ویرگول
ورودثبت نام
آقای ربات
آقای ربات
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

سلام ویرگول;


سلام :)

از اونجایی که نوشتن، بخش عمده ای از زندگی منو شامل میشه (از کار و درآمد بگیر تا درس و زندگی شخصی) تصمیم گرفتم به این نوشتن هام هدف بدم و خب به پیشنهاد یکی از دوستایه خیلی خوبم، ویرگول قراره بشه یکی از جاهایی که تجربیاتم رو با همه به انتشار بذارم و اگه حتی یک نفر با حرفایه من یه جرقه کوچولو تو ذهنش زده بشه من به هدفم رسیدم :)

من کی ام؟ شاید اسم من براتون جالب باشه "آقای ربات" و به سریال آقای ربات هم شباهتش بدین. ولی خب من هیچوقت و هیچوقت هکر در اون حد ماهری نیستم! بیشتر علاقه مندم و سریال آقای ربات رو هم 14 بار دیدم :)

ولی درسته! تا حدودی این سریال توی انتخاب این اسم بهم کمک کرد چون تقریبا شخصیت اصلی داستان این فیلم به روحیه من خیلی میخورد و بنا به یه سری دلیل دیگه من این اسم رو انتخاب کردم برای فضای مجازیم. البته من محدود به اسم مجازی خاصی نیستم (از اکانت توییترم میتونید بفهمید).

من از بچگی با کامپیوتر بزرگ شدم و علاقه خیلی شدیدی بین من و این دستگاه دوست داشتنی وجود داره و میتونم بگم حتی یک روز هم نمیتونم از لپ تاپ و کامپیوترم دور باشم! هیچوقت هم سراغ دیوایس های قدرتمند نرفتم و علاقه ام به کامپیوتر های قدیمی بیشتره. هر چند که این روزا نیازم به کامپیوتر داره خیلی بالاتر میره و سخت افزار بهتری میخام و شاید در آینده بتونم یه کامپیوتر قوی تری دست و پا کنم اما فعلا تا اینجای راه هر کاری که کردم با یه پردازنده تک هسته و 4 گیگ رم بدون هیچ کارت گرافیکی بوده!!

من یه برنامه نویس پایتونم که تا حدودی اون رو هم درس میدم و هدف اصلیم توی کامپیوتر اینه که همه رو به یادگیری کامپیوتر و برنامه نویسی علاقه مند کنم و تا جایی که میتونم بهشون کمک کنم تا راه بیوفتن. برای این کار فکر میکنم خرداد 95 بود که اولین کانال تلگرامیم رو ایجاد کردم (آی کد) که حتی فقط تاسیس این کانال باعث شد که من بیشتر و بیشتر توی کامپیوتر غرق بشم و هنوزم که هنوزه هر چیزی که توش به اشتراک میذارم اول خودم میخونمش و باعث میشه خودمم بیشتر یاد بگیرم. بعد ها یه کانال دیگه برای آموزش پایتون به صورت اختصاصی درست کردم (لرن پای) که بیشتر مطالب اون کانال رو خودم میسازم و میشه گفت واقعا براش عرق ریختم تا به اینجا رسیده اما خب کلا کارمو با کامپیوتر دوست دارم و اینطور که معلومه میتونم بگم چند نفری هم هستن که آموزش هایی که خودم میسازم رو دوست دارن! یه وبسایت هم برای کانال آی کد دارم که متاسفانه زیاد وقت نمیکنم توش فعالیت کنم اما به هر حال آی کد آکادمی هم یکی از چیزاییه که برای هدفم یعنی یادگیری کامپیوتر به همه، ساختم.

کار من تولید محتواس برای چند تا تیم خیلی خفن که براشون مقاله و اینفوگرافی و پادکست و... آماده میکنم و خیلی از کارم راضی ام چون هم یادگیری توشه هم یاد دادن به بقیه و سعی میکنم توی کارم همیشه سنگ تموم بذارم تا اونی هم که پست رو میبینه جذبش بشه و بگه: "ای ول! همونی که میخاستم :)"

تحصیلات من هیچ ربطی به حوزه کاریم نداره (البته من اول کارمو داشتم، و بعدش در کنارش تحصیلات). توی دوران دبیرستان میخواستم یه مهندس کامپیوتر باشم اما نمیدونم یه روزی سرم به سنگی یا چیزی خورد و هیچوقت به سراغ درس خوندن برای کامپیوتر توی دانشگاه نرفتم (با اینکه شرایطشم تقریبا داشتم). حاصل این تغییر مسیر این شد که الان دانشجوی میکروبیولوژی ام و از اونجایی که علاقه زیادی به کانال ساختن دارم یه کانال هم برای رشته ام درست کردم (مجله علمی میکرو). کلا من از اون دسته آدمایی ام که اگه بخوام یه چیزی رو خوب یاد بگیرم، باید در مرحله اول اونو به بقیه خوب یاد بدم!

از سرگرمی هام میتونم به بازی کردن(کامپیوتری!) نوشتن (دلنوشته یا شعر) و عکاسی (با موبایل البته) و نوازندگی اسم ببرم. همونطوری که میبینید زندگی من فقط توی یه مسیر نیست! خودم این چند مسیره بودن رو دوست دارم با اینکه شاید چیز خوبی نباشه اما مغز من همه چیو در کنار هم میخاد :) و اعتقاد دارم دنیا خیلی کوتاه تر از اون چیزیه که بخوام فقط به یه چیزی بچسبم و اون رو پیش ببرم.


امیدوارم از مطالبی که قراره توی آینده ای نزدیک از من پخش بشه، استفاده کنید و لذت ببرید و من بتونم به هدفم از ایجاد این صفحه توی ویرگولِ دوست داشتنی برسم.

تا مطالب اصلی و جدیدتر خدا نگهدار :) / آقای ربات

آقای ربات
سلام من آقای ربات هستم و اینجا مطالبی در مورد پایتون، جنگو، دیتاساینس و گاهی در مورد برنامه نویسی، قرار میدم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید