ویرگول
ورودثبت نام
mosalatsho
mosalatsho
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

مقايسه چند Ad network برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی

1. یکتا نت

Yektanet
Yektanet

اين شركت سه نوع تبلیغات داره: تبلیغات در وب سایت ، تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات در گوگل که در اینجا می خوام تبلیغات در وب سایت رو نام ببرم و تجربه خودم رو از ایجاد کمپین در یکتانت بگم.

انواع تبلیغات در وب سایت يكتانت :

من کمپین تبلیغات بنری عادی رو انتخاب کردم. مراحل ایجاد کمپین بسیار راحت و شفاف بود و به سرعت و بدون هیچ مشکلی کمپین رو ایجاد کردم. نکته هایی که به نظرم مهم اومد رو در لیست زیر ببینید:

  • کمترین هزینه پرداختی برای هر کلیک مخاطب ، مبلغ 400 تومان
  • بیشترین هزینه پرداختی برای هر کلیک مخاطب، مبلغ 10000 تومان
  • حداقل بودجه روزانه برای ایجاد کمپین : 100000 تومان

ساعت 7:30 صبح کمپین بنری رو ایجاد کردم و ساعت 10:20 صبح از طرف یکتانت با من تماس گرفتند که به علت حضور در کلاس و سایلنت بودن گوشی نتونستم جواب بدم، ولی سرعت پیگیری شون به نظرم خوب بود. همچنين يك ويدئوی آموزشی هفت دقیقه ای برای ایجاد کمپین ریتارگتینگ داشت که کاملا مراحل ایجاد کمپین شرح داده شده بود.


2. مدیا اد

mediaad
mediaad

پنل كاربری مدیا اد هم بسیار راحت و user friendly بود و در ثبت نام و ايجاد كمپين مشكلی نداشتم. تنها تفاوت مدیا اد با یکتانت در حداقل مبلغ هر کلیک و بودجه روزانه بود:

  • کمترین مبلغ برای هر کلیک : 200 تومان ( ارزانتر از یکتانت )
  • کمترین بودجه روزانه که برای ایجاد یک کمپین لازم هست : 300000 تومان ( بیشتر از یکتانت)

حدود ساعت 8 صبح کمپین رو ایجاد کردم و حدودا ساعت 2:30 بعدازظهر تماس گرفتند که متاسفانه سر کلاس بودم و نتونستم جواب بدم، اما به نظرم پیگیر هستند.

همچنین mediaad در وب سايت خودش مراحل ايجاد چند كمپين رو به صورت ويدئويی آموزش داده.



3. صبا ويژن

sabavision
sabavision

مراحل ثبت نام در صبا ویژن نه تنها راحت نبود بلکه کلافه کننده هم بود. اول این که کد احراز هویت رو به ایمیلم ارسال کرد و بایستی ایمیل تایید رو باز می کردم تا کد پنج رقمی رو از اونجا بخونم . در مرحله ورود کد با گوشی موبایل ، باکسی که باید اعداد رو در اونها وارد می کردم ، به هم ریخته بود. امروز همون مراحل خسته کننده رو با لپ تاپ انجام دادم و بعد از ورود کد پنج رقمی، وارد پنل کاربری شدم. این بار آیتمی برای وارد کردن هزینه هر کلیک ندیدم و در نهایت کمپین ایجاد نشد و هر دو باری که تلاش کردم ، فقط به صورت پیش نویس ایجاد شد.

چند نکته که توجهم رو جلب کرد:

  • در صبا ویژن به جای عبارت " ایجاد کمپین جدید " از عبارت " افزودن کمپین " استفاده شده بود و بودجه روزانه رو در قسمت " هدف ساخت کمپین " باید انتخاب می کردم . البته دو انتخاب داشت، دومی سقف بودجه در مجموع بود.
  • در بخشی از مراحل ایجاد کمپین، پيام "please insert your national-ID " می اومد که کد ملی می خواست و باز شرایط رو سخت می کرد. امیدوارم کمی شرایط ثبت نام و ایجاد کمپین رو راحت تر کنند.

4. کلیک یاب

clickyab
clickyab

در كليك ياب هيچ محدوديتی برای بودجه هر کلیک و بودجه روزانه وجود نداشت و یه سری تفاوت های کلامی با سایر Ad Network ها داشت كه به نظرم چندان مناسب نبودند، شامل :

  • به جای عبارت ايجاد كمپين جديد از عبارت " پيشنهاد جديد " استفاده شده بود
  • به جای عبارت " هر کلیک " از عبارت " هر انجام " استفاده شده بود

در ضمن متوجه عبارت هایی که امتیاز هر انجام و امتیاز بودجه رو باید وارد می کردم، نشدم. احتمالا منظور هزینه هر کلیک و بودجه روزانه باشه. اگه قرار باشه کمپینی ایجاد کنم، کلیک یاب رو انتخاب نخواهم کرد.


5. طاووس

tavoos.net
tavoos.net

ثبت نام در طاووس بسيار راحت بود و تمام مراحل ايجاد كمپين بسيار ساده طراحی شده بود. نکته جالبی که در وب سایت Ad Network طاووس ديدم انتخاب بين دو گزينه بود :

  • هزينه به ازای کلیک CPC
  • هزينه به ازای بازدید CPV

كه حداقل هزينه به ازای هر کلیک ، 450 تومان بود و از مدیا اد و یکتانت گرانتر بود. کمترین هزینه به ازای هر بازدید هم 10 تومان تعیین شده بود ولی برای بودجه روزانه ، حداقلی مشخص نشده بود.

یک تفاوت دیگه هم داشت و به جای عبارت ایجاد کمپین جدید از عبارت " درج کمپین " استفاده شده بود.

بعد از ایجاد کمپین از طرف این شرکت تماسی با من گرفته نشد.


6. سنجاق

sanjagh.com
sanjagh.com

مراحل ثبت نام در سنجاق به راحتی انجام شد ، البته نیاز به تایید ایمیل داشت ولی سریع و بی دردسر بود. در این Ad Network هم از اصطلاح " ايجاد كمپين جديد " استفاده شده بود كه به دليل شباهت به يكتانت و مديا اد مراحل ايجاد كمپين ساده به نظر می رسيد. تفاوتی که با بقیه داشت در کمترین مبلغ پرداختی به ازای هر کلیک بود که مبلغ حداقل 600 تومان تعیین شده بود که دربین این شش مورد که برای بررسی انتخاب کردم ، گرانترین بود. حداقل بودجه روزانه 100000 تومان تعیین شده بود که شبیه یکتانت بود و در بین این شش مورد از این لحاظ مدیا اد با حداقل بودجه روزانه 300000 تومان گرانترین بود.




امیدوارم مطالعه این مطلب و مقایسه Ad Network های مختلف ، در ایجاد کمپین بهتون کمک کنه.

ایجاد کمپینکلاس بازاریابی دیجیتال آقای عادل طالبیبازاریابی دیجیتالعادل طالبیدیجیتال مارکتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید