ویرگول
ورودثبت نام
mmnsh
mmnsh
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

شخصی سازی و یه نکته در رابطه با نوتیفیکشن منیجر

شکل نهایی i3 بعد از این تنظیمات (همراه با rofi که اون وسط بازه!)
شکل نهایی i3 بعد از این تنظیمات (همراه با rofi که اون وسط بازه!)

توی دو قسمت قبل یه مقدار خود i3 رو شخصی سازی کردیم حالا بریم سراغ بار پایینش

https://virgool.io/@mr.malekey/%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A2%DB%8C%DA%A9%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-i3-ur05wcqrxvzf
https://virgool.io/@mr.malekey/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-i3-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81-shortcut-%D9%87%D8%A7-%D9%88-autostart-%D9%87%D8%A7-drggslw8ockh

خب اول از همه بدونیم قراره چه اتفاقی بیفته ما میخوایم شکل اون پایین رو که یه مقدار خشک و بی روح هست از شکل پیشفرضش که تو قسمت قبل هست به این برسونیم


خب فایل کانفیگ i3status در مسیر /etc/i3status.conf وجود داره شما میتونید همون فایل رو یه ضرب ویرایش کنید! که پیشنهاد نمیشه من شخصا این کار رو می کنم اول اون فایل رو کپی کنم به یه جایی که میخوام و بعد به i3status میگم که بره از همون کانفیگ استفاده بکنه پس اول کپیش کنیم!

cp /etc/i3status.conf ~/.config/i3/

بعد با ویرایش فایل کانفیگ i3 بهش بگیم بیاد از اینجا تنظیمات رو بخونه

برای این کار باید خط

status_command i3status  

در فایل ~/.config/i3/config به این شکل در بیاریم

status_command i3status  -c /home/mpc/.config/i3/i3status.conf

حالا بریم سراغ ویرایش تنظیمات i3status از اول شروع کنیم یه بخش general داره من برای این که ساعت خوب نمایش داده بشه interval رو میزارم رو ۱ یعنی به این شکل در میاد

general {        colors = true                                                   interval = 1                                              }

بعد این که میرسیم به orders من ipv6 رو نمیخوام پس پاکش می کنم بعد من الان رو لپتاپم و معمولا اتصال وایفای دارم و برای همین اترنت رو پاک می کنم و زیاد نگران فضای باقی مانده از هارد نیستم پس اون هم حذف در نهایت قسمت orders به این شکل در اومد برای من ( من خودم قسمت هایی که گفتم پاک کنید رو کامنت کردم که بعدا پشیمون نشم!)

#order += &quotipv6&quot order += &quotwireless _first_&quot #order += &quotethernet _first_&quot order += &quotbattery all&quot #order += &quotdisk /&quot order += &quotload&quot order += &quotmemory&quot order += &quottztime local&quot order += &quotvolume master&quot


خب من میخوام از آیکن ها برای قسمت های i3status استفاده کنم پس مثلا برای wifi میرم از همون cheatsheet که برای awesomefont هست آیکن وایفای رو کپی می کنم بعد میام قسمت وایفای رو به این شکل در میارم(عکس میزارم که لوگو هم درست نمایش داده بشه

فقط یه نکته این که اگه در i3 با flameshot عکس بگیرید بعد سعی کنید به کلیپ بورد کپیش کنید احتمالا وایسه و فقط به شما زل بزنه دلیلش هم اینه که اگه مثلا توی kde عکس بگیرید kde نوتیفیکیشن منیجر خودش رو داره ولی i3 این طور نیست برای این منظور میتونید از dunst استفاده کنید

sudo pacman -S dunst

و تمام شخصی سازی i3status ، بار پیشفرض i3، تموم شد! در ادامه احتمالا سراغ i3blocks و polybar بریم شاید هم dunst!


i3مدیر پنجرهتکنولوژیلینوکسi3status
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید