ویرگول
ورودثبت نام
رسول
رسول
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

چگونه به با برنامه ریزی جلو برم؟


این اولین نوشته منه و قبلش باید بگم من نه نویسندم نه ویراستار، صرفا فقط تجربیات خودمو میگم.

همیشه از سر بیکاری خسته میشدم تا اینکه به خاطر اتفاقی مهم تو زندگیم تلاش کردم به هدف برسم، هدف داشتم، تو انگیزه هم داشتم خفه میشدم ولی نقشه راه رو بلد نبودم نمیدونم این جمله رو کی گفته قشنگ گفته

برای رسیدن به هدف باید ۳ چیز داشت هدف، انگیزه و نقشه راه

نمیدونستم از کجا شروع کنم، تصمیم گرفتم کارای عقب افتاده رو انجام بدم همون کارایی که سعی میکردم دقیقه نود انجامش بدم، از درس و تکلیف های دانشگاه شروع کردم تمرین اول pل کردم فرستادم یه دفعه یاد ارائه دو روز بعد افتاد رفتم برای اونم تحقیق کردم، به جای رسیدم که ۲۴ ساعت شبانه روز برام کم بود

شاید گفتن این جمله برام سخت باشه ولی من همونی بودم که ۲۴ ساعته در حالت خوابیده روز رو سپری میکردم ولی الان توجایگاهی هستمم که میگم ۲۴ ساعت شبانه روز برام کمه. کار ها و فعالیت های روزانه ام روز به روز بیشتر شد یه دفعه با خودم دیدم چند تاشو فراموش کردم و اصلا از خاطرم رفته بود، تصمیم گرفتم کار هامو به صورت هفتگی بنویسم و سعی کنم تا اخرین ساعت جمعه همشو تموم کنم این روند هفته های اول یه کار ساده برام بود چون اونقدر سعی نمیکردم کار های خارج از برنامه انجام بدم ولی بخاطر انگیزه ای که داشتم هی سعی میکرم این برنامه رو شلوغ تر کنم، هی سعی میکردم کار های مثبت بیشتری بکنم مثلا گوش کردن به ۳ پادکست در هفته، مثلا خوندن ۲۵ صفحه از کتاب در روز و...

به حدی رسیده بودم که کاغذ برام کم میومد و فعالیت های خودمم دچار پیچیدگی بالایی شده بود مثلا چند نوع کار داشتم فعالیت های دانشگاه، فعالیت های که برای پیشرفت خودم هستن و فعالیت هایی که درامد زا بودن و این پیچیدگی رو نمیشد خیلی راحت روی کاغذ مدیریت کرد تصمیم گرفتم از ابزار های اینترنتی استفاده کنم تو اول فرصت سرچ کردم best to do list apps و با سایت www.todoist.com آشنا شدم.


البته سایت و اپ های دیگه ای هم بود که گوگل و مایکروسافت سازنده آن هاست ولی واقعا هیچ کدومشون به پرکاربردی این سایت نمیرسن، البته که بیشتر قابلیت هایش پولیه ولی در سطح کاربرد خود من نیازی به این قابلیت های پولی نمیبینم.

گفتم این اولین نوشته منه و با اصول نگراشی آشنایی ندارم، خوشحال میشم اگه تجربه ای دارید برام بگید یا اگه اپ و وبسایت بهتری میشناسید بهم بگید

قربببان شما خداافط :)))

سبک زندگیبرنامه ریزیهدفtodo
برنامه‌نویس،علاقمند‌حوزه‌هوش‌مصنوعی‌وهزاران‌چیز‌دیگه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید