ویرگول
ورودثبت نام
محمدامین اسکندری
محمدامین اسکندری
خواندن ۳۰ دقیقه·۸ ماه پیش

🎒خلاصه چالش 18 روزه شکرگزاری سهیل سنگرزاده

چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده :)
چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده :)


بسم الله الرحمن الرحیم :)

سلام و صد سلام خدمت همه‌ی شما عزیزانم.

خب خیلی خوش اومدین به این پُستِ خفن :)

آقاااا.

خیییییییییییلی این پُستِ قشنگی خواهد شد.

به امید الله مهربان...

خب.

توی این پُست، قراره خلاصه چالش 18 روزه شکرگزاریِ سهیل سنگرزاده رو بهتون بگم.

توی این پُست، خیلی صحبت خواهیم کرد.

درمورد خیلی چیزا.

اگه اهل رشد و پیشرفتی، حتما با من همراه باش.

خب.

بذار اول یه‌سری اطلاعات کلی رو بدم و بعدش بریم سراغ خلاصه هر روزش.

بسم الله.


🪔اسم چالش: چالش 18 روزه جان جانان(لینک چالش در سایت).

🪔تاریخ برگزاری چالش: هر سال، 12 اسفند.

🪔موضوع چالش: شکرگزاری، عزت نفس، تغییر باورها.

🪔برگزار کننده: سهیل سنگرزاده.

🪔آدرس سایت: sangarzadeh.com


❓محمدامین، به نظرت توی این چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده شرکت کنم؟

خب.

امممم...

ببین من نمیدونم که چقدر اهل رشد و پیشرفت و اینا هستی ولی چیزی که میخوام بگم، اینه که آقا توی این چالش 18 روزه، سهیل سنگرزاده چیزایی میگه که تمااااااام اساتید موفقیت دارن درموردش حرف میزنن.

مثلا: ارتعاش، تحسین زیبایی‌ها، شکرگزاری، فرکانس و...

اوکی؟

بخاطر همین، من این چالش رو به همه پیشنهاد میکنم که یک‌بار شرکت کنن.

کلا هدف اصلی این چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده، حال خوب هست.

کارهایی رو میگه انجام بدیم که باعث حال خوبمون میشه.

پس من صددرصد پیشنهاد میکنم که توی این چالش 18 روزه شرکت کنی.

ببین.

پُشت این شخص، خیلی حرفا هست.

اگه اسمشو(سهیل سنگرزاده) گوگل کنی، می‌بینی که میگن آی نمیدونم کلاهبرداره و...

ولی این حرفا باعث شک و تردیدت نشه.

آقا اصلا روز اول رو نگاه کن، اگه خوشِت نیومد، دیگه ادامه نده.

به همین راحتی :)

خب.

.

.

.

❓من(محمدامین اسکندری) چجوری به سمت این چالش 18 روزه هدایت شدم؟

چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده
چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده


خب ببین.

نمیدونم که پستای قبلیم رو خوندی یا نه.

ولی اگه یادت باشه، قبلا توی یه پُستی من این چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده رو بهت معرفی کردم.

بعدشم اومد توی کانال تلگرام اطلاع دادم.

چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده
چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده


زمانی که این پُست رو توی تلگرام فرستادم، 13 مارچ 2022 بود.

اومدم تبدیلش کردم به شمسی:

چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده
چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده


همونطور که می‌بینی، میشه 22 اسفند 1401.

یعنی تقریبا یک سال پیش بود که من بهت این چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده رو معرفی کردم.

امروز 13 بهمن 1402 هست...

بگذریم...

خلاصه من یک سال پیش این چالش رو انجام دادم ولی خییییییییلی ناقص!!

من فقط ویدیوها رو میدیدم اونم توی یوتیوب.

و از روز شیشم یا هفتم نگاه کردم.

کلا خیلی ناقص انجام دادم...

کلا هیچ یادداشتی هم نکردم.

ولی خب قبل از اینکه این چالش رو شروع کنم، یه‌چیزی مثل خوره افتاده بود به جونم.

هی یه حسی از درون میگفت که محمدامین بیا این چالش سهیل سنگرزاده رو انجام بده.

بعد منم میگفتم حالا بعدا.

چیز مهمی نیست....

ولی خب واقعا دیگه نتونستم تحمل کنم و گفتم آقا از فردا این چالش رو شروع خواهم کرد.

و خب این شخص گفته بود که ساعت 5:30 صبح از خواب بیدار بشید که من ساعت 4 بیدار میشدم.

یه چند روز ساعت 3ونیم صبح بیدار شدم ولی دیدم از شدت بی‌خوابی، از داخل چشمم جوش دراومده خخخ.

بعد از اون روی 4، سِت کردم.

و خب تقریبا از یک هفته قبلش، من چالش سحرخیزی رو راه انداخته بودم که اومدم اینجا هم معرفیش کردم.

این پُست: چالش سحرخیزیِ دستِ جمعی😍🥇

آره.

خلاصه که مثل گرگ، انرژی و انگیزه داشتم که این چالش رو انجام بدم.

و واقعا پوستشو کندم!

خدایا شکرت :)

آره، خلاصه که اینگونه :)

و یه کاری هم کردم.

من هر روز که انجام میدادم این چالش رو، یعنی لایوها رو نگاه میکردم و پادکست‌ها رو گوش میدادم و اینا، میومدم در حد چند دقیقه، به انگلیسی درمورد اون روز صحبت میکردم.

و بعد از 18 روز، واقعا اسپیکینگم منفجر شد!

الان خیلی راحت، انگلیسی صحبت میکنم. البته با کلی غلط خخخ.

میدونی. دیگه توی اسپیکینگ، استرس ندارم.

میام حرف میزنم و توش کلی هم سوتی میدم :)

آی لاو مای میستیکس :))

تالار زبانشناس
تالار زبانشناس


آره خلاصه که این خیلی کارِ قشنگی بود.

با یه تیر، دو نشون زدم.

خدایا شکرت.

خب.

بریم که کمی قسمت‌های این چالش 18 روزه رو توضیح بدم.

.

.

.

📸توضیح بخش‌های مختلف چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

سایت سهیل سنگرزاده - چالش 18 روزه شکرگزاری
سایت سهیل سنگرزاده - چالش 18 روزه شکرگزاری


خب برو سایت sangarzadeh.com و از اونجا چالش 18 روزه جان جانان رو انتخاب کن.

پ.ن: درمورد اون خانواده بزرگ سنگرزاده هم در آخر نظرم رو میگم...

سایت سهیل سنگرزاده - چالش 18 روزه شکرگزاری
سایت سهیل سنگرزاده - چالش 18 روزه شکرگزاری


خب اینجا روز‌ها رو میاره برات.

سایت سهیل سنگرزاده - چالش 18 روزه شکرگزاری
سایت سهیل سنگرزاده - چالش 18 روزه شکرگزاری


🔔ویدیو و لایو: توی این قسمت، درحال حاضر، 2تا لایو هست. چون 2بار این چالش برگزار شده. حتما هر دوتا لایو رو ببین. اصلا تکراری نیستن. توی هرکدوم، یه آگاهی‌هایی هست...


🔔پادکست: از روز اول تا نهم، توی قسمت پادکست، 3تا اپیزود هست. اپیزودهای دوم خیلی جالبن. اپیزودهای اول و سوم هم بریده‌های لایو هستن. و از روز 10 تا 18، 2تا اپیزود میشن و دیگه اون اپیزودهایی از جنس اپیزودهای دومِ روز اول تا نهم نیستش.

پ.ن: اینایی که میگم، برای زمانی هست که این چالش 2بار برگزار شده. ممکنه سال‌های بعد هم به این قسمت‌های پادکست، اضافه کنن...


🔔تجربه امروز: آدما از تجربیات مختلفشون می‌نویسن...


🔔ارسال نتایج: یه آیدیِ تلگرام برات پاپ‌آپ میشه که میتونی ویس و ویدیو بهشون بفرستی و اونا هم توی پادکست‌هاشون یا سریال همسفران قرار بدن.


🔔ویدیو تمرینات: توی این ویدیو، یه خانومِ خوش‌صدایی میاد اون چیزایی که توی پی‌دی‌اف تمرینات هست رو برات می‌خونه :)


🔔پی‌دی‌اف تمرینات: تمریناتی که باید اون روز انجام بدی رو میتونی ببینی.


🔔سوال من: توی این قسمت، سهیل سنگرزاده یه سوال ازت می‌پرسه که تقریبا مربوط به صحبت‌های همون روز هستش.


🔔دفتر عشق: توی این قسمت، یه جمله‌ای رو بهت میدن که باید بنویسیش.


خب تامام :)

این شد از توضیحاتِ بخش‌های مختلف.

چه جالب. همین الان داره اذان مغرب میگه. بذار من برم نمازم رو اول وقت بخونم و بعد بیام ادامه بدیم.

فعلا...

....................................

خب یاالله :)

ما آمدیم.

خب بریم ادامه...

خب حالا بریم سراغ خلاصۀ تک تکِ روزا.


تمااااااام نکات :)
تمااااااام نکات :)


🧧نکات روز اول چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. وقتی عزت نفس داشته باشی، جرئت میکنی که برای خودت هدف تعیین کنی، گردن کج نمیکنی برای کسی.
  2. اولین نشونه‌ی تغییر اینه که بقیه بهت میگن یه‌جوری شدی، عوض شدی و...
  3. توی این آشفته بازار، کسی به فکرت نیست. خودت باید به دادِ خودت برسی.
  4. همه گولِ سادگیِ شکرگزاری رو می‌خورن.
  5. اگر تغییر نکنی، له میشی(+).
  6. مراقب ورودی‌های ذهنت باش.
  7. اگه ما ذهنمون رو برنامه‌ ریزی نکنیم، برنامه ریزی میکنن!!
  8. اگه ما بیدار باشیم، تمام این جهان معجزس.
  9. اردک دور خودت جمع نکن.
  10. جهان تشنه‌ی عشقه.
  11. ما شکرگزاری میکنیم که به بالاترین احساس خوب برسیم.

.

.

.

🧧نکات روز دوم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. نظم غذایی داشته باش.
  2. هرچیزی جلوت گذاشتن رو نخور. یکم فکر کن که قراره چی بریزی توی بدنِ خوشگلت :)
  3. گوشت قرمز نخور.
  4. نظم، عزت نفست رو تقویت میکنه.
  5. تایم طلایی خواب، 9 تا 2 شب هست.
  6. ذهن میخواد توی اون منطقه‌ای که عادت کرده، نگه‌ات داره.
  7. خواسته‌هات رو جوری بنویس که انگار همین الان داریشون.
  8. حس خوب رو باید نگه داری!
  9. کل بازی، بین عشق و منیت هست.
  10. شماره یک خودت باش!
  11. وقتی باورهات عوض میشه، شخصیت و رفتارت هم عوض میشه.
  12. تصمیم‌های ما از دلِ باورهای ما میاد.
  13. وقتی تو تغییر میکنی، بدون اینکه کاری کنی، جهان یه‌سری آدم‌ها رو از زندگیت حذف میکنه و یه‌سری آدم‌های جدید رو وارد زندگیت میکنه که در فضای فکری تو هستن.
  14. از ترس تنهاییت، اردک دور خودت جمع نکن!
  15. حواست به رفیقات باشه. چون مهمه که ورودی‌های ذهنت چیه.
  16. مثل شیر پشت سر و مثل عقاب بالا سر خودت باش!
  17. هرچیزی رو نشونِ اون محمدامینِ کوچولو نده! زیبایی رو نشونش بده.
  18. خیلی مهمه که پشت سر چه کسی راه افتادیم.
  19. رسانه‌ها کارشون اینه که توجه مردم رو ببرن جایی که خودشون میخوان!
  20. اگه میخوای زندگیت تغییر کنه، باید افکارت رو عوض کنی.
  21. تصور کن که تو راننده‌ای و دلبرجان هم کنارت نشسته. میگه من رو جاهای خوب خوب ببر...

.

.

.

🧧نکات روز سوم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. زمانی میتونی درخواست کنی که احساس لیاقت داشته باشی.
  2. زمانی احساس لیاقت داری که عزت نفس داشته باشی!
  3. خواسته‌هات رو دقیق و باجزئیات بنویس.
  4. خواسته‌هات رو جوری بنویس که انگار همین الان داریشون.
  5. چیزی رو بنویس که ذهنت بتونه باورش کنه.
  6. برای تغییر باورها، باید الگو نشون بدیم به خودمون(الگوی موفق!!).
  7. تو هرچیزی که به سرزمین وجودت نشون بدی رو میخوادش!
  8. نظم، شاه کلیده.
  9. با احساس لیاقت بنویس(اگه به من ندی، پس به کی بدی؟؟)
  10. احساس ما، نقشه‌ی راه ماست. احساست بهت میگه که آیا کاری که میکنی درسته یا غلط.

.

.

.

🧧نکات روز چهارم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. هر زیبایی رو دیدی، تحسین کن.
  2. ما با رفتار و کلام‌مون، هر لحظه به جهان میگیم که چی میخوایم.
  3. پشت اون رفتار و کلام، یه احساسی هست که ارتعاش داره.
  4. خودخواهانه عاشق خودت باش.
  5. وقتی با رفتار و کلامت چیزی رو پس بزنی، این پیغام رو به جهان می‌فرستی که من این رو نمیخوام.
  6. اگه به گذشته برگردی، کیفیت امروزت رو از دست میدی و آینده رو هم از بین می‌بری.
  7. حرفی که درونت میخود بزنه رو خفه نکن(+).

.

.

.

🧧نکات روز پنجم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. با احساس لیاقت بنویس خواسته‌هات رو.
  2. خواسته‌هات رو جوری بنویس که انگار رفتی رستوران و داری غذا سفارش میدی. یعنی مطمئن هستی که برات میارن!
  3. ایده‌ها و الهاماتت رو به کسی نگو چون اون‌ها دقیقا برای تو هستن!
  4. صلح درون خیلی مهمه.
  5. هر اشتباهی کردی، ناز شستت. به جهههههنم!
  6. اگه گذشتت نبود که تو الان اینجا نبودی!
  7. اشتباه کردم، بازم میکنم و خواهم کرد :)
  8. درس از گذشتت بردار و بنداز توی کوله‌پشتیت و عبور کن.
  9. باید بچه بشیم.
  10. با ظروف و گیاهان و... جوری حرف بزن و عشق بازی کن با این دید که اونا میفهمن.
  11. ضمیر خودآگاه 7-8 درصد قدرت داره. ضمیر ناخودآگاه 92-93 درصد!
  12. ضمیر ناخودآگاه، قدرت تشخیص نداره. یعنی نمیتونه بفهمه این چیزی که دید یا شنید یا گفت، درسته یا غلط.
  13. هرچیزی که می‌بینی، می‌شنوی و میگی میره توی ضمیر ناخودآگاهت!
  14. توی انجام دادن کارها، ضمیر ناخودآگاه هست که نقش داره!
  15. اون چیزی که می‌بینی، می‌شنوی و میگی، باورهات رو تشکیل میدن. و ما بر اساس باورهامون حرکت میکنیم و همچنین باورهامون رو توی زندگیمون می‌بینیم.

.

.

.

🧧نکات روز شیشم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. باورهای من، داره شخصیت و رفتار من رو می‌سازه!
  2. زبانِ جهان، باورها و احساساتِ پشت باورهاس(کلام ما نیست).
  3. ما از نوشتن و کلام استفاده میکنیم تا باورهای خوشگل و ناز بسازیم و به احساس خوب برسیم.
  4. اون باوری که توی سرت داری(دختر خوب، پسر خوب، پول، دونیت، ماشین و...)، خب شکلشو داری دیگه. خب تا اینجا جهان فهمید که تو چی‌میخوای. حالا این رو باید بدی پیک موتوری ببره واست. که احساسِ پشت اون باور، اون باور رو می‌بره برای جهان که باید احساس خوبی نسبت به اون خواسته‌ات داشته باشی. و اینطوری به خواسته‌ات میرسی.(البته حاجی با تلاش و حرکت ها!!)
  5. احساس ما، نقشه‌ی راه ماست. اگه توی یه مسیری، احساس خوبی داری، ادامه بده. اگه حسّت بده، نرو!
  6. عزت نفس، جرئت نه گفتن بهت میده.
  7. عزت نفس، جرئت بله گفتن بهت میده.
  8. به ذهنت الگو نشون بده تا خواسته‌ات رو باور کنه.
  9. تصمیماتت، از دلِ باورهات میاد!
  10. محکم صحبت کن. محکم راه برو.
  11. تغییر نکنی، له میشی...
  12. اون چیزی که میخوای رو با "حس خوب" باید به جهان اعلام کنی و بعدش جهان هم بهت میده.
  13. بیرون ز تو نیست هر آنچه در عالم هست، از خود بطلب، هر آنچه خواهی که تویی.

.

.

.

🧧نکات روز هفتم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. باورهای ما اینطور شکل میگیرن که به هرچی زیاد توجه کنی، میشه باورهای تو. یعنی اون چیزی که می‌بینی، می‌شنوی و میگی میشه باورت.
  2. شخصیت و رفتار من در گروِ باورهای منه.
  3. واقعیت این زندگی، باورهای توست. آما فقط برای تو!!
  4. وقتی تو باورهاتو عوض کنی، جهان هم آدمای اطرافت رو عوض میکنه و همچنین شرایطت عوض میشه.
  5. توجه‌ات به خواسته‌هات باشه نه ناخواسته‌هات(خدایا مریض نشم❌ => خدایا سالم باشم✅)
  6. از نشونه‌ها ساده رد نشو.
  7. با ذوقِ بچگی شکرگزاری کن.
  8. هرچی که میخوای رو باورش کن. بعدش میرسی بهش.
  9. باورهای ما از ورودی‌های ذهنمون شکل میگیره.
  10. چیزی رو توی ذهنت بزرگ نکن. چون اون موقع می‌ترسی اقدام کنی!
  11. ایده و الهام، تقلب خداست :)

.

.

.

🧧نکات روز هشتم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. وقتی آرامش داشته باشی، قیامت به پا میکنی!! (چه جالب. اخبار، آرامشِ آدم رو میگیره...)
  2. توی شرایط به ظاهر بد، حالتو خوب نگه دار.
  3. از ناشکران گرفته می‌شود و دو دستی به شکرگزاران داده می‌شود!
  4. عروسک خیمه‌شب‌بازی نباش.
  5. برای عوض کردن بحث(مثلا غیبت دارن میکنن)، یه چیزی بنداز وسط. یعنی بیا ذهن یه نفر از توی اون جمع رو درگیر کن. یه سوالی بپرس که به فکر فرو بره...

.

.

.

🧧نکات روز نهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. همه‌چی توی دل این شکرگزاری هست.
  2. حرف درست رو بردار و دیگه توی طرف گیر نکن.
  3. توی آدما گیر نکن.
  4. می‌تونه شرایط از این هم بدتر باشه.

.

.

.

🧧نکات روز دهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. از "رفتارت" معلوم میشه که عاشق خودتی یا نه.
  2. اتفاقات خوب، پشت اون حالِ خوبه.
  3. حال بدتو فریاد نزن چون بزرگ‌تر میشه.
  4. به هرچیزی توجه کنی و این روند ادامه‌دار باشه، خلق میشه.
  5. تو با باورهات خلق میکنی.
  6. دنبال جمع کردن اطلاعات نباش(+).
  7. همه‌چیز توی دلِ این قدم برداشتن هست.
  8. زمانی که عاشق کارِت باشی، پول می‌دود به دنبالت!
  9. سعی کن احساس خوبی بدی به مخاطبت. مردم به احساست پول میدن.
  10. وقتی هدف داشته باشی، ایده‌ها و الهامات بهت گفته میشه.
  11. هرچی خواسته‌هات و هدفات شفاف‌تر بشه، جهان تکلیفش با تو روشنه.
  12. خواسته‌هات رو باور کن.
  13. هرکی به فکر بازی خودشه...
  14. ورودی‌های ذهن، اگه منفی باشه، جرئت و جسارت رو از ما میگیره!
  15. چیزی رو توی ذهنت بزرگ نکن!

.

.

.

🧧نکات روز یازدهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. زیبایی‌های زندگیت رو فریاد بزن(عکس بگیر و استوری کن و خلاصه پخش کن...)
  2. به هرچیزی توجه کنیم، توی زندگی‌مون بیشتر میشه.
  3. نماد عظمت جانِ جانان باش نه نماد فقر و ذلت.

.

.

.

🧧نکات روز دوازدهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. دوربینت روی خودت باشه.
  2. باورها و احساس ما، داره خلق میکنه.
  3. دیگران رو بخاطر خودت ببخش.
  4. حقیقت یکی هست. فقط توی ظرف‌های مختلف...
  5. تکرار، شاه کلیده.
  6. هرچی درونت زلال‌تر باشه، مسیرت خوشگل‌تره.
  7. موقعی که ناراحت شدی، زاویۀ دیدت رو عوض کن.

.

.

.

🧧نکات روز سیزدهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. باید بچه بشیم...

.

.

.

🧧نکات روز چهاردهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. باید سطح احساس خوب رو بالا نگه داریم. و سپاسگزاری بهترین کاره!
  2. تایم حال بد نباید طولانی باشه.
  3. اگه هدف نداشته باشیم، ابزاری میشیم برای رسیدنِ خواسته‌های بقیه.
  4. نذار امیدت رو بگیرن.
  5. با امید و ایمان و توکل نسبت به هدفت حرکت کن.
  6. هدفات رو به هرکسی نگو. با کسی حرف بزن که به اون هدفت رسیده باشه.
  7. اگه حالت خوب باشه، برات اتفاقات خوبی میفته. و اگه حالت بد باشه، برات اتفاقات بدی میفته.
  8. ذهن و تمرکزت رو ببند روی خواسته‌ات.

.

.

.

🧧نکات روز پونزدهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. این تضادها(فقر، جنگ، بیماری و...) یه خواسته‌ای رو درون ما شکل میدن.
  2. اگه دری بسته میشه، شاید بیرون یه طوفانی بوده!
  3. توی شرایطی که ظاهرش خوشگل نیست، باید زاویۀ دیدتو عوض کنی تا به احساس خوب برسی.
  4. با هرکسی درمورد ایده‌ها و اهدافت مشورت نکن. مخصوصا الهامات.

.

.

.

🧧نکات روز شونزدهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. با حس دلسوزی به کسی کمک نکن!
  2. وقتی یه اتفاقی میفته، خب دست تو نبوده. ولی عکس العملت که دست خودته!!
  3. قدرت درون منه :)

.

.

.

🧧نکات روز هیفدهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. حس دلسوزی به آدما نداشته باش(خطرناک‌ترین حسه!!)
  2. وقتی حس دلسوزی داری، انگار داری به‌خدا عیب و ایراد میگیری که انگار چیزی سر جاش نیست!
  3. تویی که حس دلسوزی داری، به این فکر کن که اون شخص هم خدای خودشو داره و اگه اراده کنه، چنان پیشرفت میکنه و ازت جلو میزنه که کرک و پرت بریزه!

.

.

.

🧧نکات روز هجدهم چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

  1. با رقص برو دستشویی :))

.

.

.

هوووففففف.

آخیش.

تموم شد نکات :)

حاجی انگشتام بی‌حس شدن خخخ.

خدایا شکرت که 10 تا انگشت داریم!!!!

خب خیلی هم عالی.

این از این نکات.

حالا یه چیزی.

ببین.

تقریبا روز هفتم-هشتم بود که به سرم زد بیام کل محتوای این چالش رو دانلود کنم!

رفتم یه نت نامحدود همراه اول(+) خریدم و توی 2ساعت دان کرد :))

چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده
چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده


کلا 10 گیگ شد.

لایوها و پادکست‌ها و فایلpdf.

حاجی این همراه اول، نت نامحدودش خیلی خفنه ها!!

و همچنین کتاب 4میثاق و کیمیاگر که توی کانال تلگرامش گذاشته رو هم دانلود کردم.

کتاب 4میثاق - چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده
کتاب 4میثاق - چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده


کتاب کیمیاگر - چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده
کتاب کیمیاگر - چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده


این دوتا کتاب رو هم گفته که بخونید.

همون موقع رفتم اینارو هم دانلود کردم.

آره.

اممم.

راستش دوست داشتم این فایل‌هاشو داشته باشم توی گوشیم.

حالا بعد از اینکه چالش رو تموم کردم، اومدم پاکسازی کردم.

گفتم آقا قراره از بین این همه لایو و پادکست، اونایی که وااااااقعا بی نظیر هستن رو نگه داریم.

اومدم پاکسازی کردم و به تک تک پادکست‌ها دوباره گوش دادم تا ببینم کدوما بمونن و کدوما برن.

لایوها رو هم بر حسب نکاتی که نوشتم، نگه داشتم و خیلیاشون رو هم پاکیدم.

فقط اونایی رو نگه داشتم که توشون نکات نابی گفته شده بود.

هرچند، همه‌شون عالی هستنا ولی خب اینایی که نگه داشتم(از لایوا) آگاهی‌های زیادی داشتن...

حالا میخوایم اون لیست رو با شما به اشتراک بذارم :)

برو بریم.

لینک هم میدم بهت که راحت بری ببینی و گوش بدی.

البته بهتره لایوهارو از روز اول شروع کنی.

ولی خب پادکست‌ها رو میتونی همینطوری، هرکدوم رو که خواستی گوش بدی...


چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده
چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده


✅لایوهای ناب چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

روزهای 2، 3، 5، 6، 7، 10.


✅پادکست‌های خفنِ چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

روز اول.

روز دوم.

روز پنجم.

روز شیشم.

روز هفتم.

روز هشتم.

روز دهم.

احساس لیاقت.

احساس ما، نقشه راه ماست.

با امید و ایمان و توکل حرکت کن.

باورها.

بازی بین عشق و منیت.

قدرت درون توست.

قدرت ذهن.

قدرت ضمیر ناخودآگاه.


تمام.

خداییش دهنم صاف شد توی این لینک دادن :/

خدایا شکرت که دهن داریم :))

حتما اینا رو دانلود کنید و صبح که از خواب بیدار شدید، خودتون رو رگبار ببندید...

این کارو خودم انجام میدم...

الهی شکرت.

خب خیلی هم عالی.

راستی.

یه‌سری جملات هم از اون قسمت دفتر عشق برداشتم که هر روز توی دفترم بنویسم.


✅جملات ناب چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده:

1. امید، ایمان، توکل.

2. من نماد عظمت جان جانان هستم.

3. سلامتی، ثروت، عشق، آرامش، عزت.

4. از امروز مثل شیر پشت سر و مثل عقاب بالاسر اون بچه هستم و جانانه ازش مراقبت خواهم کرد!

5. من عیاردار و گرونم.

6. من لایق بهترین‌ها هستم.

7. من مسئول زندگی خودم هستم.


خب.

ببین من تقریبا یک هفته پیش رفتم پیج اینستاگرام سهیل و تمام ویدیوهای آموزشیش رو نگاه کردم.

قبلا دیده بودم ولی چون نُت برداری نکرده بودم، رفته دوباره دیدم و نُت هم برداشتم.

بریم سراغ نُت‌ها.


پیج اینستاگرام سهیل سنگرزاده
پیج اینستاگرام سهیل سنگرزاده


✅نکاتِ ویدیوهای پیج سهیل سنگرزاده:

  1. اگه داشته‌هات رو ببینی، نعمت از سر و کله‌ات می‌باره.
  2. تا عادت‌هات تغییر نکنن، زندگیت تغییر نمیکنه.
  3. شکرگزار باش و از خدا زیاد بخواه!
  4. فقط اون کودک درون ماست که برامون می‌مونه...
  5. انگیزه از دل هدف داشتن میاد.
  6. تو توی این بازی، جا تعیین کردی.
  7. معجزه توی قدم برداشتنه.
  8. عادت‌های امروزت، داره آیندت رو می‌سازه.
  9. به هرچیزی توجه کنی و این روند ادامه‌دار باشه، میشه باورهای تو.
  10. به هرچیزی توجه کنی، یعنی سفارشِ تو به جهان.
  11. کلمات، احساس دارن. از کلمات مثبت استفاده کن.
  12. معجزه توی قدم اوله.
  13. مواظب باش تمرکزت رو ندزدن!
  14. قبل از حرف زدن، 9 ثانیه بهش فکر کن که آیا کلام خداست یا شیطان.
  15. مواظب باش باکِ انرژیت رو سوراخ نکنن(با شنیدن غیبت و غر و...)
  16. ذهن الگو می‌خواد. الگویی که رسیده باشه!
  17. چقدر پول میخوای و برای چی میخوای؟ انگیزه‌ای بالاتر از خود پول داشته باش.
  18. روزی نشه که حسرت قدم برنداشتنت رو بخوری!
  19. من وظیفه‌ام اینه که با امید و ایمان و توکل قدم بردارم و بقیه‌اش دست دلبر جان :)
  20. رویاهاتو تبدیل به هدف کن!
  21. ذهنت رو بذار روی خواسته‌هات نه ناخواسته‌هات!
  22. به رویاهات اعتماد کن!
  23. رویاها مارو نجات میدن.


تمام.

وااای حاجیییی.

انگشتام دیگه خشک شدن خخخ.

تا الان 3300 کلمه شد.

به کوب دارم فقط تایپ میکنم.

بذار کمی استراحت کنم و بعد ادامه بدیم...

خب.

الهی شکرت که دستشویی داریم.

راستی یادتون باشه که حتما شکرگزای هم بکنیم آخرسر.

خب.

خیلی هم عالی.

این شد کلا از تمااااااام نکات.

خداوکیلی بچه‌ها این پُست واقعا ارزشش رو داره که بارها و بارها بخونیم.

حتی خودم.

نه فقط شما.

حتی اگه خواستی میتونی پرینت بگیری این پُست رو.

واقعا ارزشش رو داره...

بگذریم...

خب.

بریم کمی درمورد یه‌سری موارد صحبت کنیم و ببینیم که چی میشه.

الهی شکرت.

🏋️‍♂️خب ببین من یه درسی رو گرفتم.

اینکه آقا ما نمیتونیم با آدما، صددرصد موافق باشیم!

مخصوصا با اساتید.

ببین.

یعنی من سر این مورد، با خودم خیلی سروکله میزدم.

حتی همین الانشم تا حدودی اذیتم میکنه این موضوع.

یعنی چیزی میشنوم که دوسش ندارم.

حالا به هر دلیلی...

ببین.

من قبلا دنبال این بودم که یه استادی پیدا کنم که باهاش صددرصد موافق باشم.

ولی پیدا نکردم و به هیچ وجه پیدا نخواهم کرد!

ببین.

اصلا نکته اینجاست.

آقا جان.

مگه ما قرار نیست تغییر کنیم؟

خب اممم...

دیگه خب قرار نیست که چیزی رو بشنوی که دوست داریش!

خب اون موقع که دیگه تغییری نمی‌کنیم!

خخخ.

والا دیگه.

گرفتی چیشد؟

قطعا گرفتی.

آره.

حالا کاری ندارم.

کلی دارم میگم که تو هم به هیچ وجه دنبال این نباش که با استادی، کاملا موافق باشی.

نکته اینجاست.

کلید رو ازش بگیر و دیگه با چیزای دیگه کاری نداشته باش.

مخصوصا اعتقادات شخصی.

ببین الان همین سهیل، میگه بهشت و جهنمی در کار نیست.

بهشت و جهنم توی همین دنیاس!

خب من قطعا مخالفم با این حرف.

و خب قبول نمیکنم(چوی توی قرآن این حرف نقض میشه)

ولی این نباید باعث بشه که بگم نه چون سهیل گفته من بهشت و جهنم رو قبول ندارم و...، پس دیگه به حرفای دیگش گوش نمیدم!!!

آقااااا.

کلید رو بردار و با اعتقادات شخصیِ اساتید کار نداشته باش.

اتفاقا یه دختر خانومی همین چند ساعت پیش(قبل از اینکه شروع کنم به نوشتن این پُست)، یه کامنت گذاشته بود توی اون پست مشهد که گفته بود درسته با خیلی از حرفاتون مخالفم ولی خب شکرگزاری رو از شما یاد گرفتم و...

کامنت یکی از عزیزان
کامنت یکی از عزیزان


من حالا بهش گفتم که درمورد این مخالفت، توی یه پستی صحبت خواهم کرد.

و خب گفتم دیگه...

دنبال این نباشیم که با آدما صددرصد موافق باشیم!

آقا نمیشه.

من خیلی خودم حرص خوردم سر این موضوع.

بعضی وقتا هم میخورم.

ولی خب باید درستش کنیم.

الان مثلا یه‌سری از حرفای همین سهیل سنگرزاده، اصلا با قرآن مطابقت نداره!

یه‌چیزایی میگه که قرآن ردش میکنه.

مثلا میگه بهشت و جهنم توی این دنیاس.

یه چیز دیگه هم میگفتا.

یادم رفت...

آهان.

میگفت شیطان، همون نجواهای ذهنه. شاخ و دم نداره!

پس حاجی اون قضیه که توی قرآن خدا میگه سجده کن و... چیه پس؟

خب اونی که قرآن رو قبول داره، قطعا قبول نمیکنه این حرفارو.

یه دنیای دیگه هم هست.

بهشت و جهنم آره درسته میتونه همین دنیا هم باشه. ولی این به این معنی نیست که کلا فقط توی همین دنیا باشه و...

بگذریم.

خلاصه نکته اینه که دنبال این نباشیم که با آدما به صورت صددرصدی موافق باشیم. اون کلید رو بگیر ازش و برو به سمت درستِ خودت.

تمام.

و امممم...

یه نکته‌ی دیگه.

اینا برای کسایی هست که واقعا دنبال رشد و پیشرفتن.

اگه کسی دنبال این داستانا نباشه، خب قطعا به کارِش نمیاد...

🤸‍♂️نکته‌ی بعدی اینه که آقا توی آدما گیر نکن.

این توی اون نکات هم بودش.

ببین.

توی این زندگی، قطعا یه‌سری آدما هستن که واقعا به ما خیلی کمک کردن.

مثلا طرف باعث شده که تو پیشرفت کنی توی زندگیت.

یا حالا یه چیزی بهت یاد داده که زندگیت عوض شده.

حالا داستان اینجاست.

ما میایم اون شخص رو توی ذهنمون بُت میکنیم.

میگیم وااای. اگه "فلانی" نبود من هیچ معلوم نبود الان کجا بودم و...

اوکیه؟

و خب این خیلی خطرناکه.

میدونی چرا؟

چون ممکنه مثلا میگما چند روز بعد ببینی که طرف خودش داره اون کاری که بهت گفته انجام بده یا نده رو انجام میده یا نمیده.

پیچیده شد خخ.

ببین.

مثلا میگه شکرگزاری کن. ولی خودش دیگه انجام نمیده.

یا میگه مثلا غیبت نکن. ولی فردا میاد خودش کلی غیبت میکنه!

ببین.

وااای خیلی مهمه ها.

اگر ما توی اون شخص گیر کرده باشیم، خب دیگه میگیم حاجی طرف خودش به حرفاش عمل نمیکنه. پس دیگه به حرفش گوش نمیدم.

واا.

حاجی؟

چیشد پس؟

بابا تو که تا دیروز داشتی نتیجه میگرفتی از اون موضوع. پس چرا گذاشتی کنار؟

نه طرف خودش دیگه عمل نمیکرد.

یعنی چی :/

ببین.

دیدی چیشد؟

اینجا چون ما درگیر خودِ شخص(استاد) شده بودیم، با یه حرکتش، کلا اون کلید رو گذاشتیم کنار.

کلیدی که داشت برامون کار میکرد!

دیدی چقدر خطرناکه؟!!

بخاطر اینه که میگم آقا توی آدما گیر نکنیم.

کلید رو بردار و دیگه با شخص کاری نداشته باش.

اگه دقت کرده باشی، اکثر اساتید این موضوع رو میگن.

حالا اونا مثالی که میزنن معمولا بی تربیتیه.

مثلا میگن اگه دیدی من فردا با چنتا دختر دارم...... دیگه نسبت به آموزش‌هام سرد نشو.

خخخ لا اله الا الله...

آره.

اینطور.

و یه چیزی.

اینم خیلی مهمه.

اینکه همیشه بگو اگه فلانی نبود، یکی دیگه به من کمک میکرد.

واای بچه‌ها این چیزایی که میگم رو واقعا خودم زندگیشون کردم!

سَرسَری از کنار این چیزا نگذر...

آره.

خلاصه نگو وای خوب شد فلانی رو پیدا کردم.

خخخ.

حاجی تو پیدا نکردی که.

خدا گذاشت سَرِ راهت.

و حالا اگه اون شخص نبود، خدا یکی دیگه رو میذاشت سر راهت که بیاد بهت کمک کنه.

یه نکته مهم: هرررررکس بهت هرررر خوبی‌ای میکنه، بگو این شخص نبود که. این شخص دیگه خر کیه؟ همش کار خدا بود بابا. اگه این شخص نبود، خدا یکی دیگه رو میذاشت سر راهم.

وای وای وای.

چقدر این حرفا مهمن.

چقدر تغییرات بی‌نظیری توی شخصیت ما ایجاد میکنن!

خدایا شکرت بابت این آگاهی‌های ناب.

و آره دیگه اینطور عزیزم.

میدونی.

خیلی خوشحالم که توی مسیر رشد و پیشرفت هستم.

میدونی.

هرچقدر که دارم رشد و پیشرفت میکنم، اولا لذت بیشتری از زندگیم می‌برم و دوما دیگه زندگی با خیلی از آدما برام سخت شده.

چه توی فضای مجازی، چه توی فضای حضوری.

اصلا یه‌سری‌ها رو می‌بینم که طرف کلا پرته.

اصلا دهنشو که باز میکنه، آدم زهلش میره به مولا.

واقعا نمیتونم دیگه با هرکسی حرف بزنم.

برام سخته.

اذیت میشم.

طرف اینققققققققققققققققققققققققدر ذهنش کوچیکه ها.

بابا خدا لعنتت کنه بیا یکم روی خودت کار کن دیگه.

این چه وضعیه؟

هووففف...

لا اله الا الله.

الهی شکرت...

آره عزیز جان اینطوریاس.

و اینکه یه چیزی.

اینم خیلی حس قشنگیه که بری کامل پای حرفای آدمای مختلف بشینی.

اینطوری آدم خیلی پخته میشه.

دیگه تا یه نفر اومد یه چیزی گفت، نمیگی اِ چه جالب و...

میگی حاجی من قبلا این حرفارو شنیدم.

همش چرته.

بزن به چاک...

خخخ.

خدایا شکرت.

آره.

آهان یه نکته‌ی دیگه.

ببین.

وااای.

خیلی مهمه.

آقا جان.

اگه کسی پولداره، این به این معنی نیست که هررررچی میگه درسته!

آقا.

طرف توی بحث پول، باورهای مناسبی داره و خلاصه کار کرده و پول هم اومده سمتش.

ولی این اصلا به این معنی نیست که چیزی که طرف میگه حتما درسته.

اصلا و ابدا.

نمیدونم چرا ولی خب خیلی از ما خیلی وقتا گولِ همین ثروت رو میخوریم.

میگیم نه.

طرف چون پولداره، پس داره راس میگه.

حاجییییی!!

پول ربطی به چیزای دیگه نداره.

فقط کافیه باورهای خوبی نسبت بهش داشته باشی.

مثلا دیگه نگی خدا پولدارهارو می‌سوزونه و...

خخخ.

درمورد این پول احتمالا صحبت کنیم در آینده...

خدایا شکرت که داریم روزبه‌روز به سمت خوشبختیِ بیشتری حرکت میکنیم.

خدایا شکرت.

الهی شکرت بابت این آگاهی‌های ناب.

شکرت بخاطر شامی که داریم.

شکرت واقعا.

الهی شکرت.

آره.

اینطور.

💎بذار درمورد این موضوع هم بگم.

آقا من روز اولِ این چالش که بودم، اومدم کمی از پنجره به بیرون نگاه کردم.

بعد یه چیز جالبی دیدم.

حالا نباید درموردش حرف بزنم ولی خب نیازه...

ببین.

من دیدم که یه پسری با ماشین، افتاده دنبال یه دختره.

بعد وقتی این صحنه رو دیدم، یاد حرف یه استادی افتادم.

میگفت من قبلا وقتی می‌دیدم که یه شخصی داره به یه دختری اذیت میکنه، میرفتم میگرفتم میزدمش و...

ولی خب الان اینطور نیستم و اینا.

بعد اون موقع که من این حرف رو شنیدم، با خودم گفتم عجب آدمیه.

مرد حساب خب داره دختره رو اذیت میکنه.

بایدم بری بزنیش.

ولی خب الان نظرم عوض شده.

و میگم اتفاقا کار درستی میکنه این شخص.

شاید بگی وا محمدامین.

یعنی چی حاجی.

بابا خب وقتی دارن به یه دختری اذیت میکنن، ما نباید بریم جلو؟

میگم نه.

شاید الان قیافت اینطور باشه: :/

خخخ.

ببین بذار برات توضیح بدم داستان چیه.

آقا جان.

ببین.

اون دختره داره با رفتار و پوشش میگه که بقیه چجور باهاش رفتار کنن.

آقا جان.

طرف کلا ریخته بیرون. و کلا ببخشیدا میخاره.

آقا دلش میخواد...

خب خیلی سادس.

خدا هم کمک میکنه بهش.

شاید بگی یا ابلفضل.

محمدامین چی میگی؟

یعنی چی؟

خدا یعنی به طرف کمک میکنه؟

خب میگم آره.

حرفم قرآنیه.

ببین.

این آیه‌ی قرآنه که خدا میگه کلا نمد هولاء و هولاء (آیه‌ی 20، سوره اسراء)

خدا میگه که من به همه کمک میکنم.

هم به دنیا طلبان و هم به آخرت طلبان.

حال کردی؟

اتفاقا این موضوع، یکی از داستان‌های من بود.

من میگفتم خدایا پس چرا این شخص که کلا توی مسیر اشتباهی هست، اینقدر داره روز به روز توی اون مسیر اشتباهش غرق میشه؟

آقا مگه میسرش اشتباه نیست؟

پس چرا جلوشو نمیگیری خدا؟

بعدا فهمیدم که خدا به همه کمک میکنه.

چه اونی که توی مسیر درسته و چه اونی که توی مسیر غلطه.

پس حالا فهمیدی که چرا نباید نسبت به اون دختری که بهش اذیت میشه، دل سوزوند و نرفت دعوا اینا کرد؟

بخاطر اینکه طرف خودش میخواد.

میگه ای مردم. من میخارم. بیاید منو بخارونید.

خدا هم میدونه که طرف داره اشتباه میره ها ولی خب چون قدرت اختیار داده، میگه باشه.

الان میفرستم بیان بخاروننت!!

خخخ.

خدایا شکرت.

آره عزیز.

داستان اینه.

من خلاصه اون روز نمیدونم چرا کمی ناراحت بودم.

ولی خب بعد گفتم خب به من چیه؟

آقا به توچه؟

اون خودش دوست داره دیگه...

خب اگه میخواد اذیت نشه، با رفتار و پوشش‌اش نگه!

والا دیگه.

کاملا منطقیه.

آره اینطور.

خب بذار برم شام بخورم و بیایم بازم حرف بزنیم.

دیگه آخراشه...

فعلا.

.......

خب یاالله.

حاجی ما توی این پُست چقدر رفت و آمد کردیم😂😂

خخ.

الان شاید باورت نشه ولی نزدیک به 6 ساعته که دارم پشت‌سرهم برای این پُست وقت میذارم.

خب.

خدایا شکرت که شام خوردیم.

خدایا شکرت که عروس داریم.

خدایا شکرت عروسمون خوشگله.

خدایا عروسِ دومی رو هم خودت سریع ردیفش کن.

خوشگل باشه و جیگر 😁😂

#از_خواسته‌های_جوان_ایرانی😂😂

خخ.

خدایا شکرت.

خب.

💎حالا یه چیزی درمورد این شکرگزاری بگم بهت؟

ببین.

آقا من توی این چالش، 180 تا شکرگزاری نوشتم!!

خخخ.

خودم باورم نمیشه.

و اینکه تکراری نیستنا!

البته یه چنتا ممکنه باشه.

بالاخره آدم از دستش در میره دیگه...

ولی خب 180 تااااااااااا.

بعد اون آخرا بود که سهیل گفت خب آیا حاضرید داشته‌هاتون رو با خواسته‌هاتون عوض کنید؟

من که گفتم عمرا!

وای خیلی اتفاق جالبی بود.

من هر روز 10 تا شکرگزاری نوشتم و بعد از 18 روز شد 180 تا!

خخ.

واقعا یعنی ما ایییییییییییییییینهمه نعمت داریم؟

پس چرا نمی‌بینیم؟

کوریم لابد...

الهی شکرت که چشم داریم.

خب.

اممم.

حاجی دیگه حرفی نیست.

دیگه حرفام تموم شد.

راستی.

اینم بگم و بعدش بریم سراغ شکرگزاری و بعدش گودبای.

✅آیا توی خانواده بزرگ سنگرزاده(sbf) شرکت کنیم؟

ببین.

فارغ از قیمت و این داستانا، من خودم به شخصه دوست ندارم که شرکت کنم.

چون از اعتقادات و باورهای خودش میگه و... و چون من با اکثر باورهای شخصیش موافق نیستم، دوست ندارم که شرکت کنم.

حالا اگه میخوای شرکت کنی، حتما اولش توی چالش 18 روزه شکرگزاری شرکت کن.

اگه دیدی اوکی هستی، برو خانواده بزرگ سنگرزاده.

آره.

الهی شکرت.

خب.

🎢بریم سراغ شکرگزاری🤗👇

1. الهی شکرت بابت این لپ تاپ عالی.

2. خدایا شکرت بابت سقفی که بالاسرمون هست.

3. خدایا شکرت بابت انگشتایی که داریم.

4. خدایا شکرت بابت چشمامون.

5. خدایا شکرت بابت موس.

6. خدایا شکرت بابت کیبورد.

7. خدایا شکرت بابت پدر و مادر.

8. خدایا شکرت بابت خواهر و برادر و عروس و...

9. خدایا شکرت بابت شارژرِ گوشی و لپ تاپ.

10. خدایا شکرت که همیشه هدایتمون میکنی.

11. خدایا شکرت که تو دوست دختر منی :)

12. خدایا شکرت که پتو و بالش دارم.

13. خدایا شکرت که این چالش رو پاره کردم!

14. خدایا شکرت بخاطر آگاهی‌های ناب.

15. خدایا شکرت بابت این میز.

16. خدایا شکرت بابت گوش‌های سالمی که داریم.

17. خدایا شکرت بابت اتاق قشنگی که داریم.

18. خدایا شکرت بخاطر 3تا یخچالی که داریم.

19. خدایا شکرت بابت دستشویی.

20. خدایا شکرت بابت حموم.

21. خدایا شکرت بابت حیاط.

22. خدایا شکرت بابت برف.

23. خدایا شکرت بابت بخاری و شوفاژ.

24. خدایا شکرت بابت همه چیز.

تنها تو را می‌پرستیم و تنها از تو یاری می‌جوییم.

الهی شکرت واقعا بخاطر همه چیز.

عاشقتم.

ای دوست دخترِ قشنگ من 😊

خوب دلبری میکنی ها شیطون!

خخخخ.

عاشقتم.

خدایا خودت آدمای هم فاز رو بذار سر راه ما و آدمای مزخرف رو از سر راه ما بردار.

الهی شکرت.

خب.

آخیش.

این پُست تموم شد.

خخخ واقعا خیلی انگشتام درد کرد.

الهی شکرت.

راستی.

اگه توی این چالش شرکت کردی، بیا توی چالش سحرخیزی هم شکرت کن.

و اینکه اگه چیزی یاد گرفتی از توی این مسیر رشد و پیشرفت، حتما توی کامنتا بنویس برامون.

دمت گرم.

عاشقتم.

مرسی که تا اینجا اومدی.

بهت پیشنهاد میکنم که حتما توی این چالش شرکت کنی.

و بعدش اگه مایل بودی، بیا یه بلاگ‌پست بنویس و لینکشو توی بخش کامنتا بفرس که بیام بخونم.

دمت گرم.

امیدوارم که این پُست مفید بوده باشه.

برای خودم که خیییییییییییییلی مفید بود.

الهی شکرت.

راستی.

هر هفته جمعه، توی پادکست داستان های کوتاه انگلیسی، یه اپیزود جدید داریم.

حتما بیا 😊

خب.

الهی شکرت.

اگه حرفی، سخنی بود حتما توی کامنتا بنویس.

الهی شکر.

خب.

فعلا خدانگهدار.

تاریخ: 13 بهمن 1402

پ.ن: یا ابلفضل! 5900 کلمه - از ساعت 4 عصر تا 12 شب!!

** راستی توی کانال تلگرام(MrAminEsCh@) هم مطالب خوبی قرار میدم؛ اگر خواستید یه سَری بزنید **


برای گوگل:
چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده ، چالش شکرگزاری سهیل سنگرزاده ، چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده نی نی سایت ، چالش روز اول سهیل سنگرزاده ، سهیل سنگرزاده کلاهبردار ، سایت سهیل سنگرزاده ، چالش 18 روزه جان جانان ، عزت نفس سهیل سنگرزاده ، سهیل سنگرزاده صوتی ، چالش روز دوم سهیل سنگرزاده ، خلاصه چالش 18 روزه سهیل سنگرزاده ، خلاصه چالش هجده روزه سهیل سنگرزاده ، خلاصه چالش 18 روزه جان جانان ، چالش 18 روزه شکرگزاری ، خانوده sbf ، خانواده بزرگ سنگرزاده ، چالش ۱۸ ماهه سهیل سنگرزاده ، صحبت های انگیزشی سهیل سنگرزاده ، تمرینات سهیل سنگرزاده.
پست‌های مرتبط:
> چالش سحرخیزیِ دستِ جمعی😍🥇
> سفر به مَشَد بعد از 9 سال!
> خلاصه کتاب: مهارت معلمی از محسن قرائتی
> از کجا میدونی مسیرت درسته؟
> تجربه 149 گیگ دانلود با نت نامحدود همراه اول!
> آیا پیشرفت کردن اختیاریه؟
> قرآن با یوآی یوایکس عالی! (قرآن ترجمه علی ملکی)
> نظرم درمورد [عباسمنش] و [عرشیانفر] و [قانون جذب]
> خلاصه دوره: دکوراسیون محتوا (مدرس: ناتاشا جعفری | رایتینا)
> دانستنی‌های قبل از ازدواج(لایو)
> ری‌اکت به کتاب «سلام بر ابراهیم»
> خلاصه دوره: زندگی با طعم خدا(مدرس: رضا عطارروشن)
> 30 کار بجای دانشگاه رفتن یا مسافر کشی + 4 پیشنهاد
> هر چقدر میرم جلو...
پادکست‌ها: پادکست داستان انگلیسی | پادکست MrAminEs | پادکست پندون
کتاب‌ها: رهایی از بختک سردرگمی | معجزه‌ی داکیومنت کردن
دونیت: قهوه مهمونم کن😁☕
حال خوبتو با من تقسیم کنسهیل سنگرزادهچالشچالش سحرخیزیآموزش
عاشق اینم که یاد بگیرم و یاد بدم😉 | MrAminEs.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید