ویرگول
ورودثبت نام
مختار سهولی
مختار سهولی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

زامارین اندروید | مژده ای جذاب برای برنامه نویسان سی شارپ

سلام خدمت دوستان عزیز.

بنده تصمیم گرفتم هر از چندگاهی چندکلامی در اینجا مزاحم وقت شما عزیزان بشم. امروز در این پست قصد دارم به معرفی زامارین اندروید بپردازم و کمی با بیشتر شما را با این دلبری مایکروسافت آشنا کنم.

من اینجا هستم تا این مژده را به همه برنامه نویسان سی شارپ بدم که برای نوشتن اپلیکیشن های اندرویدی خودتون نیاز نیست سراغ هیچ زبان برنامه نویسی دیگه یا محیط توسعه دیگه ای برید.

زامارین اندروید یک فریمورک بسیار قدرتمند هست که به برنامه نویسان سی شارپ اجازه میده با همون دانشی که از سی شارپ داشتند به توسعه اپلیکیشن های اندرویدی بپردازند، اگه شما برنامه نویس سی شارپ هستید پس بهتون تبریک میگم چون حالا مشتری های بیشتری دارید و کسانی هم که دنبال ساخت اپلیکیشن های اندرویدی هستند به لیست مشتریان شما اضافه خواهند شد.

خوب متاسفانه در مورد این فریمورک یک سری شایعات وجود داره از جمله اینکه در سرعت اپلیکیشن ها در این فریمورک نسبت به اندروید جاوا پایینتر هست، و اینکه با زامارین هر کاری نمیشه کرد و محدودیت داریم، مورد بعدی هم میگن سایز اپلیکیشن های زامارینی خیلی بالا هست.

باید بگم که همه این ها بخاطر عدم دانش کسانی هست که دارند صحبت می کنند سرعت اپلیکیشن ها در زامارین و اندروید جاوا هیچ تفاوتی وجود نداره(این صحبت من نیست هم تجربه خودم هم توسعه دهنده هاش این رو گفتن) در جواب شایعه دوم هم بگم خود سایت مایکروسافت در صفحه توضیحاتش نوشته شما هر کاری را که در اندروید جاوا و کاتلین می توانید انجام دهید در زامارین اندروید هم می توانید انجام دهید و برای مشکل سایز هم میشه ی سری تنظیمات انجام داد و در نهایت اختلاف سایز اپ شما با اپی که در اندروید جاوا می سازید حدود 3 الی 5 مگ خواهد بود.

اما مشکلی که زامارین و سایر فریمورک ها دارند اینه که مثلا اگر قابلیتی به اندروید 10 اضافه بشه حدودا 2 الی 3 هفته طول می کشه تا اون قابلیت برای زامارین هم ارائه بشه این رو میشه گفت تنها نقصش هست که البته توی همه فریمورک ها هست چون گوگل این قابلیت رو برای اندروید جاوا میده بیرون بلافاصله روی اندروید جاوا قابل استفاده هست حالا کسانی که فریمورک ها رو توسعه میدن باید ان تکنولوژی رو روی فریمورک خودشون پیاده کنند که مقداری زمانبر هست.

یکی از قابلیت های شگفت انگیز این فریمورک اینه که شما هر کتابخونه ای توی اندروید جاوا و کاتلین داشتید رو می تونید به راحتی توی زامارین هم ازشون استفاده کنید پس هیچ محدودیتی بابت استفاده از کتابخونه ها وجود نداره و این فوق العاده هست.

عزیزانی که قصد دارند این فریمورک قدرتمند رو یادبگیرند من دارم یک سری آموزش های رایگان را توی کانال خودم در یوتیوب منتشر می کنم کاملا هم پروژه محور قراره پیش بریم و یک اپلیکیشن دیجی کالا رو می سازیم می تونید از طریق لینک زیر این دوره رو ببینید.

https://www.youtube.com/watch?v=LJGwgfdRz3A&list=PL9e0dAj4N8OsvstmTGiRCxq9iYx2OiJpj&pbjreload=101

برای مشاهده این آموزش می تونید با فیلتر شکن لینک زیر رو باز کنید چون یوتیوب فیلتره https://bit.ly/3jL45Vw

اگرم دوست داشتید می تونید ی سر به وبسایتم بزنید https://crossapp.ir


زامارینزامارین اندرویدآموزش زامارینآموزش زامارین اندرویدآموزش پروژه محور زامارین اندروید
مختار سهولی هستم بیش از 6 سال سابقع کدنویسی دارم زبان های برنامه نویسی زیادی را تسلط دارم اما تمرکزم روی .net هست وبسایت بنده crossapp.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید