ویرگول
ورودثبت نام
تکسین | Techsin
تکسین | Techsin
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

Auto mount in Ubuntu

سلام به همه اگر لینوکس نصب کرده باشین احتمالا با این مشکل دست و پنجه نرم کردین که باید هر بار که سیستم روشن میشه خودتون درایوراتون رو mount کنید. امروز یه راه حلی که پیدا کردم و بهم جواب داد رو باهاتون به اشتراک میزارم.


خب اولین کاری که باید بکنید اینه که برید داخل ترمینال و دستور زیر رو تایپ کنید.

sudo blkid

تصویر زیر خروجی سیستم من هست و قسمتی که سلکت کردم توی عکس اون درایویه که میخوایم automount کنیم.

الان باید اون درایوی که میخواین auto mount کنید رو UUID رو کپی کنید. و تایپش رو به خاطر بسپارید

حالا دستور زیر رو تایپ کنید (در ادیتور که خودتون راحتین من ویژوال استودیو کد رو باز میکنم.)

code /etc/fstab

در اخرین مرحله فقط کافیه یوایدی رو پیست کنید و اسم درایور رو به شکل زیر وارد کنید.

UUID=&quot<your UUID>&quot /media/<your drive name> <your type name> defaults 0 0

تمام! سیستم رو ری استارت کنید و باید به صورت درست اتومانت بشه.

تذکر: این روش از روی فیلم christetch توی یوتیوب اماده شده و برای من جواب داده در صورتی که روش دیگری که امتحان کردم سیستم من دیگه بوت نشد اگر به مشکلی برخوردین فایل fstab رو دومرتبه ویرایش کنید و این لاین اخر رو پاک کنید.

ubuntuautomountlinux
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید