ویرگول
ورودثبت نام
مصطفی مقیمی
مصطفی مقیمی
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه من در تبلیغات فضای مجازی

سلام به شما خواننده گرامی و محترم که این پست رو می خونید شاید شما هم تجاربی مشابه تجارب من داشتید اما تجربه من در حوزه تبلیغات و بازخوردهایی که گرفتم شاید براتون جالب باشه پس با من همراه شوید که شما هم از تجربه من استفاده کرده باشین و تجربه من رو تکرار نکنید

از زمان های قدیم تبلیغات در کسب و کارها رواج داشت و تا همین حالا هم ادامه داره در زمان های قدیم ( دیگه اینقدر نرو به قدیم زمان شاه رو که نگفتم یه خورده بیا جلوتر ) خوب بیا بیا جلو اهان همین جا وایسا

توی این زمان که شما فکرش رو می کنید کارت ویزیت و تراکت تازه مد شده و هر کی از جاش پا می شد هر چند وقت یکبار مغازه اش رو با تراکت پخش کردن تبلیغ می کرد

یه سری از افراد می یومدن تراکت ها رو از زیر درب خونه ها می نداختن توی خونه ها

یه سری ها تراکت ها رو با چسب می چسبوندن به دیوارها

یه سری ها هم سر چهارراه های شلوغ می ایستادن و تراکت ها رو می دادن دست مردم !

اما مشکل از کجا بودش که با این همه تراکت پخش کردن باز هم انچنان بازدهی براشون نداشت ؟


- این تراکت ها چون چاپی بودن می افتادن کنار جوب ، مچاله می شدن ، پاره می شدن در کل شاید از 1000 تا تراکت 100 تاش به دست مخاطب می رسید که اون هم حالا شاید یه مشتری ازش در بیاد که در مقابل اون هزینه ای که کرده بودن هیچ بودش !

بعد از تراکت اس ام اس تبلیغاتی مد شد و غرغر فال حافظ و فال بینی و طالع بینی و کلی چرت و پرت دیگه مد شد و به واسطه این مدل تبلیغات مردم رو سر کیسه کردن و رفتن

البته هنوز هم هستن و کمی فعالیت شون کم شده ولی اگر غافل بشی اولین جایی که کلافه ات می کنه خود ایرانسل هستش !

اینطور شد که بعضی پیامک های تبلیغاتی معرفی کسب و کار و فروش از طریق پیامک های تبلیغاتی هم کمرنگ تر شد.

چرا ؟ چون مردم از دست فال حافظ و اینجور پیامک ها خسته شدن و کلا پیامک های تبلیغاتی رو از بیخ مسدود کردن !

حالا که فکرش رو می کنم می بینم من هم از این نوع تبلیغات استفاده می کردم ولی خوب مثل خیلی ها ضرر می کردم

اما دنیای تکنولوژی به یک مسیر جدید رفت و شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و چیزای دیگه به وجود اومد

مردم از سراسر دنیا با هم تعامل برقرار می کردن و دنیای جدیدی ایجاد شد به واسطه این تعاملات و گفتگو ها تبلیغات در این حوزه ها هم شروع شد و شکل گرفت و طیف وسیعی از مردم رو در بر گرفت و باعث شد میزان قابل توجهی مخاطب جدید با اون کسب و کار آشنا بشن و از خدمات و محصولات استفاده کنند .

در این میان برنامه نویسان جهان با توجه به اینکه دیدن این میزان تعاملات چقدر تاثیر زیادی داره اومدن پیام رسان هایی مثل وایبر و تلگرام و واتساپ رو به وجود اوردن و مردم رو از دنیای پیامک بازی به یه دنیای جدید وارد کردن

( چقدر پول پیامک و تلفن توی دوران نامزد بازی دادیم )و برنامه نویس ها این بار هم جواب گرفتن و میزان تعاملات توی پیام رسان های اینترنتی هم زیاد شد.

این بار هم یک سری افراد شروع کردن به تبلیغات و رساندن پیام هاشون به دست مخاطب توی چند سال که با وایبر تبلیغات می کردن که من هم استفاده کردم و مشتری های خوبی بدست آوردم.

بعد ازیه مدت یه پیام رسان قوی تر اومد که گردنش کلفت بود و اسمش رو گذاشته بودن تلگرام ! از این هم ما استفاده تبلیغاتی کردیم و مشتری های خوبی بدست آوردیم تا اینکه تلگرام با انجام یه سری قوانین جدیدش جلوی ارسال تبلیغات رو گرفت و تبلیغات برای همیشه ریشه اش خشک شد.

بعدش واتساپ اومد و مردم با فیلتر شدن تلگرام به واتساپ مهاجرت کردن که هر چی فحش بود نثار فیلتر کننده های تلگرام می دادن

تا اینکه توی این مدت اخیر یک نرم افزار واتساپ مارکتینگ به وجود اومد که کار ارسال رایگان تبلیغ در واتساپ رو انجام میده

از مزیت های خوبش می شه گفت که ارسال به تعداد زیاد رو می تونه انجام بده وشما رو راحت می کنه

چون اگر بخای بصورت مثال 20 تا پیام به مخاطب هات ارسال کنی باید 5 تا 5تا مخاطب ها رو انتخاب کنی و براشون ارسال کنی که این یعنی اصاب خوردی و هزار جور دردسر دیگه

اما این نرم افزار با ارسال تبلیغات در واتساپ شما رو از دردسرهای ارسال دستی بی نیاز می کنه و در عرض چند دقیقه می تونه به 500 تا مخاطب پیام ارسال کنه البته امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار میده کار شما رو راحت می کنه و میزان تعامل شما رو با مخاطب تان بیشتر می کنه و باعث افزایش فروش و خدمات میشه .
اما مساله اینجاست که ما از قدیم تراکت پخش کردیم پیامک تبلیغاتی ارسال کردیم و کارهای دیگه انجام دادیم اما به نظر شما کدام یک مقرون به صرفه تر بودش ؟

من به این جواب رسیدم که تبلیغات از طریق فضای مجازی بخصوص شبکه های اجتماعی خیلی به صرفه تر و بیشترین مخاطب رو داره همین طور که در ابتدای پست هم گفتم و بررسی کردم دیدین که مثلا چه بر سر تراکت می یومد یا چه بر سر پیامک تبلیغاتی می یومد

هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد ولی از هر چه بگذریم می بینیم باز هم پر بازده ترین های آنها همین ارسال پیام انبوه با واتساپ هستش که می تونه سریعتر ، راحت تر و به قولی پربازده تر باشه و اینکه می تونی با مشتری ت بلافاصله در تعامل باشی و به قول کاسب ها تا تنور داغ هستش نون رو بچسبونی !

نرم افزار واتساپ مارکتینگ 2021 - فارسی
نرم افزار واتساپ مارکتینگ 2021 - فارسی

حالا اگر می خواهید این نرم افزار رو ببینید و بدونید چه امکاناتی داره و اینکه آیا واقعا کار می کنه یا نه؟ به لینک زیر مراجعه کنید دموی نرم افزار در 2 تا تاریخ متفاوت و با فاصله زیاد قرارداده شده که می تونید ببینید و تصمیم بگیرید یه قیمت فوق العاده هم داره که قیمتش نسبت به نرم افزار های مشابه 50% ارزونتر هستش !

کلیک کنید

تبلیغ رایگان در واتساپنرم افزار تبلیغ در واتس آپنرم افزار واتس اپ مارکتینگواتس اپ مارکتینگنرم افزار واتساپ مارکتینگ
از سال 1387 سابقه فعالیت در حوزه طراحی سایت و سئو دارم و گروه برسام وب رو راه اندازی کردم و تا الان که سال ۱۴۰۰ هستش دارم با تیم خوبی کار می کنم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید