ویرگول
ورودثبت نام
رادیو متروک
رادیو متروک
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

رادیو متروک - قسمت #35: گوگل کن به همراه چند منبع

داستان:

این پادکست در ابتدا قرار بود 52 اپیزود باشه، ولی در حین مسیر که رفتم جلوتر دیدم که در مورد یک سری از زمینه ها خودم دانش آموز هستم و توضیح دادن شون میشه پام رو از گلیمم دراز کردن. توی این اپیزود به شکل نکته نکته در مورد مهارت هایی که مورد نیاز هست به همراه منابعی که میشناسم قراره که صحبت بکنم.

بحث:

یادگیری مادام العمر

یکی از بزرگترین مهارت هایی که در دنیای جدید باید همه بلد باشن مهارت یادگیری مادام العمر هست. یوتیوب، کورسرا، یودمی، و ده ها سایت مختلف هست که انواع مهارت مختلف رو میشه ازش یاد گرفت. فقط کافیه که گوگل بکنی. تا به حال فکر کردی که شاید یک راه بهتری برای بستن بندهای کفش وجود داشته باشه؟ یا مثلا راه بهتری شاید وجود داشته باشه برای ول کردن باد معده؟ از این مهارت ها بگیر تا مهارت های زندگی و مسائل فنی. فقط مشکلش اینه که توی ایران خیلی از این مطالب در دسترس نیستند، یا به خاطر تحریم، یا به خاطر فیلتر، یا حالا هر چیزی. بنابراین باید قبل از مهارت یادگیری به شکل مادام العمر، مهارت شکستن فیلتر و دانلود کردن مطالب پولی به شکل رایگان رو یاد گرفت توی ایران. خلاصه کلام اینکه گوگل کردن با یادگیری مادام العمر دیگه از این به بعد گره خورده. هر موقع به هر مشکلی خوردی گوگل بکن، هم فیلم آموزشی یوتیوبش هست، هم سایت های آموزشی، هم کورس های آموزشی، هم مقالات علمی.

معرفی چند کانال و منبع مفید:

- اطلاعات عمومی عمیق: یکی از جاهایی که میشه مطالب خیلی مفید عمومی یاد گرفت، سخنرانی های Ted هست که در مورد مطالب مختلف آدم های کاردرست میان و نظر هاشون رو میدن.

- مهارت های روانشناختی: از کانال های بسیار مفید دیگه YouTubeکانال School of life هست که در مورد موارد جدی زندگی صحبت میکنه. هرچقدر در مورد این کانال من تعریف کنم کم گفتم. کارش خیلی درسته.

- معنا و زندگی بهتر: استاد بزرگوار مصطفی ملکیان رو نباید به هیچ وجه از یاد برد. مطالبی که مصطفی ملکیان در مورد معنای زندگی و اخلاق و موضوعات فلسفی میگه زندگی رو میتونه از این رو به اون رو بکنه. یک مجموعه کتاب هم معرفی کرده ایشون برای پیدا کردن معنای زندگی و بهبود دادن زندگی. لیست کتاب بسیار غنی یی هست. توی کانال تلگرام مصطفی ملکیان میشه به شکل کامل و کافی عمده این مطالب رو پیدا کرد.

- مذاکره و تاثیر گذاری: کتاب های خیلی خوب در این زمینه یکی never split the difference و اون یکی influence هست. این دو تا کتاب میتونن ارتباط ما رو با رئیس و افراد غریبه و مذاکرات جدی زندگی با همسر و غریبه ها و دوستان به شکل بسیار خوبی تحت تاثیر بذارند.

- زبان بدن: یادگیری زبان بدن از جمله چیزهایی هست که وقتی به زندگی اضافه بشه به صورت ناخودآگاه میتونه زندگی رو بهبود بده. کتاب what everybody is sayingشاید از کتاب های خیلی خوب این موضوع باشه

یک لیست از کتاب های بسیار خوب توسعه فردی هم اینا میشه:

Thinking, Fast and Slow

How to win friends and influence people

The 7 Habits of Highly Effective People

The Life-Changing Magic of Tidying Up

The Subtle Art of Not Giving a F*ck: A Counterintuitive Approach to Living a Good Life

Atomic Habits

12 rules for life

Beyond order: 12 more rules for life

The Power of Now

The Attention Revolution

Man’s Search For Meaning

Rich Dad Poor Dad

Power of habits

نکته پایانی اینکه خوندن کتاب بدون دلیل هیچ فایده ای نداره. ما باید به یک خودآگاهی رسیده باشیم تا بتونیم نقاط ضعف مون رو بشناسیم و اون ها رو ترمیم بکنیم. امیدوارم این کتاب ها به همراه مطالبی که در این پادکست گفته شد بتونه مقدمه ای باشه برای پیشرفت و بهبود تو شنونده عزیز در زندگی.

برای اینکه مطالب این پادکست گمراه کننده نباشه، نرفتم بشینم خلاصه این کتاب ها رو پیدا کنم و برات روخونی کنم. امیدوارم که خودت پا در این مسیر بذاری. این اپیزود اپیزود یکی مونده به آخر هست. در اپیزود بعدی در مورد دلیل اینکه این پادکست رو درست کردم صحبت میکنم و در نهایت هم خودم رو با نام واقعی معرفی میکنم.

معرفی کتابکتابروش زندگیمعنای زندگی
رادیو متروک درباره پروداکتیویتی و مهارت های فردی برای زندگی بهینه صحبت میکند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید