ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا ملاصالحی
محمدرضا ملاصالحی
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

داستان من و ایرفون اپل

یکی از دوستان امروز گفت این کاری که کردی رو بزار توی ویرگول منم گفتم بنویسم شاید به درد شما هم بخوره و شما رو یکم از خرج نجات بده :)

شرح مشکل

سیستم اصلی من یه لپ تاپ قدیمی که روش لینوکس ریختم و خیلی عالی هم کار میکنه که من توی شرکت/دانشگاه و بیرون استفاده میکنم. این لپ تاپ یه جک ۳.۵ داره که معمولا ازش استفاده نمی کنم و موسقی رو با گوشیم گوش میدم و یه ایرپاد پرو نسل یک دارم که خیلی هم راضیم و واقعا توصیه میکنم.
من توی خونه یه سیستم ورک استیشن دارم که یه کیس خودم بستم و سیستم خیلی خوبی هم حساب میشه و وقتی من خونه ام میخام از هنزفری ام برای این سیستم هم استفاده کنم. ولی مشکل اینجاست با اینکه خود مادربرد سیستمم ( که ایسوس سری ROG هست ) بلوتوث داره و حتی من یکی دوتا بلوتوث دانگلی دارم ( یکی شون حتی مال سیسکو هست ) هیچ کدوم به خوبی وصل نمیشن یا بعد از یه مدتی قطع میشن یا صدا بریده بریده است یا اصلا وصل نمیشن. آپدیت / پاک / نصب مجدد درایور یا هر کار دیگه ای که توی نت هم بود تست کردم ولی درست نشد و نمیشه 😭

راه حل قدیمی

راه حل قدیمی من این بود که یک میکروفون نسبتا معقول واسه سیستم بگیرم و از هنزفری سیمی خود اپل استفاده کنم و خیلی هم راه کار مناسبی بود. تا این که کم کم تولید هنزفری اپل با پورت جک ۳.۵ متوقف شد. من آخرین هنزفری خودم رو ماه پیش از دست دادم که تصادفا افتاد توی دوغ و من بدون هنزفری موندم.

راه حل جدید

من خیلی از هنزفری های برند های دیگه یا حتی هدست های مختلف رو تست کردم ولی هیچ کدوم راحتی اپل رو واقعا ندارن. پس من در مرحله اول گفتم که مهم طراحی این مدل از هنزفری ها هست و خب یکی از این مدل های غیر اصل بلاخره یک کیفیت قابل قبولی رو با همین طراحی داره. پس تصیمیم گرفتم یکی از بدترین خرج های عمرم رو بکنم و تقریبا تمام هنزفری های توی دیجیکالا رو با طرح ایرفون اپل خریدم. این کار حدود ۲ میلیون وجه رایج مملکت روی دستم خرج گذاشت! ولی باید بگم حتی یکیش هم به درد من نخورد البته یکی بود به نظر اصل بود ولی با اینکه نوشته بود جک ۳.۵ پورتش لایتنینگ بود :(

تا اینجا باید فهمیده باشید چقدر برام مهمه که هنزفری مناسبی داشته باشم واسه سیستم 😅 در دفاع از خودم باید بگم من روز های که دور کارم یا تعطیل هست معمولا پشت سیستم هستم و باید بگم بطور میانگین حداقل روزی ۸ تا ۱۰ ساعت این هنزفری ها توی گوش من خواهد بود پس باید خوب و راحت باشه.

اینجا رفته دنبال یه جایگزین اگرچه که هدفون های خوبی دیدم ولی هیچ وقت راحتی هنزفری رو بنظرم هدفون نداره برای همین در نهایت این مدل رو انتخاب کردم. دلیل اینکه این هنزفری هم گرفتم این بود که قبلا از آمپلی فایر های مارشال استفاده کردم بودم و خوب بودن. امیدوار بودم کارشون توی هنزفری سازی هم خوب باشه البته اینم بی تاثیر نبود که ریویو هاش خیلی خوب بود با اینکه قدیمی بود مال سال ۲۰۱۶. مثل اینکه یه مدتی میشه کسی هنزفری خوب سیمی نمی سازه همه یا هدفونه یا بیسیم.
اول باید بگم انتظار داشتم مدلی که دستم برسه مال اخر ۲۰۱۶ باشه. مثل عکس رنگ اونا طلایی هست. خوبی اون ها اینه که به صورت دکمه روش قابلیت تنظیم EQ داشته باشه ولی خب از اون نقره ای ها بود یعنی دکمه EQ نداشت ولی خب من واقعا مشکلی با EQ نداشتم و بنظرم اوکی بود شاید یکم بیسش کم باشه ولی خب راضیم کیفیت تفکیک صدا و شفافیت عالیه در کل هنزفری خوبی هست ولی هنوز هم میگم ایرفون اپل یه چیز دیگه است.
شاید باورتون نشه ولی الان در شرایطی هستم که حاظر برای یکی از اینا آدم هم بکشم😂


ایرفون اپل
ایرفون اپل


در نهایت اگه شما میخاید برید فیک بخرید بنظرم اول یه تستی بکنید که آدم حساسی نباشید مثل من و اگر راهکار بهتر برای مشکل من دارید حتما بهم بگید. دم همگی گرم که تا اینجا خوندید❤️

ایرفون اپلهنزفریاپلهدفونapple
مهندسی کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی ، عاشق کامپیوتر ، برنامه نویس ، دواپس ، اصرار بر متن باز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید