ویرگول
ورودثبت نام
مجتبی زبیدی
مجتبی زبیدی
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

چی تو گوشیه یه گرافیست میگذره؟؟؟


سلام من مجتبی هستم. ۱۴ سالمه و علاوه بر اینکه یه گرافیستم و قدم اندازه تیر چراغ برقه و ریش و سیبیلام تازه به دوران رسیده، یه ویژگی دیگه هم دارم‌. اونم اینه که از صبح خروس خون تا شبی که همه باید کپه مرگمون رو بزاریم، پای گوشی و اینترنت و لپ تاپ هستم.

اما تمام این داستانا زمانی شروع شدن که کرونا شروع کرد. من توی سال ۹۸ که کرونا تازه داشت لح لح میزد که من خطرناکم، یه وبلاگ زدم و توش شروع به خبرچینی درباره اخبار تکنولوژی کردم. بعد یه مدتی فهمیدم که طراحی گرافیک رو بیشتر از گیک بودن دوست دارم. به خاطر همین رفتم و یه گرافیست ماهر شدم، اما توی این مدت یه دوست و یار همیشگی داشتم، اونم گوشی هوشمند عزیزم بود. خب حالا بریم راجع به گوشی یه گرافیست که منم بیشتر اطلاعات کسب کنیم

این گوشی بدبخت چیه؟

من یه galaxy j5 prime 2017 دارم که دیگه داره در راه یار جان میده و باید یه فکری به حالش بکنم. ولی با همین گوشی کارایی کردم که تیم کوک نکرده. یعنی من درس و کار و تفریحم رو با یه گوشی میان رده سال 2017 انجام دادم و تا حالا کم نیورده.

توی گالری یه گرافیست چه عکسایی پیدا میشه؟

شما اگه گالری گوشی من رو باز کنین، چیزی جز عکسای ادیت شده و فتومونتاژ و وکتور و اینجور چیزا پیدا نمیکنین. البته یه سری عکسای هنری که شاهکار خودمن رو هم توش میبینین، ولی بیشتر مربوط به کارمن

تو دفترچه تلفن یه گرافیست، شماره کیا دیده میشه؟

توی مخاطبین من آدم های عادی مثل خاله، عمه، عمو، مادر، پدر و... هستن، در صورتی که باید شماره کارفرماهام تو لیست resent ها دیده بشه

یه گرافیست توی چه شبکه های اجتماعی فعاله؟

من علاوه برا توییتر و اینستاگرام و پینترست و فیسبوک، از دریبل و بیهنس برای ارتباط با بقیه هم صنفام استفاده میکنم. اگه یه گرافیست باشین، حتما این دوتا رو میشناسین

خب تمام اون چیزایی که تا الان گفتم به یه طرف و این چیزایی که الان میخوام بگم یه طرف دیگه، چون الان میخوام اپ هایی که یه گرافیست استفاده میکنه رو بهتون نشون بدم


برنامه ریزی

من آدمی هستم که تمام سعی خودم رو میکنم تا سر برنامه کارامو انجام بدم. به خاطر همین از اپلیکیشن هایی مثل مایکروسافت تو دو و اورنوت استفاده میکنم که کارام سر وقت انجام بشن. تو دو وظیفه لیست کردن کارام رو به عهده داره و اورنوت هم وظیفه ذخیره کردن یادداشت هام رو


موسیقی

توی بیکاری یکی از اون کارایی که میکنم آهنگ گوش کردنه. اسپاتیفای این کار رو خیلی آسون کرده برام. البته به جز اسپاتیفای ساوندکلود هم هست که برای ما ایرانیا گزینه مناسبیه. یه سری وقتا هم به جای گوش دادن آهنگ که بار علمی نداره، میشینم پادکست گوش میدم که بار علمی خیلی زیادی داره. با ساوندکلود و اسپاتیفای میشه پادکست گوش داد، ولی کست باکس سرویسی مخصوص پادکسته

کتاب

من علاوه بر کتابای چاپی که زیاد دارم، از فیدیبو هم استفاده میکنم تا خیلی راحت با گوشی بتونم این کار رو انجام بدم. ایران صدا هم دارم دیگه غم ندارم. ایران صدا یه کتاب خونه کتابای صوتیه که تو زمانایی که حوصله کتاب خوندن ندارم، میشینم اون کتاب رو گوش میدم. مقاله خوندنم هم با سرویس هایی مثل ویرگول و مدیوم انجام میدم که یه تجربه خفنی برام رقم میزنن

ورزش

توی کرونا ورزش کردنم افتاد به دوش Samsung health تا مشکلی برام پیش نیاد. این اپلیکیشن حتی قابلیت اتصال به ساعت های هوشمند سامسونگ رو هم داره که برا اونایی که از این ساعتا دارن خیلی کاربردیه

بازی

مگه میشه یه نوجوون باشی و گیمر نباشی؟ من هم مثل بقیه نوجوونا بازی میکنم، ولی یه جای PlayStation و Xbox با موبایل بازی میکنم. دلیلش هم اینه که از بازیای مینیمال و فانتزی موبایلی بیشتر خوشم میاد تا بازیای کنسولی. بازی های مورد علاقم هم among us و bow masters و packo هستن. برای استریم بازی و ارتباط با بقیه رفیقای گیمر خودم هم از توییچ و دیسکورد استفاده میکنم

ویدیو

برای ویدیو دیدن از یوتیوب و اینستاگرام و تیک تاک استفاده میکنم که سرویسای خفنی هستن ولی اگه فیلم و سریال باشن بیشتر از سرویس هایی مثل نماوا و فیلمو استفاده میکنم. البته بیشتر سریال ها رو از خود تلویزیون نگاه میکنم

خب اینم یه سری حرفا درباره زندگی هوشمند و تکنولوژیک من به همراه گوشی عزیزم. خب تا حالا شاید فهمیده باشید که من یه تولید کننده محتوا هستم. خب الان از طریق این لینک پایینیه برید و محتوا های منو ببینین

redl.ink/mowzdesign

روایتگرباشگوشیاینترنتموبایلکرونا
آچار فرانسه هنری - رسانه‌ای مستقر در اتاق خواب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید