ویرگول
ورودثبت نام
مرتضی دلیل
مرتضی دلیل
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

آموزش برنامه نویسی از صفرِ صفرِ صفر


شوق و اشتیاق برای برنامه نویس شدن هر روز بیشتر از دیروز میشه. پدیده هایی مثل ChatGPT یا اپلیکیشن های جذاب همه رو ترغیب کرده که وارد این دنیا بشن و این برای ماهایی که برنامه نویس بودیم یک فرصت هست. فرصتی که بیشتر بخونیم و بدونیم و عقب نیفتیم.

چند ماه پیش دوره آنلاین آموزش برنامه نویسی رو برگزار کردم. تصمیم گرفتم این دوره رو ادیت کنم و توی یوتوب بذارم که همه بتونن استفاده کنند.

اگر در اطراف خودتون آدم علاقمند به برنامه نویس و پر شور و فعال میشناسید این دوره رو بهش معرفی کنید. حدود 7 ساعت بدون توقف در مورد برنامه نویسی صحبت کردم و با کلی اسلاید و ایده هر چیزی که در توانم بود به زبان آوردم.(دوره 15 ساعت بوده. توی این ویدیو هم سرعتش زیاد شده هم فواصل بین صحبت ها کات شده که وقت شما عزیزان گرفته نشه)

اگر قرار باشه برای یک نفر که هیچی از برنامه نویسی نمیدونه کلاس برگزار کنم این ویدیو دقیقا چیزی هست که توش میگم.

از جاوااسکریپت شروع کردم و در ویدیو توضیح دادم که چرا Javascript گزینه مناسبی برای شروع برنامه نویسی هست. از وب شروع کردم از تعریف مرورگر و اینکه دقیقا مرورگر داره چه کاری انجام میده.(شاید بگید چرا ولی تمام تصمیم هام دلیل داره و برای همه چیز قبل از برگزاری دوره سناریو نوشتم)

سالها به این موضوع فکر کردم که چطور میتونم یک نفر رو توی پروسه یادگیری برنامه نویسی قرار بدم، از کجا باید شروع کنم، چه چیزهایی باید بگم و چه موقع باید بگم. تمام کمبودهایی که در روند یادگیری خودم در 15 سال قبل حس کردم توی این دوره جبران کردم.

امیدوارم به عنوان یک هدیه اینو از من بپذیرید و خوشحال میشم بازخوردهای شما رو بدونم.

لینک یوتوب دوره

https://www.youtube.com/watch?v=-EXBd1tORc8
برنامه نویسیآموزش مقدماتی برنامه نویسیآموزش برنامه نویسیآموزش جاوااسکریپتآموزش javascript
برنامه نویس و علاقمند به برنامه نویسی، سینما، فلسفه و هر چیزی که هیجان انگیز باشد. در ویرگول از روزمرگیهای مرتبط با علاقمندیهام خواهم نوشت. در توئیتر و جاهای دیگر @mortezadalil هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید