتابخانه برای تصاویر 2D و 3D در چارچوب های نصب شده است - از جمله پشتیبانی ، تلفن ، ماشین ها و وسایل نقلیه. OpenGL ES 3.1 جدیدترین اقتباس آن است. توسط گروه

WebGL این مقام JavaScript برای OpenGL است. WebGL 1.0 جدیدترین نوع آن است و توسط گردهمایی خرس نگه داشته می شود.

زبان سایه انداز OpenGLSL OpenGL. این یک زبان برنامه نویسی است که متحد OpenGL 2.0 و بالاتر است. این یک قطعه از مرکز ویژه OpenGL 4.4 است. WebGL چیست این یک API است که صریحاً برای چارچوب های نصب شده سفارشی شده است ، به عنوان مثال ، کسانی که در تلفن های همراه و رایانه های لوحی موجود هستند


توجه - در WebGL ، ما از GLSL برای آهنگسازی سایه بانها استفاده می کنیم.

WebGL چیست؟

WebGL (کتابخانه وب گرافیک) استاندارد WebGL چیست جدیدی برای تصاویر 3D در وب است ، برای ارائه نقشه های 2 بعدی و بصری سه بعدی طراحی شده است. از کتابخانه ES 2.0 OpenGL که یک API سطح پایین برای تلفن ها و تلفن های همراه دیگر است ، گرفته شده است. WebGL سودمندی نسبی ES 2.0 (سیستم های جاسازی شده) را ارائه می دهد و در تجهیزات تصویرسازی سه بعدی فعلی عملکرد خوبی دارد.

این یک API JavaScript است که می تواند از HTML5 استفاده شود. WebGL چیست کد WebGL درون برچسب <canvas> HTML5 تشکیل شده است. این خاص است که دسترسی به برنامه های اینترنتی را به واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) در رایانه های شخصی که در آن استفاده شده اجازه می دهد.

یک مهندس برنامه نویسی آمریکایی-صربی به نام ولادیمیر ووکیچویچ کار تاسیس را انجام داد و ساخت WebGL را پیش برد

در سال 2007 ، ولادیمیر شروع به رهایی از مدل OpenGL برای جزء Canvas از سابقه HTML.

در مارس 2011 ، گروه Kronos WebGL ساخت.

Rendering راهی است برای ایجاد تصویر از مدلی که از برنامه های رایانه شخصی استفاده می کند. WebGL چیست در تصاویر ، یک صحنه مجازی با استفاده از داده هایی مانند هندسه ، چشم انداز ، سطح ، روشنایی و پنهان کاری به تصویر کشیده می شود که از طریق یک برنامه رندر عبور می کند. بازده این برنامه رندر یک تصویر کامپیوتری خواهد بود.

ارائه برنامه نویسی - تمام محاسبات ارائه دهنده با کمک CPU به پایان می رسد.

ارائه تجهیزات - تمام محاسبات تصاویر توسط GPU (واحد آماده سازی گرافیکی) به پایان رسیده است.

ارائه باید بصورت محلی یا از راه دور امکان پذیر باشد. در صورت خاموش بودن تصویری که بیش از حد مورد تردید قرار گرفته است ، در آن مرحله ارائه از راه دور روی یک سرور اختصاصی که دارای دارایی های کافی برای تجهیزات مورد نیاز برای ارائه صحنه های پیچیده است ، انجام می شود. به همین ترتیب به عنوان رندر مبتنی بر سرور نیز خوانده می شود. ارائه نیز باید به طور محلی توسط CPU امکان پذیر باشد. آن را رندر مبتنی بر مشتری می نامند.

WebGL از شیوه ارائه دهی مبتنی بر مشتری برای مقابله با ارائه صحنه های سه بعدی پیروی می کند. کلیه موارد لازم برای به دست آوردن یک عکس با استفاده از تجهیزات تصویرسازی مشتری بصورت محلی انجام می شود.

همانطور که توسط انویدیا نشان داده شده است ، WebGL چیست یک پردازنده گرافیکی "پردازنده تراشه انفرادی است که دارای تغییر ، نورپردازی ، ترتیب / برش مثلث و موتورهای ارائه دهنده مجهز به اداره حداقل 10 میلیون چند ضلعی برای هر ثانیه است." از مراکز برای آماده سازی پی در پی بهبود یافته ، یک GPU متشکل از هزاران مراکز حمل و نقل است که وظایف برجسته برابر با هم دارند. از این رو ، GPU ساخت تصاویر را در یک کوسن محفظه (بخشی از سر و صدا که حاوی اطلاعات کل حاشیه است) را سریعتر می کند و برای عملکرد ارائه می دهد.

محاسبات شتاب GPU

در پردازش سریع پردازنده گرافیکی ، برنامه درون CPU جمع می شود. WebGL چیست در هر نقطه که یک کد جدی از کد را تجربه کند ، در آن مرحله آن بخش از کد ثابت خواهد بود


محاسبات شتاب GPU

پردازنده گرافیکی حافظه متفاوتی خواهد داشت و کپی های بی شماری از کد را به طور همزمان اجرا می کند. GPU تمام اطلاعات موجود در حافظه مجاور خود را تشکیل می دهد ، نه حافظه کانونی. به این ترتیب ، اطلاعاتی که می بایست توسط GPU تهیه شده باشد باید در حافظه GPU جمع آوری یا کپی شده و پس از آن اداره شود.

در چارچوبهایی که دارای مهندسی فوق هستند ، مکاتبات بین پردازنده و GPU برای دستیابی سریعتر به برنامه های سه بعدی باید کاهش یابد. برای این کار ، ما باید به جای صحبت کردن با GPU ، تمام اطلاعات را کپی کرده و آن را در GPU نگه داریم.

برنامه ها پشتیبانی می شوند

جداول همراه برنامه های متداول را نشان می دهد که به WebGL کمک می کنند

اپرا 27 و بالاتر از پشتیبانی جزئی

مرورگرهای قابل حمل

پشتیبانی از نسخه نام برنامه

Chrome برای Android 42 پشتیبانی جزئی

مرورگر Android 40 پشتیبانی جزئی

IOS Safari 8.3 پشتیبانی کام

نمایش کوتاه 8 پشتیبانی نمی کند

Blackberry Browser 10 پشتیبانی کامل

IE موبایل 10 پشتیبانی جزئی

نقاط مورد علاقه WebGL

در اینجا مهمترین موارد استفاده WebGL است -

برنامه نویسی JavaScript - برنامه های WebGL به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده اند. با استفاده از این برنامه ها ، می توانید مستقیماً با مؤلفه های مختلف سند HTML ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید از کتابخانه های دیگر JavaScript (به عنوان مثال JQuery) و پیشرفت های HTML برای بهبود برنامه WebGL استفاده کنید

گسترش پشتیبانی با برنامه های قابل حمل - WebGL علاوه بر این باعث تقویت برنامه های تلفن همراه ، به عنوان مثال ، سافاری iOS ، مرورگر Android و Chrome برای Android می شود.


منبع آزاد - WebGL منبع باز است. می توانید به WebGL چیست کد منبع کتابخانه مراجعه کرده و ببینید که چگونه عملکرد آن و چگونگی ایجاد آن است.

بدون نیاز به تجمیع - JavaScript یک قسمت نیمه برنامه نویسی و نیمه HTML است. برای اجرای این محتوا ، هیچ دلیل قانع کننده ای برای جمع آوری سابقه وجود ندارد. نحوه کار opengl در عوض ، شما می توانید با استفاده از هر یک از برنامه ها ، سند را به طور قانونی باز کنید و نتیجه را بررسی کنید. از آنجا که برنامه های WebGL با استفاده از JavaScript ایجاد شده اند ، هیچ دلیل قانع کننده ای برای ترکیب برنامه های WebGL نیز وجود ندارد.

حافظه برنامه ریزی شده مجریان - جاوا اسکریپت حافظه برنامه ریزی شده را بر عهده دارد. نیازی به اختصاص دستی حافظه نیست. WebGL این عنصر JavaScript را به دست می آورد.

ساده برای تنظیم - از آنجا که WebGL در HTML 5 گنجانیده شده است ، دیگر نیازی به تنظیم اضافی نیست. برای آهنگسازی یک برنامه WebGL ، تمام آنچه شما نیاز دارید WebGL چیست یک ابزار محتوا و یک مرورگر اینترنتی است.

تنظیم وضعیت

هیچ دلیل قانع کننده ای برای تنظیم دامنه جایگزین برای WebGL وجود ندارد. برنامه های پشتیبانی از WebGL ترتیب داخلی خود را برای WebGL دارند.

https://virgool.io/@mohsen.mohammadi19908/%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-y0214izeycz6

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید