ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا ملاصالحی
محمدرضا ملاصالحی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه من از UPS در سرور

اول از همه باید بگیم UPS چیه و کاربرد آن چیه ؟؟

به طور خلاصه UPS دستگاهی است که مجهز به باطری و اگر قطعی برق صورت باطری وصل شده و انرژی پشتیبان میدهد . این تکنولوژی معمولا لایه ی دوم برای قطعی برق در مکان های حساس مانند دیتا سنتر ها، بخش های پزشکی ، دکل های مخابراتی و … استفاده میشود.لایه ی اصلی معمولا استفاده از موتور برق هست.که با اتصال آن به UPS میتوان احتمال قطعی را بسیار کاهش داد. البته کاربرد های دیگه UPS جلوگیری از نوسانات نیز هست.

انواع UPS و تفاوت های آن چیست ؟؟

به طور معمول 3 نوع UPS داریم:

  • Offline
  • Online
  • Line Interactive
  • شکل آفلاین یه سوئیچ ساده و باطری است تازه دیگه هم خیلی استفاده نمی شه منقضی شده پس توضیح دادن بیشتر نداره. :)
  • شکل آنلاین همان طور که از اسمش پیدا است پس از پاکسازی و تبدیل برق باطری را شارژ می کند ، یعنی نوسانات خارجی هیچ تاثیری نداره و یسری از آن ها از ویژگی Double را دارند که در واقع باعث میشه زمان اتصال خیلی کم بشه از این UPS بیشتر برای مکان ها ی حساس استفاده میشه.بدیهی است که این نوع UPS ها بسیار گران هست.
در یو پی اس های آنلاین زمان بین قطع برق شبکه و وصل برق اضطراری توسط یو پی اس، صفر ثانیه است.
  • شکل دیگه UPS لاین اینترکتیو هست که در واقع بین آفلاین و آنلاین محسوب میشود. در کل این UPS با داشتن عملکرد های محافظتی مثل رفع نوسانات ولتاژ ورودی ولی اتصال آن دارای 4 میلی ثانیه تاخیر است که برای کامپیوتر ها وخیلی از تجهیزات مشکلی نداره چون خازن های پاور در آن مدت انرژی را تامین میکنند ولی تجهیزات پر مصرفی مانند سرور همچین چیزی با خازن ها قابل انجام نیست.البته بگم قیمت این UPS نسبت به آنلاین ارزان تر است.

اگه یه وقت اطلاعات بیشتر خواستید این هم یه لینک:

https://falnic.com/blog/introducing-types-of-ups.html

حالا مشکل تو کجا بود ؟؟

مشکل من این بود که سرور من رو Low Power بود بود و چیزی در حدود 100وات مصرف میکنه و با یکی از 2 پاور کار میکنه.

Server ILO
Server ILO
حالا سوال اصلی این بود که سرور من با نوع لاین اینترکتیو روشن میمونه ؟؟
Server ILO
Server ILO


با تحقیقات زیادی که انجام دادم متوجه شدم که بشکل کلی استفاده از این نوع UPS میتواند به سیستم فشار بیاره و در رم اگر ECC نباشه مشکل ایجاد کنه!!وحتی یسری ها گفتن که ممکنه بسوزه !! اگه شما تجربه دارید حتما کامنت کنید :)

تهش چی شد ؟؟

پس من با این حساب قانون رو رعایت کردم و آنلاین خریدم. البته باید بگم از UPS های ایرانی استفاده کنید خیلی متعصب نباشید !! تجربه بدی نیست من بالای 4 سال هم بدون مشکل دیدم!!


upsserverhpg8power
مهندسی کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی ، عاشق کامپیوتر ، برنامه نویس ، دواپس ، اصرار بر متن باز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید