ویرگول
ورودثبت نام
mohsenghavami.ir
mohsenghavami.ir
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

بیگ دیتا _ محسن قوامی

امروز فرصت کردم یک مستند خیلی خوب را دیدم با نام معضل اجتماعی

مستند معضل اجتماعی
مستند معضل اجتماعی



یا The Social Dilemma به شما هم توصیه می کنم حتما ببینید در این مستند قدرت داده و بیگ دیتا را دیدم در سال 2006 وقتی یک ریاضی دان گفت نفت جدید داده است کسی فکرش را نمیکرد واقعا همینطور باشد ولی وقتی به درآمد های سرشار گوگل و فیسبوک نگاه می کنی باور می کنی، این درحالیه که بیشتر خدمات این دو کمپانی بزرگ رایگانه، خدماتی که همه مارو بهش وابسته کرده محاله سوال داشته باشیم و سراغ گوگل نریم محاله که درحال استراحت باشیم و سری به اینستاگرام نزنیم.

پس درآمدشان از کجاست این مستند جواب را میگوید، همه ما رفتار هایی در شبکه های اجتماعی داریم همه ما اسکرول می کنیم زمانی را برای یک پست می گذاریم تا تماشایش کنیم ، همه ما لایک می کنیم تمامی این رفتار ها حتی ریزترین رفتار ها حتی رفتار دوستانمان و کسانی که با آن ها در این فضا ارتباط داریم ثبت می شود،

خوب نهاد های بزرگ برای تبلیغ چگونه جامعه مخاطب خود را بیابند؟ سوال خوبیست ، حکومت ها برای تصمیمات بزرگ چطور رفتار جامعه را پیشبینی کند؟ سوال خوبیست من کشور ثروتمندی هستم و می خواهم رئیس جمهور یه کشور جهان سومی رو من تعیین کنم چگونه عملیات روانی انجام بدم ؟ میبینی دوست من پس میبینی زیاد هم گوگل و فیسبوک رایگان نیستند

مستند رو ببینید و کمی متفاوت تر به شبکه های اجتماعی بنگرید :)

دوست دار شما محسن قوامی

مستندمحسن قوامیمعضل اجتماعیشبکه های اجتماعی
یک دهه هفتادی از نسل سوخته که سعی می کند احساس خوشبختی کند یک دست به کیبورد و یک دست به قلم و گاهی گمشده در میان افکار پریشان... علاقه مند به دنیای بیگ دیتا و پایتون
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید