ویرگول
ورودثبت نام
محسن احمدی
محسن احمدی
خواندن ۷ دقیقه·۲ سال پیش

پلنیست؛ یک ابزار کاملا رایگان برای مدیریت جلسات

پلنیست (Planist.live) در حال حاضر یک محصول کاملا رایگان و مبتنی بر وب هست که کمک می‌کنه تنظیم قرارهای ملاقات راحت‌تر انجام بشه. تو زمان طرفین برای تنظیم یک جلسه کاری/مشاوره و دوستانه صرفه‌جویی کنه و البته که پلنیست فقط محدود به این‌ها نیست و کارهای زیادی در آینده قرار هست روی این پروژه انجام بشه.

اینکه پلنیست چطوری به‌وجود اومد؟

تقریبا بهمن یا اسفند ۱۳۹۹ من حجم جلساتی که باید با تیم‌ها و افراد مختلف تنظیم می‌کردم بسیار زیاد شده بود. تماس‌های زیادی از طرف استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچیک داشتم که می‌خواستند برای گپ و گفت یه تایمی رو رزرو کنند و مشورت بگیرند.

من به صورت معمول برای برنامه‌ریزی کارهای روزانه‌م از چهار تا تقویم مختلف استفاده می‌کردم/می‌کنم که دو تا از اون تقویم‌ها توسط بقیه افراد پر می‌شه. (تقویم‌های کاری پابلیکی که افراد مختلفی بهش دسترسی دارند و متناسب با نیاز می‌تونند توی اون برای من جلساتی رو تنظیم کنند. پیدا کردن یک زمان خالی بدون اینکه تداخلی با بقیه برنامه‌هام به‌وجود بیاد کار سختی بود. زمان زیادی از من می‌گرفت و احتمال خطا هم توش وجود داشت. بدتر از اون بعضی وقت‌ها جلسه‌ها انقدر پشت به پشت تنظیم می‌شد که واقعا فرصت نداشتم زمان کوتاهی رو استراحت کنم.

سرویس‌های مختلفی مثل کلندلی یا دودل توی مارکت وجود داشت/داره که می‌تونست تا حدی این مشکلات من رو حل کنه.

https://www.aparat.com/v/tTroj

شروع کردم به استفاده از اون‌ها. اما بعد از تقریبا چند هفته با محدودیت‌های بسیاری زیادی از طرف کلندلی مواجه شدم چون نسخه رایگان اون امکانات خیلی محدودی داره و قیمت نسخه پریمیوم اون واقعا نسبت به فیچرهاش صرفه اقتصادی نداره.

این‌و بگم که من هیچ‌وقت مشکلی برای پرداخت به سرویس‌های کاربردی که بهم کمک بکنه بخشی از کارم راحت‌تر انجام بشه نداشتم و ندارم اما واقعا قیمت‌ها و فیچرهای این سرویس‌ها تو بازار منصفانه نیست:)

بگذریم...

ایده اولیه پلنیست از اینجا شروع شد که من برای رفع نیازمندی خودم یک سرویس مشابه با کلندلی رو ایجاد کنم. این موضوع رو با بچه‌های تیمم که بیش از پنج سال که باهم کار می‌کنیم مطرح کردم و خیلی سریع یه نسخه اولیه از محصول رو ایجاد کردیم تا فقط و فقط نیازمندی‌های خودم رو برطرف کنه.

بعد از وصل کردن تقویم‌هایی که استفاده می‌کردم و تنظیم اینکه چه روزهایی و چه ساعت‌هایی برای این تایم‌های مشاوره در دسترس هستم، هرکسی که می‌خواست با من جلسه ست کنه لینک اختصاصی خودم در پلنیست رو براش ارسال می‌کردم که بدون اینکه مستقیما به کلندرهای من دسترسی داشته باشه براساس رول‌های تنظیم شده تایم‌های در دسترس من رو ببینه.

کار کردن من با پلنیست ادامه داشت و مدیریت تنظیم قرارهای و جلسات کاری‌م بسیار راحت‌تر شده بود و خب کم‌کم نیازمندی‌های دیگه‌ای برای من پیش اومده بود که نیاز داشتیم تا یه سری فیچر بهش اضافه کنیم.

یکی از روزهایی که با بچه‌های تیم در مورد پلنیست صحبت می‌کردم متوجه شدیم که ۱۵ نفر به غیر از خود من از سرویس استفاده می‌کنند و این برای من بسیار عجیب بود. چون نه جایی تبلیغی برای پلنیست کرده بودم و نه لندینگ پیچ درست و درمونی داشت:)

همین اتفاق باعث شد که من کمی بیشتر روی این مارکت بررسی کنم و با افرادی که از پلنیست استفاده می‌کردند صحبت کنم تا فیدبک اون‌ها رو هم داشته باشم و بدونم اصلا چرا اومدن سراغ پلنیست و از کجا پیدا کردن و مواردی مثل این.

نتیجه صحبت‌های من با کاربرها و ایده‌های دیگه‌ای که برای بهبود پلنیست داشتم رو تو جلسه بعدی با بچه‌ها مطرح کردم و قرار شد نسخه جدیدی که مبتنی بر نیازمندی‌های کشف شده جدید بوده رو پیاده‌سازی کنیم.

نسخه جدید لانچ شد و من به صورت خیلی محدود توی کانال تلگرام خودم و شبکه‌ای که در لنکدین داشتم کمی در مورد پلنیست صحبت کردم و نتیجتا تعداد کاربرهای فعال پلنیست به حدود ۵۰ تا کاربر رسید.

این شروعی بود که ما برای پلنیست وقت بیشتری صرف کنیم و در کنار کارهای دیگه‌ای که با تیم مشغول انجام دادن اون‌ها بودیم، پلنیست رو هم با جدیت پیش ببریم.

حدودا مرداد یا شهریور ۱۴۰۰ که من پلنم برای مهاجرت جدی‌تر شده بود سعی کردم تا از پلنیست عنوان یک ایده استارتاپی که لایو بود و کاربر فعال هم داشت استفاده کنم و شروع کردم به بررسی کشورهایی که می‌تونستم از این روش برای مهاجرت روشون حساب کنم.

بعد از بررسی‌هایی که انجام دادم نهایتا فرانسه رو برای این کار انتخاب کردم و شروع کردم به طی کردن مسیر قانونی و در نهایت هم بهمن ماه ۱۴۰۰ ویزای تلنت پاسپورت فرانسه رو گرفتم و به اینجا مهاجرت کردم.

بعدتر در یک پست جداگانه در مورد شرایط ویزای استارتاپی فرانسه و فرنچ‌تک صحبت می‌کنم.

وقتی رسیدم اینجا و رفتار کاربرهای اروپایی (به خصوص فرانسوی‌ها) در استفاده از ابزارهای تکنولوژیک رو دیدم متوجه شدم که باید تغییرات جدیدی رو به سیستم اعمال کنیم و اون رو با فرهنگ مردم اروپایی بیشتر تطبیق بدیم.

این کار انجام شد و نسخه سوم پلنیست در مهر ۱۴۰۱ لانچ شد.

ما هنوز پلنی برای شروع فعالیت‌های مارکتینگ برای پلنیست نداریم ولی تا الان کاربرهای زیادی از کشورهای مختلف دارن از پلنیست استفاده می‌کنند که این برای ما نشونه خوبیه که از اینکه مسیری که برای پلنیست طی شده و سرمایه‌گذاری‌ای که روش انجام شده نتایج خوبی داشته.

ما هنوز برای بهبود نیاز داریم تا کاربرهای بیشتری رو داشته باشیم، نظرات اون‌ها رو بشنویم و نیازهای واقعی اون‌ها رو برای ساخت یک محصول عالی بشناسیم.

پلنیست در حال حاضر چند وجه تمایز با سایر محصولات موجود تو بازار داره:

  1. ما تمام امکاناتی که در سرویسی مثل کلندلی یا دودل وجود داره و شما باید برای اون پول پرداخت کنید و سرویس پریمیوم اون‌ها رو بگیرید رو به رایگان در پلنیست در اختیار کاربرها قرار دادیم. (از جمله اون فیچرها اینه که شما بدون هیچ محدودیتی هرچند تا تقویم کاری داشته باشید رو می‌تونید به پلنیست اضافه کنید، بدون محدودیت ایونت (جلسه) فعال داشته باشید و کاستومایزهای خوبی روی صفحه پروفایل خودتون داشته باشید. مثل قرار دادن لوگو و برند خودتون بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه. می‌تونید فاصله زمانی بین جلسات رو تنظیم کنید که مثلا در طول یک روز بیش از دو جلسه از یک جنس خاص براتون ثبت نشه یا بین هر جلسه حداقل چند دقیقه فاصله وجود داشته باشه و...)
  2. دومین وجه تمایز پلنیست نسبت به سایر سرویس‌های مشابه امکان دریافت و پرداخت از طریق کریپتو کارنسی هست. همه ما که تو ایران کار کردیم دوست داریم درآمد دلاری و یورویی داشته باشیم و عدم دسترسی ما به درگاه‌های پرداختی مثل پی‌پل، ویزا، استرایپ و... همیشه برای ما چالش ایجاد کرده. ما با یکپارچه سازی‌ای که تو پلنیست با یکی از پارتنرهامون انجام دادیم این امکان رو اضافه کردیم که شما برای جلسات مشاوره‌ای که برگزار می‌کنید بتونید به کریپتو برای خودتون درآمدزایی کنید. اینطوری هر کسی که بخواد یک جلسه‌ای رو با شما ست کنه اگر نوع اون جلسه غیررایگان تنظیم شده باشه اول باید پول اون جلسه حق مشاوره رو از طریق کریپتو کارنسی‌ها پرداخت کنه و بعد تایمینگ زمانی مورد نظرش براساس زمان‌های آزاد شما ست می‌شه.

باقی بخش‌هایی که به عنوان وجه تمایز پلنیست توی رودمپ اون وجود داره براساس نیازمندی‌های واقعی کاربرهامون اولویت ‌بندی می‌شه و به تدریج به پلنیست اضافه می‌شه.

نکته مهم برای من اینه که تمامی امکاناتی که به عنوان فانکشنالیتی اصلی پلنیست اجرا شده برای همیشه رایگان بمونه و با سرویس‌های دیگه‌ای که اضافه می‌کنیم بتونیم ارزش بیشتری رو برای کاربرهامون خلق کنیم.

ما دوست داریم که نظرات شما رو هم در مورد پلنیست بدونیم. اگه این لینک توی پلنیست ثبت‌نام کنید که برای ما قابل ردیابی باشه اکانت شما رو مارک می‌کنیم که هر زمانی که فیچرهای غیررایگان و پریمیوم پلنیست لانچ شد بتونید از اون‌ها به مدت یک سال به صورت کاملا رایگان استفاده کنید.

همینطور اگر از این لینک برای ثبت‌نام استفاده کنید نیازی به پرداخت هیچ کمیسیونی بابت جلسات و قرارهای پولی‌تون نیاز نیست به پلنیست پرداخت کنید.

خبر جدیدتر هم اینکه پلاگین وردپرس پلنیست چند روزی هست که لانچ شده و تو مارکت پلاگین‌های وردپرس قرار گرفته.

اگه سایت وردپرسی دارید می‌تونید از این پلاگین استفاده کنید و لینک صفحه ایونت جلسات خودتون رو با قابلیت شورتکد پلاگین توی هر صفحه‌ای که لازم دارید منتشر کنید.

هرجا تو فرایند استفاده از پلنیست سوالی یا پیشنهادی داشتید می‌تونید مستقیما به من پیغام بدید تا باهم گپ بزنیم و من بتونم از نظرات شما برای بهبودهای آینده پلنیست استفاده کنم.





پلنیستاستارتاپمهاجرت استارتاپیکریپتوکارنسی
مدیر پروژه، مدیر محصول، اسکرام مستر با سابقه مدیریت محصول/پروژه‌های موفق و البته گاهی هم ناموفق:-)
مجله آموزشی تکنولوژی و برنامه نویسی منبع آزاد برای خواندن مطالب مفید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید