ویرگول
ورودثبت نام
آقای نویسنده
آقای نویسنده
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

چند تئوری و سوال درباره ی گیم آو ترونز (حاوی اسپویل)

سریال بازی تاج و تخت یکی از اتفاقاتی بود که برای مدت ها میشه دربارش صحبت کرد. در ابتدا بگم که اگر این سریال رو ندیدین این متن رو نخونید چون ممکنه حاوی مقادیری اسپویل باشه. خلاصه این توصیه آخرم به شماست.

توی این نوشته و چند نوشته آتی قصد دارم چند تئوری و چند برداشت و چند سوال شخصیم از این سریال رو باهاتون به اشتراک بگذارم. البته نه به این دلیل که حس میکنم خیلی حالیم میشه، نه من اصلا همچین فکری نمیکنم، میگمشون چونکه اطرافم کسی نیست که سریال رو دیده باشه تا باهاش دربارش صحبت کنم و دارم دیوونه میشم از این افکار =)))

اولین نکته

اولین نکته جالب که شاید از چشم خیلیا دور مونده باشه مربوط به تصاویر زیره که مال قسمت 5 فصل هشتمه. جایی که دختر و مادری که آریا قصد داره نجاتشون بده رو میبینیم که دختره تو کل اپیزود یک اسب سفید دستشه:

و خوب دنریس عزیز میزنه این دختر و مادر و اسب و غیره رو جزغاله میکنه

البته مشابه این سکانس رو در ابتدای قسمت ششم هم میبینیم. و در انتهای قسمت پنج همون اسب سفید به دنبال آریا میاد:

که باعث شد فکر کنیم آریا در قسمت آخر قرار هست یه کاری بکنه! ولی نکرد! برخی میگن این اسب نماد رستگاری آریا بوده و دیگه قرار نیست دنبال انتقام و آدم کشی و no one بودن باشه! اما آیا شما واقعا تونستین چنین مفهومی رو برداشت کنید؟ این یک سوال خیلی بزرگه که در این صحنه به ذهنمون رسیده و هیچ پاسخی ازش نگرفتیم.

دومین نکته

اژدهای دنریس وقتی جان توی قسمت آخر، دنریس رو میکشه، به جای آتیش زدن جان اسنو، تخت رو آتش میزنه! از نظر من دو نوع برخورد با این مسئله هست.

1- اژدها میدونه جان تارگرینه و با آتش نمیمیره برای همین عصبانیتشو سر تخت پادهاشی رو آتش میزنه!

2-اژدها میدونه که جان اسنو مسبب واقعی مرگ دنریس نبود بلکه عطش دنریس به تخت پادشاهی موجب مرگش شد و باری همین تخت پادشاهی رو اتش میزنه!

نظر شما چیه؟ با کدوم بیشتر موافقین؟ یا نظر دیگه ای دارین که توی هیچ کدوم از این دو حالت نمیگنجه؟

منتظر شنیدن نظرات شما درباره ی این دو نکته هستم. در پست های بعدی هم چند تا سوال و تئوری رو هم مطرح میکنم که اگر دوست داشتین فالومون کنید تا دربارش بیشتر صحبت کنیم.

و در انتها

شاید بی ربط نباشه برای فن های سریال در انتهای این مطلب اینو هم اضافه کنم که ما توی رنگانا، تابلوی رنگ آمیزی جان اسنو رو هم آماده کردیم که اگر دوست دارین میتونید از این لینک ببینیدش و سفارشش بدین. اینم تصویر بومه که پس از رنگ آمیزی توسط خودتون به این شکل در میاد:

بوم رنگ آمیزی رنگانا
بوم رنگ آمیزی رنگانا




گیم آور ترونزگاتجان اسنوبازی تاج و تختدنریس
www.Rangana.ir تولید کننده ی بوم های رنگ آمیزی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید