ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا ملاصالحی
محمدرضا ملاصالحی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

داستان اینترنت در ایران

توی این پست میخواهم تجربه خودم از تمام اینتزنت هایی که داشتم تو ایران رو بگم. کیفیتشون و قیمتشون رو هم بررسی کنم.

خب اگه بخواهم از اول شروع کنم حدود سال 90 اینا بود که irancell وایمکس گرفتم

اینم عکس مودمش
اینم عکس مودمش

یادم واسه اون موقع سرعتش خوب بود ولی گرونم بود

اینم دل و جیگرش :)
اینم دل و جیگرش :)

بعد چند سال که ADSL ترند شد خوب منم تصمیم گرفتم از اسیاتک ADSL بگیرم همراه باهشون از همین مودم های D-Link هم باهاش گرفتم.

باورش واسم سخته که هنوز اینو میفروشن تو دیجیکالا بعد این همه سال?‍♂️

سرعتشون اوکی بود یعنی واقعا همونی که خریده بودی رو میگرفتی حالا کاری با این ندارم که خود ADSL ته سرعتش خیلی پایینه اخه 16 مگابیت چیه واقعا!!

اون موقع خیلی ها نه ADSL داشتن نه استفاده ها بیشتر از وب گردی نمی کرد اصلا استریم باب نبود.

بعد از این که یکم ترافیک کشور رفت بالا دیدم که سرعت نتم اومده پایین کلی با پشتیبانی اسیاتک صحبت کردم. خلاصه اخرش گفتم اینجوری نمیشه در خواست دادم که سرویسشون رو بیان و جمع کنن شاید باورتون نشه ولی 3 ماه طول دادن تا برن مخابراط و پورت روباز کنن!!!

تو همون بین من درخواست دادم واسه ADSL شاتل خلاصه تونستم بعد از سختی های بسیار سرعت 1 مگ شاتل رو بگیرم. درباره اپلود هم نپرسین اصلا، ADSL دیگه

اولین صورت حساب سال 96
اولین صورت حساب سال 96


بعدش همین جوری کم‌کم سرعت رو زیاد کردم تا 8 مگ و تا این جا واقعا راضی بودم از سرعتشون از خدماتشون حتی وقتی خواستم برم رو 16 مگ و گفتن ممکنه خط نکشه و ما نمی تونیم تضمین کنیم کل 16 مگ رو بگیرین گفتم مشکلی نیست. راست هم میگفتم 16 نمیده ولی من راضی بودم.

معمولا بین 12 تا 15 مگ هست
معمولا بین 12 تا 15 مگ هست


توی این بین آذری جهرمی هم اومد یه ما وعده VDSL داد. ما هم رفتیم یه مودم VDSL گرفتیم با ذوق ولی هنوز که خبری از VDSL نیست ولی اگه VDSL هم بیاد خیلی فایده ای نداره حالا میگم چرا!!

خلاصه تو این 6 ماهه گذشته متوجه شدم دیگه سرعتم مثل سابق نیست که اینو دیدم.

بعد از اینکه دیدم چند بار اینجوری شد خلاصه زنگ زدم به پشتیبانی هر دفعه مراحل رو رفتم (ریست مودم، تلفن ها رو بکشید، نویز گیرتون رو بزارید بردارید، ...) آخرش هم میگفتن مشکل از زیر ساخته و شلوغه و از این حرفا

دقیقا بعد از ساعت 9 دیگه اینترت غیرقابل استفاده میشه. شاید بخاطر پهنا شاید هم داریم صیانت میشیم کی میدونه ?‍♂️

این هفته دیگه تصمیم گرفتم بسه دیگه واسه من رفتم سراغ zitel خیلی سریع هم اومدن نصب کردن سرعتش در طول روز اوکیه ولی پینگش اصلا واسه گیم خوب نیست ADSL بهتره البته 9 تا 12 شب نه ?

سرعتش معمولا بین 25 تا 30 مگ اپلودش هم بین 2 تا 4 مگ هست.

فعلا دارم با همین ترکیب زیتل و شاتل سر میکنم.

اگه کسی پیشنهاد بهتری داره هم تو کامنتا بگه.

اینترنتشاتلزیتلایرانسل
مهندسی کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی ، عاشق کامپیوتر ، برنامه نویس ، دواپس ، اصرار بر متن باز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید