ویرگول
ورودثبت نام
mahgol mor
mahgol mor
خواندن ۲ دقیقه·۴ ماه پیش

تصویر بدن چیست؟ ( Body image )

تا حالا شده به این فکر کنی که چطور بدنت رو میبینی و چه حسی نسبت بهش داری؟ به این میگن تصویر بدن یا body image.

ا
ا


  • مثلا شده تاحالا دلت بخواد تابستون بری کنار ساحل آب بازی کنی و یا بری استخر، اما چون بدن بزرگی داری، بیخیالش بشی؟
  • تا حالا شده مهمونی دعوت بشی و یهو لباسی که تا پارسال اندازه ت بود، ببینی برات تنگ شده؟ و بعد بغض کنی و فکر کنی اه چقدر چاق و زشتی؟!
  • تا حالا شده بری سفر و ببینی اون همسفرت که لاغره، خیلی راحت و آسوده هرچی دلش میخواد میخوره؟ اما تو مدام نگران این هستی که وقتی از سفر برگردی چقدر وزنت اضافه میشه؟ و هرچی میخوری با یک مشت عذاب وجدانه؟
  • تا حالا شده توی مدرسه از زنگ ورزشت فراری باشی؟ چون چاقی و نمیتونی مثل بقیه خوب بدوی؟ و بعد هربار دویدن حس کردی مغزت داره از تو حلقت میاد بیرون؟ و بعد از خودت و بدنت و زمین و زمان متنفر شدی؟
  • تا حالا شده رو یکی کراش بزنی و عاشق بشی ولی با خودت بگی " اون برای چی باید از من خوشش بیاد وقتی اینهمه دختر/پسر لاغر دیگه هست؟!" و بعد از ته دلت بشینی بخاطر بخت " بدت" زار زار گریه کنی؟

تا صبح می تونم مثال بزنم! :)

اگه توام مدام به نقص‌های بدنت فکرمیکنی کنی و ازش ناراضی هستی، دچار تصویر بدنی منفی یا شرم بدن هستی.

خیلی‌ها توی دنیا با تصویر بدنی خودشون مشکل دارن و میخوام بگم درد من و تو یکیه.

دوست من که داری اینو میخونی سلام!

یک معرفی کوتاه می خوام از خودم داشته باشم و بعد بریم دنبال قضیه ی شرم بدن یا همون بادی ایمیج!

من ماه گل هستم. 29 سالمه و از اینکه دارم 30 ساله میشم می ترسم:)

از وقتی یادم میاد (11سالگی) هم چاق بودم و هم عاشق نوشتن.

از وقتی یادم میاد (8/9 سالگی) همش دکتر رژیم بودم که لاغر بشم و موردپسند!

از وقتی یادم میاد نصف احساس تنهاییم بخاطر تصویر بدنی منفی که نسبت به خودم داشتم بود.

چندساله می نویسم. هیچوقت نفهمیدم از چی باید بنویسم.

تا اینکه طی اتفاقاتی که بعدا تعریف خواهم کرد، متوجه شدم دچار " اختلال تغذیه" هستم.

یکسال هست که درمورد Body image ( تصویر بدن ) مطالعه میکنم. پادکست گوش میدم و دوره های کوچ تصویر بدن هم میرم.

متاسفانه در فضای وب فارسی خیلی خیلی کم به موضوع بادی ایمیج و بدن شرمی پرداخته شده.

این شد که فهمیدم احتمالا رسالت من همین باشه. بیشتر حرف زدن درمورد تصویر بدن مخصوصا درمورد آدم های چاق. به ویژه زنان چاق...

این وسط حتما از تجربه ها و خاطرات شخصی هم می نویسم.
به امید آگاهی بیشتر!

این جمله رو دوست دارم:

" همه‌ی ما بدن‌های متفاوتی داریم، اینو یادمون نره که هر کدوم به یه شکلی قشنگ و منحصر به فرد هستیم. "

تصویر بدنbody imageشرم بدنبادی پازیتیویتیچاقی
از سرهم کردن جملات خوشم میاد! اینجا از بدن های بزرگ مینویسم. #تصویر_بدن #شرم_بدن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید