ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا عسگری
محمدرضا عسگری
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

مانیتورینگ گلدان با node mcu esp8266

خب می خواهیم یه پروژه کوچیک و سریع انجام بدیم که رطوبت خاک گلدون رو بررسی که و در صورت کم بودن رطوبت اعلام کنه تا به گلدونمون اب بدیم (قبلا یه ابیاری خودکار رو هم امتحان کرده بودم ولی چون جایی گلدون ها کوچیک بود کثیف کاری می شد!)

خب برای این پروژه نیاز به یک ماژول سنجش رطوبت خاک داریم یک led که وضعیت رطوبت رو نشون بده و یک میکرو کنترلر که این دو بخش رو کنترل کنه و مقداری سیم جامپر برای اتصالات

من اینجا از برد node mcu esp8266 استفاده کردم به دلیل ارزون تر بودن نسبی


ابتدا دو بخش ماژول رطوبت سنج رو بهم وصل می کنیم و vcc ماژول رو به یکی از خروجی های 3.3 ولتی node mcu و gnd ماژول به gnd برد اصلی و همینطور برای ال ای دی که اینجا من از یک ال ای دی دو رنگ استفاده کردم شما می تونید از دوتا ال ای دی یا بازر و یا هرچیز دیگه استفاده کنید منفی ال ای دی به منفی برد متصل میشه


از خروجی انالوگ ماژول A0 به تنها پین انالوگ برد یعنی A0 متصل می کنیم و یکی از سیم های پایه مثبت ال ای دی به d۱ و دیگری به d2 وصل میشه که هر کدام نشان دهنده یک وضعیت هست

حالا نوبت اپلود کد روی بردمون هست

https://github.com/mrasgari/arduino-soil-moisture

از اینجا می تونید به کد دسترسی داشته باشید

در اخر همه چیز رو داخل ظرف بستنی کاله قرار دادم و ال ای دی رو روی ظرف نصب کردم در صورت کم شدن رطوبت قرمز میشه و در غیر این صورت سبز هست




اردوینورزبریesp32esp8266گلدان
توسعه دهنده وب علاقه مند به نرم افزار ازاد https://mrasgari.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید