mrvahidazimi
mrvahidazimi
خواندن ۳ دقیقه·۷ سال پیش

فلش تحت وب در سال 2021 متوقف خواهد شد.

شرکت ادوبی اعلام کرده که پاییز سال 2020 دیگر فلش پلیر را آپدیت نخواهد کرد... همانگونه که مستحضرید هرسال یا بهتر بگم هر ماه استاندارد های HTML5 و WebGL بسرعت گسترده تر می شود و این بدان معناست که فلش و حتی بازی های آن دیگر جایی در محیط وب نخواهند داشت.


فیسبوک بتازگی اعلام کرده که از کسانی که بازی هایی که تحت کدنویسی HTML5 ارائه می کنند را بیش از بقیه بازی ها ساپورت خواهد کرد، تا امروز بیش از 200 بازی HTML5 در فیسبوک ارائه شده است که اکثر آنها در سال جاری لانچ شده اند. بسیاری از بزرگترین توسعه دهندگان در این پلتفرم - از جمله KING، پلاریوم و ...- حداقل یک بازی فلش را برای HTML5 در فیس بوک ساخته اند تا مشتریان فعلی خود را وارد این بازی ها کنند.

بازی های موجود در فیسبوک اکثرا فلش هستند

در حالی که بازی های ساخته شده در فلش تا پایان سال 2020 در فیس بوک اجرا می شوند، آنها به شدت به توسعه دهندگان توصیه می کنند تا همزمانبا مرورگرها خود را آپدیت کنند، زیرا ممکن است تصمیم به مهاجرت از فلش به HTML5 هرچه سریعتر انجام شود. اولین نقطه عطف به هدف، تابستان سال 2018 است، زمانی که کروم یک بازی کلیک برای بازی برای محتوای مبتنی بر فلش را معرفی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جدول زمانی خاص مرورگر، اطلاعیه رسمی از اپل، گوگل، مایکروسافت و موزیلا را بررسی کنید.

همانگونه که توسعه دهندگان مسیر مهاجرت خود را ارزیابی می کنند، گزینه هایی برای رسیدن به میلیون ها بازیکن در فیس بوک را دارند و با آنها ارتباط برقرار می کنند.
  • تکنولوژی HTML5:

این زبان توسط تمام مرورگرهای اصلی بدون نیاز به پلاگین پشتیبانی شده است، HTML5 به سرعت تبدیل به بهترین مسیر برای توسعه وب سایت می شود. با طیف گسترده ای از موتورها و ابزار موجود در HTML5، روش های مختلفی برای مهاجرت از بازی های فلش به HTML5 وجود دارد.

لیستی از ابزار و کتابخانه های موجود، موتورهای HTML5، موتورهای متقابل پلتفرم و گزینه Facebook-Unity WebGL را بررسی کنید، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بازی های Unity خود را به HTML5 بسپارند.

  • اتاق بازی Gameroom:

توسعه دهندگان ممکن است در ساخت بازی های خود از Gameroom بهره ببرند، و یا از برنامه فیس بوک دسک تاپ استفاده کنند. Gameroom برای پشتیبانی از بازی ها در قالب های بومی یا وب ساخته شده از موتورهای بازی و استانداردهایی مانند cocos2D، HTML5، Unity، Unreal و WebGL ساخته شده است. توسعه دهندگان نتایج قدرتمندی از Gameroom را مشاهده می کنند، و این پلتفرم دارای بیش از 1000 بازی در 10+ دسته است. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع به ساختن Gameroom، از منابع موجود در سایت توسعه دهنده ها بازدید کنید.



"بازی ها بخش مهمی از فیس بوک هستند، و ما متعهد هستیم که به توسعه دهندگان ابزار مناسب برای ارتباط با میلیون ها نفر از مردم در پلت فرم مان ارائه دهیم. در حالی که بسیاری از بازی های جدید بر روی این پلتفرم با استفاده از استانداردهای وب به کار رفته اند، ما همه امکانات توسعه دهندگان را با دسترسی به آخرین تکنولوژی، راهنماهای آنلاین، وبینارها (سمینارهای تحت وب) و سایر منابع برای تأمین مهاجرت موفق و آسان از بازی های فلش با حداقل تاثیر بر روی بازیکنان تجهیز می کنیم. بسیاری از توسعه دهندگان در حال حاضر مهاجرت بازی های خود را آغاز کرده اند و تا سال 2020 ما پیش بینی می کنیم که اکثر بزرگترین توسعه دهندگان بازی از فلش به دیگر استاندارد های وب مهاجرت کنند "- لئو اولب، مدیر برنامه های جهانی بازی


html5flash
Frontend Developer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید