ویرگول
ورودثبت نام
هالیدی
هالیدی
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

چرا فیزیک ؟

شاید به این سوال خیلی بر خورده باشید "چرا فیزیک ؟" بیشتر کسایی که وقتی کنکور رو پشت سر میزارن و انتخابشون فیزیک بوده این سوال رو از خودشون میپرسن یا بقیه ازشون میپرسن . راستش رو بخواین من از سن 10 یا 12 سالگی عاشق دنیای کامپیوتر شدم . شاید باورش سخت باشه ولی یه مقاله 200 صفحه ای که درباره هک و امنیت بود رو توی 2 یا 3 روز به کل خوندم و بعضی از مطالبش رو عملا تست میکردم مثل خیلیای دیگه که جو هکر بودن بهشون دست میده من هم دیوانه وار دوست داشتم این مطالب رو دنبال کنم توی اون زمان هر چیزی که درباره کامپیوتر و دنیای هک و امنیت بود رو میخوندم و عملا اجرا میکردم ولی این حرفا چه ربطی به موضوع بحثم داشت ؟!

آدم های نابغه
آدم های نابغه

درسته اوایل خیلی خیال پرداز و خام و بی تجربه بودم و فکر میکردم با دونستن چندتا مطلب از تست امنیت و نفوذ دیگه همه چیزو میدونم و خیال میکردم دنیای کامپیوتر اینقدر ها هم بزرگ نیست و خب مثل بقیه مغرور میشدم و فکر میکردم هیچکس به اندازه من درباره کامپیوتر نمیدونه ولی بعد ها به مرور زمان وقتی که سن ادم بالا میره و با ادمای مرتبط به علاقیش رو به رو میشه تازه "میفهمه که هیچی نمیدونه !" من با برنامه نویسی اشنا شدم و خب یه چیزه خنده داری که وجود داره اینکه با زبان {HTML} شروع کردم (آره ، آره میدونم HTML یه زبانه نشانه گذاریه و بیس و مبنای تمام صفحاتی هستش که توی وب هست و ...) و فکر میکردم یه زبان برنامه نویسیه مثل خیلیای دیگه که هنوز اون بی تجربه گی و خامی اون دوران به اصطلاح هکر شدن رو داشتند .

قصدم از گفتن این حرفا این بود که بگم حالا که وارد دانشگاه شدم و چند ترم میشه که دارم فیزیک میخونم اطلاعاتم درباره برنامه نویسی کمی بیشتر شده و میبینم که استعداد خوبی توی سر و کله زدن با مسائل و مشکلات برنامه نویسی دارم و سرم درد میکنه برای اینکه بیشتر درباره اش بدونم . با این وجود چرا به جای مهندسی کامپیوتر فیزیک رو انتخاب کردم ؟! (داره کمی جالب میشه :) )

چرا فیزیک رو انتخاب کردم ؟!

مثل همه از من هم این سوال میشد ("تو که استعداد کامپیوتر و برنامه نویسی رو داری ، آخه چرا فیزیک ؟!" ، "دیوونه شدی ؟! فیزیک سخته ، آخرش چه کاره میخوای بشی به جز معلم یا استاد؟!" ، "حتما رتبه ات پایین بوده که مجبور شدی فیزیک رو بزنی آره ؟" و ... ) جواب من ساده ست " علاقه " .

تغییر باورهایمان
تغییر باورهایمان

مطمئنا بزرگان الان میگن اگه فقط صرف علاقه وارد این رشته شدی بهتره همین الان انصراف بدی و بری دنبال چیزی که خوب بلدی و بهش علاقه بیشتری داری . چون این رشته جدایی از علاقه به خصلتای دیگه ای هم نیاز داره مثل حل کردن تمرین زیاد ، سر و کله زدن با ریاضیات و فرمول ها ، اهل مطالعه بودن ، بسنده نکردن به درسایی که توی کلاس از استاد یاد میگیری ، پشتکار داشتن و همیشه مسئله حل کردن و ... . میدونم همه ی اینها درسته ، این رشته ی سختیه و خشک (این رو توی پرانتز بگم اصلا اینطور نیست این رشته اتفاقا خیلی هم جذابه ولی خب حرفیه که خیلیا میزنن .) ولی دلیل من برای ادامه این رشته و نرفتن به دنبال برنامه نویسی اینه که من که میدونم میتونم خیلی راحت (حالا نه خیلی راحته راحت با کمی تلاش) برنامه نویسی و کامپیوتر رو یاد بگیرم ولی با این وجود دوست دارم تمام وقتم رو بزارم روی چیزی که بهم میفهمونه هیچی ازش نمیدونم و نمیتونم هم بفهمم . دوست دارم با وجود این حقایقی که گفتم نمیتونم فیزیک رو یاد بگیرم بجنگم و به خودم ثابت کنم که میتونم و کار سختی نیست . اگه اون علاقه وجود داشته باشه و بخوای که بهش برسی و براش بجنگی حتما محقق میشه . شاید خیلی خیلی طول بکشه ولی آخرش به چیزی که دوست داشتی یاد بگیری رسیدی و بعدا پشیمون نیستی . من فیزیک رو دوست دارم مخصوصا فیزیک هسته ای یا مهندسی هسته ای . این جوابم به این سوال هست . اگه کسی دوره کارشناسی فیزیک رو تموم کرده و الان داره ارشد میخونه و برای دکترا هم برنامه داره میشه بهم بگه چرا فیزیک ؟!

فیزیکفیزیک هسته ایچرا فیزیکهالیدیبرنامه نویسی
یه فیزیک دوست واقعی ، عاشق دنیای فیزیک و برنامه نویسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید