ویرگول
ورودثبت نام
موسی توماج
موسی توماج
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

جهان عشق است: حکمت‌هایی در هنر زیستن (کتاب رایگان)

«هنرمندان واقعی کسانی هستند که می‌توانند سطح زندگی روزمره‌ی خود را تا حد یک موهبت الهی بالا ببرند.» سارابن برت ناچ

من بیشتر در زمینه خودشناسی و خودشکوفایی می‌خوانم و می‌نویسم و هدفم این است که بتوانم برای دستیابی به زندگی بهتر و غنی‌تر به خودم و دیگران یاری رسانم.

امروزه کتاب‌های موسوم به موفقیت و خودیاری از پرفروش‌ترین کتابهاست. اما به ندرت کتابی در این زمینه وجود دارد که حرف عمیق و جدیدی برای گفتن داشته باشد.

امروزه «موفقیت» به یک آرمان تبدیل شده است اما من فکر می‌کنم خلائی اساسی در این ایدئولوژی مدرن وجود دارد: خلاء اصالت و عمق.

و فقدان عمق و اصالت به راحتی هر آرمانی را می‌تواند به ابتذال بکشاند و آن را به ابزاری مصرفی و قابل فروش در انبوه کالاهای فرهنگی پوچ و بی‌خاصیت تبدیل کند.

هنر زیستن

به همین دلیل به جای «موفقیت» ترجیح می‌دهم از «هنر زیستن» استفاده کنم. هنری که زمانی بخشی از فرهنگ و ادب ما بوده و امروزه به فراموشی سپرده شده است.

هنری که زندگی را به شرایط مالی، کار، خانواده، روابط، شادی و … تقسیم نمی‌کرد بلکه کُل منسجمی بود که از هر لحاظ به زندگی زیبایی و غنا می‌بخشید.

حکمت های هنر زیستن

این کتاب تلاشی است برای نوعی بازخوانی فرهنگ بومی برای استفاده از آن در مسیر رشد و اعتلای شخصی و شاید بتواند قدم کوچک و آغازینی باشد برای ایجاد یک فرهنگ اصیل موفقیت ایرانی.

اینکه با استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهایی در آینده‌ای نامعلوم به چیزهایی برسم که در آن آیندۀ محتمل، به من احساس شادی و خوشبختی بدهد، برای من کافی نیست. من نیاز دارم که هم اکنون زندگی‌ام را تا حدی که می‌توانم معنادارتر و غنی‌تر کنم. «جهان عشق است: حکمت‌هایی در هنر زیستن» که حاصل سالیان درازِ مطالعه، تحقیق، تفکر و خودکاوی من است، قرار است که به این نیاز پاسخ گوید و کسی که بتواند چنین زندگی کند هنرمند واقعی است.

رایگان بودن این کتاب به دلیل ارزش ویژۀ آن برای نویسنده است، زیرا وی آن را به روح مادرش تقدیم کرده و بنابراین نتوانست هیچ مقدار ارزش مادی برای آن تعیین کند. نویسنده عصارۀ عمیق‌ترین آموخته‌ها و ارزشمندترین یافته‌هایش را در این اثر آورده است.

نظر خوانندگان درباره این کتاب را در اینجا بخوانید.

دانلود فایل PDF کتاب جهان عشق است: حکمت‌هایی در هنر زیستن

دانلود فرمت EPUB کتاب جهان عشق است: حکمت‌هایی در هنر زیستن در اپلیکیشن کتابراه

هنر زیستنکتابجهان عشق استشادیرشد معنوی
نویسنده و پژوهشگر در حوزه علم، فلسفه، آموزش و ... https://mousatoumaj.ir/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید