ویرگول
ورودثبت نام
محسن رحیمی
محسن رحیمی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

محسن رحیمی : ده نکته مهم دربرخورد با خبر و رسانه

مصاحبه محسن رحیمی با شهردار اصفهان
مصاحبه محسن رحیمی با شهردار اصفهان

کارم را از خبرنگاری شروع کردم

الانم بعضی وقتها خبرنگاری میکنم چون خیلی دوستش دارم اما یکی از تجربه های مهم من در این سه سال اخیر که موجب رشدم شد را اینجا میگویم هرچند مطلب زیر فقط نظر من است ویک تجربه واقعی که به من کمک کرد بیشتر رشد کنم یعنی از A به B رسیدم

واقعیت ماجرا این است که دیدن و دنبال کردن اخبار اگر مدیریت شده نباشد بسیاری از توجه ما و مسیر رسیدن به اهداف ما را می گیرد

نکته مهم این مطلب:

خبر نخوانیم یا حداقل فقط اخبار حوزه کاری خودمان را رصد کنیم این مهترین تجربه من است

ده نکته مهم دربرخورد با خبر و رسانه:

یک، دنبال کردن بدون #سواد_رسانه ای اخبار جز استرس، تضعیف تمرکز و رفتار احساسی چیزی به ما اضافه نمی کند

دو:

#اخبار مهم بالاخره به ما میرسد پس دنبالشان همه جا ندویم

سه:

تا #تفکر_انتقادی را یاد نگرفته ایم سراغ خبر نرویم

چهار:

اگر تکنیک های #مدیریت_استرس را نمیدانیم #خبر نبینیم و نخوانیم

پنج:

اگر کار و کسب مان به خبرهای سیاسی و اجتماعی وابسته نیست خبر نخوانیم

شش:

فقط در یک کانال یا صفحه #خبرگزاری معتبر حوزه کاری خودمان عضو باشیم یا دنبالش کنیم

هفت:

بپذیریم برای #توسعه_فردی میبایست حواسمان به عوامل تضعیف تمرکز و توجه مان باشد، مهم ترین شان #اخبار است.

هشت:

برای رسانه ها اخبار منفی، اخبار همسو با مالکینشان و جلب توجه مخاطب به هر روشی از اهمیت بالاتری برخوردار است

نه:

یه مدت هیچ #خبری را دنبال نکن، کسی بی #خبر نمرده است اما بی خبران زیادی را سراغ دارم که در مسیر اهدافشان رشد داشته اند.

ده:

#خبرنگاران عاشق کارخود هستند اما متاسفاته #دستمزد کمی می گیرند اگر اینطور نبود توصیه های بالا را نمی نوشتم

#محسن_رحیمی


پ.ن:

عکس از مصاحبه من و هفته نامه نوسان با #شهردار_اصفهان برای دو هفته پیش است.

#شهردار #اصفهان #خبرنگار #سوادرسانه

محسن رحیمیرسانهخبرمصاحبه
محسن رحیمی هستم یک راوی ماجراجو در حال یادگیری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید