ویرگول
ورودثبت نام
محمدامین اسکندری
محمدامین اسکندری
خواندن ۷ دقیقه·۱ سال پیش

خلاصه دوره: زندگی با طعم خدا?(مدرس: رضا عطارروشن)

به نام الله مهربان :)

سلام و صد سلام خدمت همه‌ی شما.

خب خب.

آقا امروز میخوام خلاصه‌ی دورۀ زندگی با طعم خدا رو بگم بهتون.(لینک دوره)

من این دوره رو 4 تیر 1402 استارت زدم و امروز یعنی 12 مرداد 1402 تمومش کردم.

خب مدرس این دوره، آقای رضا عطارروشن هست.

ایشون توی زمینه‌ی لاغری با ذهن کار میکنه.

من با ایشون از طریق سایت استاد عباسمنش آشنا شدم.

اومده بود درمورد نتایجش گفته بود.

واای خیلی فوق العاده بود حرفاش.

بذار برم ویدیوشو پیدا کنم...

ایناها.

از قسمت 7 تا 16 هستش. واقعا بی نظیره.

لینک قسمت 7: این لینک

حالا قسمت های بعدی رو میتونید از توی همون صفحه پیدا کنید:

خلاصه من اسمِ ایشون رو سرچ کردم و سایتشونو پیدا کردم.

و خب من که لاغر هستم خخخ. گفتم بذار از دوره های دیگه‌اش استفاده کنم.

خلاصه هدایت شدم به این دوره. یعنی دوره زندگی با طعم خدا.

و خلاصه نشستم 20 قسمت رو کار کردم.

و خب خیییییلی جدید نبود برام.

حالا درمورد چیزایی که یادداشت کردم، اینجا مینویسم.

که هم خودم در آینده استفاده کنم، هم شما استفاده کنید :)

بریم. راستی حتما یادتون باشه که شکرگزاری هم بکنیم آخرسر.

خب بریم.

بسم الله الرحمن الرحیم.


?جلسه 1و2:

چرا فکر میکنی که خدا فقط عربی بلده؟! این فکر، خیلی زشته! چرا؟ چون خدا رو محدود کردی.

ایشون(آقا رضا) میگفت مثلا من وقتی از دست خدا ناراحت بودم، میرفتم ببینم چه آیه‌ی عربی هست که من اعتراضم رو به خدا بگم. خب به گفته‌ی خودشون، خدا فارسی هم بلده.

من که اصلا به عربی دعا نمیکنم. همون فارسی میگم.

پس، با خدا فارسی حرف بزن. کلا حرف بزن. این، زندگی من رو تغییر داد. رابطه‌ی بین من و خدا رو خیلی بهبود داد...

?پست مرتبط: جلسه خصوصی با خدا?


?نکته یک: ما عبادت میکنیم تا حس خوبی پیدا کنیم و آرامش بگیریم.

?نکته دو: از خدا نمیشه جدا شد.(الله از رگ گردن هم به ما نزدیکه! این آیه‌اش توی قرآن هست...)


?جلسه 3:

اگر احساس گناه و خطا و اشتباه داری، ببخش خودتو و ایمان داشته باش که خدا هم بخشیده تو رو. اگر احساس گناه و بد داشته باشی، دیگه نمیتونی رشد کنی.


?جلسه 4:

بدون داشتن چیزهای مختلف، باید بتونی از اینکه زنده هستی، لذت ببری و شکرگزار باشی.

زندگی کردن رو به تعویق ننداز.

همین زندگیِ الانت، عالیه. باید بتونی خوشحال باشی.


?جلسه 5:

خواسته هایی که داری رو حواست باشه که هوایی نباشه!

خدایا به من هواپیما بده. بابا هواپیما رو میخوای چیکار آخه خخخ.

چیزهایی رو بخواه که معقول باشه!


?جلسه 6و7:

کلا توی بیشترِ این دوره، درمورد «طعم» صحبت شد. من نکاتِ جلسات مختلف رو اینجا میگم.

خب.

دوست داری چه طعم هایی رو توی زندگیت تجربه کنی؟

به اونا توجه کن. مثلا اگه می‌بینی یه نفر یه ماشین خفن داره و تو هم دوست داری داشته باشی، خب باید حس خوبی داشته باشی نسبت به اون شخص و اون ماشین.

بگو خدایا منم این طعم رو میخوام. زندگی با طعم این ماشین?

زندگی با طعم رابطه‌ی عالی با همسر(همسفر).

زندگی با طعم این خونه‌ی خوب.

زندگی با طعم این رابطه‌ی عاشقانه با خدا.

و...

?نکته یک: به طعم های بد، توجه نکن.

?نکته دو: درمورد طعم های بد، صحبت نکن.

?نکته سه: چیزهای خوب رو تحسین کن.


?جلسه 10:

به داشته هات فکر کن تا حس خوب بگیری.


?جلسه 15:

خدا جون من رو بی قید و شرط دوست داره!

شما نمیتونی کاری انجام بدی که خدارو از خودت ناراضی کنی!!

چقدر این نکات به من کمک کرد.

فکر نکن باید کاری کنی تا خدا ازت راضی بشه. نه.

خدا همینطوری ازت راضیه و عاشقته.

البته که با انجام دادن یسری کارها، این رضایت و عشق، بیشتر هم میشه.

ولی درکل، بای دیفالت عاشقته و ازت راضیه?


?جلسه 16:

توحید عملیت رو قوی کن.

خب.

استاد عباسمنش درمورد توحید عملی تا الان 9 تا ویدیو ضبط کرده.

من همه شونو نگاه کردم. از بین این 9 تا، 3 تاش کولاک بود و واقعا منفجر کرد منو.

چه جالب. میخواستم که این 3 قسمت رو توی کانال تلگرام معرفی کنم ولی خب اینجا هدایت شدیم...

خب.

قسمت سه | قسمت پنج | قسمت شیش

حتما نگاه کنید...

واقعا توحید عملی خیلی مهمه.

نکته‌ی جالب میدونی چیه؟

من چندین بار به خدا گفتم که خدایا به من کمک کن تا توحید عملیم قوی بشه. و بعد یه اتفاقی افتاد که توحید عملیم منفجر شد!

مثلا یبار یکی تهدیدم کرد و...

گفتم خداجون انصافا چقدر زود جواب میدی توی این چیزا.

حالا اگه ازت زن خواسته بودم اینطوری جواب نمیدادی ها??

حالا که گفتم یه بلا بیار سر ما، سه سوته آوردی??

عشقمی به مولا?

الهی شکرت.

?جلسه 18:

خب توی این جلسه، درمورد این موضوع صحبت کرد که دیدی توی تلگرام اینا یه پیام هایی میفرستن که مثلا این پیام رو به چند نفر بفرست وگرنه بدبخت میشی و اینا.

توی این جلسه، درمورد این صحبت کرد.

خخخ میگفت مثلا اگه اونجا نوشته بودن که این پیام رو به 10 نفر بفرست تا نتیجه بگیری، من به 15 نفر میفرستادم?

برای من چندین بار این اتفاق افتاد.

بعدِ یه مدت، کلا از این چیزا ندیدم.

کلا خرافاته(superstition) دیگه.

حالا یه نکته‌ی مهم. حواسمون باشه که با اسم خدا و دین و امام و...، از ما سواری نگیرن!

یکم فکر کن. بابا این ادا بازیا معلومه کشکه دیگه?

خخخ. میدونی. کلا توی این دوره زمونه، سالم موندن یه هنره?

والا. همین که خُل نشی، خودش یه پیشرفته خخخ.



?جلسه 20:

به مسیر درست، تعهد داشته باش. مثل اون مورچه که توی اون بادِ شدید، داشت اون چیز(نمیدونم چی بود) رو جابجا می‌کرد.

?نکته یک: سعی کن خدا رو بیشتر و بهتر بشناسی.


خب تامام.

کلِ چیزایی که برام مهم بودن رو نوشتم.

الهی شکرت.

دوره‌ی خوبی بود.

اگه رابطه‌تون با خدا خیلی افتضاحه، دیدنِ این دوره رو بهتون پیشنهاد میکنم.

اگر هم رابطه‌تون اوکیه، بازم بد نیست که ببینی. البته همین نکات هم کافیه...

خب.

آهان یه چیزی.

توی یه قسمتی، ایشون گفت که خدا احساس نداره و اینا.

امم.

من این موضوع رو متوجه نشدم که یعنی چی خدا احساس نداره؟!

خب رفتم ازشون پرسیدم:

و جوابی که بهم دادن:

خب. راستش من متوجه نشدم دقیقا :/

هم با حرفشون موافقم و هم مخالف.

نمیدونم. ولی من دوست دارم که این رو باور داشته باشم که خدا احساس داره.

خدا ما رو دوست داره. اگه دوست نداشت که اصلا مارو هدایت نمیکرد.

میگفت برو بمیر. به من چه.

ولی خب ما رو دوست داره که کمکمون میکنه.

و اگر اتفاق بدی هم میفته توی زندگیمون، قطعا برای ما خیره.

الخیر فی ما وقع!

بنابراین، من نمیتونم این موضوع رو باور کنم که خدا احساس نداره.

حالا مهم نیست. قرار نیست ما با همه صد در صد موافق باشیم.

اصلا نیازی نیست.

بگذریم...

الهی شکرت.

خب بریم سراغ شکرگزاری.


?شکرگزاری بخاطر تمامی نعمت هایی که داریم?⚡

خدایا شکرت که ما خوشبختیم.

خدایا شکرت که ما خر کیف هستیم :)

خدایا شکرت که ما رو همیشه هدایت میکنی.

خدایا شکرت که عاشقِ ما هستی.

خدایا هزاران هزار مرتبه شکرت که ما این همه نعمت داریم.

خدایا شکرت که یخچال داریم.

خدایا شکرت که کولر داریم.

خدایا شکرت که اتاق داریم.

خدایا شکرت که گوشی داریم.

خدایا شکرت که خانواده داریم. واقعا داشتنِ پدر و مادر، نعمتِ بزرگیه...

الهی صد هزار مرتبه شکرت.

خدایا. خودت ما رو هدایت کن.

تو اگه مارو هدایت نکنی، ما گُم میشیم. لطفا مارو هدایت کن. به سمت مسیر های قشنگ و زیبا.

خدایا ممنونم ازت که آدم های نامناسب رو از سَرِ راهِ من بر میداری تا با سرعت زیاد پیشرفت کنم.

مرسی که آدم های با کیفیت رو به سمتم میاری?

الهی شکرت.

خب. بریم دیگه.

خدایا شکرت.

اگه نظری داشتید، میتونید توی قسمت کامنتا بنویسید.

فعلا یاعلی.

تاریخ: 12 مرداد 1402

** راستی توی کانال تلگرام(MrAminEsCh@) هم مطالب خوبی قرار میدم؛ اگر خواستید یه سَری بزنید **



https://vrgl.ir/GAzSI
https://virgool.io/@mramines/%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-yqgwfschbtye
https://virgool.io/@mramines/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-nhjzczwveb7a
https://virgool.io/Rocket/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-23%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-vd5v4bhpzeww
https://virgool.io/@mramines/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%85-wuxeesj8xr9z
https://virgool.io/@mramines/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85-vtkeolisxql5
https://virgool.io/@mramines/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-msrkzeebxqc9
رضا عطارروشنآموزشحال خوبتو با من تقسیم کنزندگی با طعم خداپیشرفت
عاشق اینم که یاد بگیرم و یاد بدم😉 | MrAminEs.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید