ویرگول
ورودثبت نام
آقای ربات
آقای ربات
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

شرتکات‌های VsCode برای کدنویسی حرفه‌ای!

اگر باز نشد چیز خاصی نیست! لوگو vscode هستش!
اگر باز نشد چیز خاصی نیست! لوگو vscode هستش!


سلام دنیا..!
من خیلی وقت بود به اینجا سر نزده بودم و یهو خیلی اتفاقی دستم خورد از توی بوکمارک‌ها ویرگولم باز شد و دیدم واو! 47 تا دنبال کننده دارم :))) تصمیم گرفتم که حداقل یک پست در هفته رو اینجا بیام و بنویسم..!

یکی از مشکلاتی که من حین برنامه‌نویسی داشتم این بود که مدام هی مجبور میشدم با موس برم فلان قسمت کد و یه تغییرات انجام بدم، یه تیکه رو بردارم بذارم یه جایی، یه کدی رو کپی میکردم، تو رفتگی‌هاش یا به قول باکلاسا indent هاش بهم میریخت و هی با موس مجبور بودم اینا رو درست کنم! تا اینکه تصمیم گرفتم برم چند تا شرتکات یاد بگیرم تا کارم راحت تر بشه و الان که اینا رو یاد گرفتم حرفه‌ای تر کد میزنم توی وی اس کد! برای همین خواستم با شما هم اینا رو به اشتراک بذارم و امیدوارم براتون مفید باشه...


1- کپی از خط کد!
اگر که شما روی یک خط کدی واستین و کلیدهای ترکیبی زیر رو بزنید از کدتون توی خط بعدی کپی گرفته میشه:

shift + alt + ↑ or ↓

یه وقت فکر نکنید اگر فلش بالا رو بزنید کپی توی خط بالاترش ایجاد میشه و اگر فلش پایین رو بزنید ... نوچ! کلا هر کدوم بالا یا پایین رو بزنید کپی توی خط بعدی اعمال میشه...


2- چند کرسر!
کسایی که میدونن لطفا منو تصحیح کنن! به این نشانه‌گری که موقع تایپ کردن هست چی میگن؟! من بهش اینجا میگم کرسر! اگر که میخواین توی چند خط کد یه چیز ثابتی رو بنویسید این کارها رو بکنید:

alt + click

هر خط کدی که میخواین دکمه alt رو بگیرید و جایی که میخواین بنویسید کلیک کنید. و میبینید که از این نشانه‌گرها یا کرسرها! چند تا ایجاد میشه و مثلا شما میخواین یه جایی اسم یه متغیر رو عوض کنید و این متغیر رو چند جا استفاده کردین خب چه کاریه به شکل دستی همه رو عوض کنید! فقط کافیه هر جا استفاده کردین این کار رو بکنید و دسته جمعی پاک کنید و اسمش رو عوض کنید!


3- کامنت کردن
این یکی خیلی باحاله! من قبلنا توی آموزش های برنامه نویسی میدیدم طرف یهو بنگ! توی یه ثانیه چند خط رو کامنت میکنه! و هیچوقتم نمیرفتم ببینم چطوری این کار انجام میشه حالا یا از سر تنبلی بود یا فراموشی! ولی اگر این کلیدها رو بزنید:

ctrl + /

روی اون خطی که هستین کامنت میشه! میتونید با موس چند خط کد رو بگیرین و یهو اینو بزنید و بنگ! کامنت میشه همشون :)


4- حرکت دادن خط کد!
اگر میخواین یه خط کدی رو ببرین بالا تر یا ببرین پایین تر این کلیدها رو بزنید:

alt + ↑ or ↓

اینجا دیگه فرق داره که فلش بالا رو بزنید یا فلش پایین رو! اگر بالا رو بزنید کدتون میره سمت بالا، اگر پایین رو بزنید کدتون میره سمت پایین!


5- حرکت افقی خط کد!
حالا اگر بخوایم کدمون بره راست یا بره چپ چیکار کنیم؟! این همون تنظیم تو رفتگی‌ها یا indent ها هستش که اگر این کلیدها رو بزنید:

ctrl + [ or ]

میتونید کدتون رو به چپ و راست ببرین. اگر براکت باز یا ] رو بزنید کدتون میره سمت راست، اگر براکت بسته یا [ رو بزنید کدتون میره سمت چپ!


خب!
اینجا سعی کردم مهماشو بگم! توی یوتوب یه ویدیویی هم ساختم که به جز این 5 شرتکات، 7 تا دیگه هم گفتم که اگر دوست داشتین برین اونجا هم ببینید و خوشحال میشم اگر خوشتون اومد لایک کنید، سابسکرایب کنید و نظرتون رو برام بنویسید :)

لینک ویدیو یوتوب، 12 شرتکات کاربردی در VsCode: برای تماشا کلیک کنید

کدنویسیوی اس کدvscodeبرنامه نویسیآقای ربات
سلام من آقای ربات هستم و اینجا مطالبی در مورد پایتون، جنگو، دیتاساینس و گاهی در مورد برنامه نویسی، قرار میدم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید