ویرگول
ورودثبت نام
mr.mehraban.co
mr.mehraban.co
خواندن ۳ دقیقه·۶ سال پیش

نابودی دنیای هنری کودکان

یادم میاد وقتی که بچه بودم عاشق نقاشی کشیدن بودم.ولی تنها چیزی که معلم به من یاد میداد هرجلسه یک جمله تکراری بود و اینکه بچه ها دفتر نقاشی هاتونو بیارید بیرون و نقاشی بکشید. و من هم فقط میکشیدم بعد که کمی بزرگتر شدم با کانون پرورش فکری کودکان آشنا شودم و از آن روز به بعد دنیای هنری من آنجا شکل گرفت. الان که سالها از آن روزها میگذرد و بعد کارشناس هنری کانون شدم و بعد مدرس هنر آموزش و پرورش دنیای هنری کودکان برایم بسیار مهم شد تصمیم گرفتم تجربیات و دانشی که سالها آموختم را در اختیار مربیان هنری قرار دهم تا به کودکان آموزش بدهند .کودکان سر زمین من کودکان زیبایی و عشق هستند چرا نباید آنها نیز مانند دیگر بچه های سراسر دنیا با جدید ترین متد های روز آموزشی بزرگ شوند و چرا نباید خلاقیت آنها زندگیشان را تغییر دهد . من میخواهم کودکان سرزمینم بتوانند اصل تغییر را بیاموزند و به تعبیر سازمان جهانی یونسکو از طریق دانشی که کشب میکنند در زندگی خود تغییر به وجد آورند(شعار سال 2081 )هنر برای کودکان مانند آب خوردن و غذا خوردن یک امر حیاتی است ما باید به هنر آنها توجه کنیم و دنیای هنری آنها را جدی بگیریم .من در سایت خودم آقای مهربان هنر کودکان سعی کردم جدید ترین آموزشهای خاص هنر کودکان را در اختیار مربیان قرار دهم در این سایت قرار است 1000 روش آموزشی و بیش از 500 تکنیک هنر کودکان در 10 شاخه مختلف هنری آموزش داده شود این سایت قرار است مرجع کاملی از آموزشهای هنر کودکان باشد . امیدوارم دوستان و مربیان و علاقمندان به هنر کودکان بتوانند حداکثر استفاده را از این سایت ببرند .من عتقاد دارم اگر همین گونه و بدون توجه به دنیای هنری کودکان روزگار کودکان را سپری کنیم کاری جز نابودی دنیای هنری آنها نکرده ایم . نابودی یعنی از بین رفتن هر آنچه که ارزشمند است .و هنر برای روح کودکان ارزشمند ترین عنصر خواهد بود پس مراقب نابودی دنیای هنری کودکان باشیم .من در ادامه قسمتی از یکی از درسهای خودم را برای شما خواهم داشت.

چرا فکر میکنید کودکان باید نقاشی بکشند؟

من بحث تخصصی و بسیار مهم این قسمت را با این سوال شروع کردم که چرا فکر میکنید باید کودکان نقاشی بکشند؟در واقع اگر این مطلب را شما با دقت بخوانید و در مورد آن تامل کنید. من به شما قول میدهم در زمینه آموزش نقاشی به کودکان دیگر دچار مسئله یا مشکل نخواهید شد.فقط به شرطی که در هر قسمتی که من عنوان میکنم بیتر تامل و کار کنید .

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چه دلیلی میتوان عنوان کرد که یک کودک چرا نقاشی میکشد؟ میخواهم با شما این موضوعات  را مطرح کنم که کودک چرا نقاشی بکشد؟کجا باید نقاشی بکشد؟ چه وقت باید نقاشی بکشد؟ و برای چه کسی باید نقاشی بکشد ؟  نقاشی کودک در مرحله اولیه یک کار فردی و غریزی است یک عمل و حس درونی که کودک با توجه به عواطف درونی خود نقاشی میکشد.مطمنا در درون کودک یک حس نیاز به کشیدن به وجود می اید که کودک به طرف وسایل نقاشی میرودو نقاشی میکشد.

من در ادامه این مقاله طولانی ضمن جواب دادن به چهار سوال مهم به بحث احساس نیاز کودکان به نقاشی و هنر مطلب خواهم داشت .بعد یک کلاس نقاشی کودکان  را به صورت ساده تشریح خواهم کرد بعد راهکارهای عملی برای اینکه به مشکلات خاص کودکان در کشیدن  و نکشیدن نقاشی اشارتی خواهم داشت و ........

آموزش هنر کودکاندنیای هنری کودکان دبستانیآموزش نقاشی برای کودکانخلاقیت برای کودکانتکنیک های نقاشی کودکان
آقای مهربان مدرس هنر کودکان و مرجع آموزش هنرهای کودکان به اولیا و مربیان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید