ویرگول
ورودثبت نام
محسن فراهانی
محسن فراهانی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

کرونا بگیرید ولی واکسن نزنید


امروز خواستیم مادر را ببریم برای تزریق واکسن. یک نفر گفت هرکس برکت زده کرونا گرفته. دیگری گفت هرکس سینوفارم زده کرونا گرفته. آن یکی گفت هرکس آسترازنکا زده هم عوارض شدید داشته هم کرونا گرفته. همه هم سند حرف‌شان یکی از اقوام‌شان بود که آن واکسن را زدند و کردند گرفتند. یعنی چون دو سه نفر را می‌شناختند که فلان واکسن را زدند و کرونا گرفتند حالا می‌گفتند «هرکس» زده کرونا گرفته. یکی هم نیست بگوید هروقت تمام افرادی که آن واکسن را زدند کرونا گرفتند می‌شود گفت هرکس زده کرونا گرفته. چرا با شنیدن خبر ابتلای چهار نفر کلا آن واکسن را می‌برید زیر سوال؟
-
یک نفر دیگر معتقد بود هرکس واکسن زده مرده درنتیجه نباید واکسن بزنید. گفتم خودم واکسن زدم و زنده هستم. گفت خب منظورم همه نبود ولی خیلی‌ها واکسن زدند و مردند. گفتم خب خیلی‌ها هم واکسن نزدند و مردند. گفت اصلا کرونا فریب بزرگ قرن است. گفتم مگه تو از تک‌تک فریب‌های قرن و پشت پرده آنها خبر داری که می‌گویی این بزرگترین آن است؟ گفت حالا منظورم بزرگترین نبود ولی کرونا دروغ است. علت اصلی مرگ و میر کرونا هم همین ماسک زدن است. ماسک باعث کاهش اکسیژن خون می‌شود و شما یک سرما هم بخوری بدحال می‌شوی و ممکن است بمیری. گفتم پس آن هزاران نفری که ابتدا مردند و ماسک نمی‌زدند چرا مردند؟ در ضمن من خودم کرونا گرفتم و تفاوت آن را با سرماخوردگی حس کردم. لبخندی زد و گفت حقا که صهیونیسم جهانی خوب مغزتان را شست‌وشو داده.
_
یک نفر دیگر گفت اگر سینوفارم زدید حتما استامینوفن بخورید چون بدن درد دارد. اگر زدید و بدن درد نداشت حتما آب مقطر زدند. چون من سینوفارم زدم بدن درد داشتم. دیگری گفت من آسترازنکا زدم و تب کردم. اگر آسترازنکا زدید و تب نکردید بدانید آب مقطر زدند. دیگری گفت برکت هیچ عوارضی ندارد اگر برکت زدید و تب کردید یا بدن درد داشتید بدانید احتمالا سینوفارم یا آسترازنکا زدند. بروید شکایت کنید.
خلاصه هیچکس نیست که بگوید این بیماری روی هر بدنی یک نوع واکنش نشان می‌دهد و واکسنش هم همینطور. این اختلاف به خاطر اختلاف در قوای جسمانی و سلامت بدن افراد است. قرار نیست هر اتفاقی برای یک نفر افتاد قطعا برای همه عینا تکرار بشود. پس وا بدید دوستان.
خلاص

واکسن کروناواکسن آسترازنکاواکسن سینوفارمواکسن برکتکرونا
طنزنویس و خبرنگار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید