ویرگول
ورودثبت نام
mr.safari
mr.safari
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

سوالات متداول کاربران

سلام، خودمو معرفی نمی کنم چون هر سری این کار رو انجام می دم، عکس بنده در اون بالا و اسمم رو مشاهده بفرمایید دیگه، در اینجا هم قراره راجب موضوع سوالات متداول کاربران صحبت کنیم. منظور از این عنوان پیدا کردن سوالات متداولیه که هر کاربر به ذهنش می رسه و شما می تونید در قسمت FAQ و یا حتی برای عنوان های مقالات خودتون از اون استفاده کنید. من در خانواده دیجیتالی خاتون هستم و ایمیلمم براتون می ذارم تا اگه کاری ازم برمیومد در خدمتتون باشم (mr.safari1370@gmail.com). بریم سر اصل مطلب:


منظور از سوالات متداول کاربران چیه؟

همه می دونید که خود سوال متداول چیه، اما منظور من اینه که اصن چرا این تاپیک و موضوع مفیده و بدرد می خوره. در وهله اول شما باید بهترین گزینه رو برای محتوای خودتون پیدا کنید و چه چیزی بهتر از اینتنت و هدف کاربر که دقیقا مورد توجه قرار بدید. پس میشه گفت این سوالات که توسط کاربر پرسیده می شه اولین نکته و مهم ترین نکته در هر محتواست. هم چنین زمانی که تاپیک های مقالات خود را به این سوالات نزدیک تر کنید، قطعا نتیجه سرچ بهتری در موتور جستجوی گوگل خواهید داشت.

سوالات متداول کاربران را چگونه پیدا کنیم؟

این مهم ترین سوال این مقاله است، حالا که از اهمیت این موضوع با خبر شدیم، چطوری این سوالات کلیدی کاربر رو پیدا کنیم. در اینجا سه روش پیدا کردن سوالات کاربران رو بهتون پیشنهاد می کنم که خودم از اونها استفاده می کنم. امیدوارم به کارتون بیاد.

1- از سایت Answer The Public استفاده کنید:

این سایت یکی از سایت های مرجع در این کاره. درسته که از ایران و زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه، اما خب کاربر همه جا کاربره دیگه ( سخن بزرگان). عنوان و کلمه کلیدی خودتون رو به زبان محلی منطقه ای که می خواین ترجمه کنید و برید داخل اون سرچ کنید و نتایج رو ببینید. البته باگ های زیادی داره که باید حواستون باشه و چشم بسته سوالات رو انتخاب نکنید. ولی این سریع ترین و راحت ترین روشه.

2- خودتون رو به جای کاربر بذارید:

ببینید اگه شما خودتون قرار باشه در رابطه با اون کلمه کلیدی سوال کنید، چه چیزی به ذهنتون می رسه. این مورد نیاز به خلاقیت و تلاش داره ولی به نظرم از روش قبلی بهتر و مفید تره. می تونید از همکارا و دوستاتون هم کمک بگیرید. سوالات متداول کاربریه خودتون رو یادداشت کنید و به ترتیب اولویت از اون ها در محتوا یا هدینگ ها استفاده کنید.

3- استفاده از نتیجه های سرچ در گوگل (SERP):

این آخرین روشه و من معمولا برای چک کردن نهایی ازش استفاده می کنم. برای intent و هدف کاربرم با توجه به کلمه هدف خودم، سرچی در گوگل (گوگولی) انجام می دم و به سایر رقبا نگاهی می ندازم. می تونم از اون ها ایده بگیرم و حتی میشه از خود همون عبارات هم استفاده کرد. اما نکته کلیدی اینه که سعی کنید همون هدف رو با واژگان جدیدی که سرچ معقولی دارند به مخاطب خودتون و کاربر برسونید.

ممنون که با من بودید، بزودی براتون یه مقاله جالب در رابطه با سریع ترین راه رسیدن مقاله به رتبه 1 گوگل رو می نویسم و به همین عبارات لینکش می کنم، چون حس می کنم خیلی جالب می تونه باشه. سعی کردم زیاد کشش ندم و سریع برم سر اصل مطلب. سوال یا نظری داشتین در خدمتم، مخلصیم.











آموزش سئوسئو محتواسوالات متداولمتداول کاربران
یک کارآموز ساده دیجیتال مارکتینگ عضو کوچک آژانس خاتون
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید