ویرگول
ورودثبت نام
محسن پرویزی
محسن پرویزی
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

یادگیری مهارت نرم در دل شکست!

تصور کنید یک تیم ۶ نفره از کلمه‌ها و ایده‌ها را به مدت ۳ ماه گرد هم می‌آورید، چهل بلاگ جذاب و خواندنی خلق می‌کنید، آن‌ها را با ظرافت ویرایش می‌کنید و با اصول سئو داخلی جادو می‌کنید تا گوگل عاشقشان شود. اما...

اما وقتی به اعداد و ارقام ترافیک نگاه می‌کنید، می‌بینید نتیجه آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید. انگار سدی نامرئی جلوی سیل بازدیدکنندگان را گرفته است.

این دقیقاً همان چالشی بود که با آن روبرو شدم. در تلاشی نفس‌گیر، چهل بلاگ ارزشمند را به دنیا آوردیم، اما مشکلات زیرساختی مانند سئو تکنیکال و نبود متخصص سئو در مجموعه، مانند دیواری بلند جلوی درخشش آن‌ها ایستادند.

درسی ارزشمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ آموختم: حتی بهترین محتوا هم بدون زیرساخت مناسب و استراتژی سئو، نمی‌تواند پتانسیل واقعی خود را نشان دهد.

پیامی که این تجربه برایم داشت، این بود:

  • سئو یک پازل است: سئو داخلی تنها یک قطعه از این پازل است و بدون توجه به سئو تکنیکال، نمی‌توانید به موفقیت برسید.
  • نیروی متخصص: حضور متخصص سئو در تیم مارکتینگ و مجموعه الزامی است و می‌تواند تفاوت بزرگی در نتایج ایجاد کند.
  • زیرساخت، زیرساخت، زیرساخت: بدون یک زیرساخت فنی قوی، حتی بهترین محتوا هم نمی‌تواند به درستی بدرخشد.

در میان این چهل بلاگ که خودم نیز چند تا از آنها را نوشته بودم، یکی از آن‌ها با تمام مشکلاتی نتیجه لازم گرفت که اینجا برای شما قرار می‌دهم:

این محتوا در بلاگ وبسایت «ملی‌وام» منتشر شده است. آمار کلیک‌های اخیر آن را در ۲۸ روز گذشته، می‌توانید در زیر ببینید:

آمار بالا مربوط به تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ است.


این تجربه چالش‌برانگیز، انگیزه‌ای قوی در من ایجاد کرد تا دانش سئو خود را عمیق‌تر کنم و به اهمیت زیرساخت‌های فنی در موفقیت یک پروژه پی ببرم.

درست است که در این تجربه ناکام ماندم اما اسمش را «یادگیری مهارت نرم در دل شکست!» گذاشتم چون می‌دانم درس‌هایی برای من داشته و دارد؛ تنها به آدمی هوشمند نیاز دارد تا از این فرصت استفاده کند!

تجربه کاریتولید محتواوبلاگتولید محتوا متنیمحتوای متنی
من یک دوستدار کلمه هستم! ذره‌بین بزرگی دارم و زیر ذره‌بین بردن کلمه‌ها، محبوب‌ترین بازی من است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید