ویرگول
ورودثبت نام
سید مرتضی موسوی
سید مرتضی موسوی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

ایمیج در داکر چیه؟ و داکر هاب چیست؟


سوالی که برای هر کسی موقع شروع کار با داکر پیش می آید این است که image چیه و به چه کار کار ما می آید؟

اجازه بدید جواب این سوال را براساس داستان قسمت اول جواب بدم من بر روی سیستم خودم یک نسخه از یک نرم افزار را دارم برای مثال من نیاز به لینوکس نسخه ابونتو دارم باید حتما لینوکس نصب کنم؟

اینجا است که داکر به کمک ما میاد و اینجا است که من شما را با docker hub آشنا می کنم داکر هاب سایتی است که تعداد زیادی ایمیج در آن قرار داده شده که اگر شما در سیستمتان داکر داشته باشید به سادگی می توانید از آنها استفاده کنید

برای دانلود این ایمیج ها تنها کافیست در باکس جستجوی این سایت نام ایمیج مدنظرتان مانند node یا ubunto را وارد کنید و دکمه جستجو را فشار دهید

ازلیستی که به شما نمایش می دهد ایمیج را انتخاب کنید با دستور

dockerpullimagename:Version

آن را دانلود کنید

برای مثال اگر نیاز به لینوکس ubuntoداشته باشید تنها کافیست از دستور زیر استفاده کنید

https://virgool.io/p/f4ezltywino5/dockerpullubunto

اگر نسخه را وارد نکنید آخرین ورژن ابمیج موجود در داکرهاب دانلود و نصب می شود

و می توانید از آن به صورت کاملا مستقل از سیستم استفاده نمایید

احتمالا متوجه شدید که ایمیج در داکر چیست

در واقع ایمیج بسته ای است از نرم افزار و تمام وابستگی های آن، که برای اجرا و کار کردن با آن نرم افزار به آن نیاز دارید

برای اجرای ایمیج هم از دستور

https://virgool.io/p/f4ezltywino5/dockerrunImageName

استفاده می کنیم

که در یک قسمت مجزا به طور کامل توضیح داده می شود

اما یک دستور ساده در داکر

https://virgool.io/p/f4ezltywino5/docker--Version

است که برای اینکه متوجه بشویم چه نسخه از داکر در سیستم ما نصب است از آن استفاده می کنیم



نرم افزارداکرداکر ایمیجداکرهاببرنامه نویسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید