ویرگول
ورودثبت نام
مهدی صمدی
مهدی صمدی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

طرز تهیه باقلوا فینگر یا باقلوای انگشتی

(باقلوا فینگر)

این انگشتان ترد و شیرین باقلوا با گردو پر شده و در یک شربت ساده گلاب خیس شده است. درست کردن آنها بسیار آسان است و برای هر گردهمایی بزرگی مناسب است و شما آن ها را همیشه پشت شیشه های یخچال قنادی ها میبینید.

انگشتان باقلوا

باقلوا یا بیشتر باقلوا معروف ترین دسر خاورمیانه است. باقلوا، که خمیر فیلو کره ای لایه ای است که با آجیل خرد شده پر شده و با یک شربت/عسل ساده روی آن یک دسر چسبناک لذیذ بر خلاف دسرهای دیگر قرار می گیرد. باقلوا در سراسر جهان عرب، ترکیه، ایران و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر آسیا و شمال آفریقا بسیار محبوب است.

انگشتان باقلوا

روی باقلوای سنتی یونانی با عسل و روی باقلوای عربی با یک شربت ساده طعم دار می شود. چند تفاوت دیگر مانند ادویه جات اضافه شده به آجیل نیز وجود دارد. باقلوا خیلی سبک تر است، نه به سنگینی باقلوا.

نسخه لبنانی باکلاوه بوی شکوفه پرتقال و گلاب را در سرتاسر خود دارد. این انگشتان باقلوا با همان مواد اولیه باقلوای معمولی درست می‌شوند، اما به صورت انگشتی در می‌آیند و لذت بردن و به اشتراک گذاشتن آن‌ها را با عزیزانتان بسیار آسان‌تر می‌کند!

طرز تهیه انگشتان باقلوا

این انگشتان باقلوا نوع مورد علاقه من برای درست کردن و خوردن باقلوا هستند! آنها همیشه همان هایی هستند که من بلافاصله سراغ آنها می روم و یکی از محبوب ترین شکل ها هستند. من دوست دارم آنها را برای گردهمایی های بزرگ درست کنم زیرا می توان آنها را به صورت جداگانه سرو کرد و می توان از قبل تهیه کرد. من متوجه شدم که هر چه بیشتر بیرون بنشینند مزه بهتری دارند. این انگشتان باقلوا تا یک ماه در یخچال تازه می مانند.

من از گردو برای پر کردن آجیل استفاده می کنم. می توانید آجیل های دیگری مانند پسته را که معمولا در نانوایی ها در لبنان استفاده می شود جایگزین کنید. می خواهید از گردوی خام و تازه استفاده کنید. من از غذاسازم برای خرد کردن گردو استفاده کردم. برای طعم دادن به آنها، من دوست دارم طعم اصیل لبنانی را حفظ کنم و از شربت ساده همراه با مقداری آب شکوفه پرتقال استفاده کنم. با مغزها مخلوط کنید و کنار بگذارید.

فرآیند چرخاندن این دستور فوق العاده آسان است. یک خط نازک از مخلوط گردو روی 2 ورقه خمیر فیلو درست می کنم سپس تا آخر رول می کنم. از آنجا تمام فیلوهای پر شده با گردو را کنار هم روی یک ورقه پخت می چینم و روی آن را کره شفاف می زنم.

روش سنتی استفاده از قیسی یا کره شفاف است. کاری که من می کنم این است که کره را آب کرده و کنار می گذارم. پس از حدود 10 دقیقه، مواد جامد شیر به ته می‌روند و می‌توانید کره «شکل‌شده» را روی فیلو بریزید. اگر دارید حتماً از قیسی استفاده کنید یا فقط از کره آب شده قدیمی استفاده کنید! همه اینها خوشمزه و ترد خواهد بود.

این انگشتان باقلوا تنها در 20 دقیقه پخته می شوند و بلافاصله با شربت ساده خنک شده و پسته خرد شده روی آن ها می ریزند. اگر عطار (شربت گلاب) را در حالی که هنوز داغ است روی انگشتان باقلوا بریزید، فیله ترد خیس می شود، پس مطمئن شوید که شربت کاملا خنک شده است. برش بزنید و در دمای اتاق سرو کنید.

مرحله 1

با تهیه شربت گلاب شروع کنید تا زمان کافی برای خنک شدن داشته باشد. شکر، آب و آب لیمو را با حرارت زیاد مخلوط کنید تا به جوش بیاید. مخلوط کنید و بگذارید 7 دقیقه بجوشد. حرارت را خاموش کنید و گلاب و آب شکوفه پرتقال را اضافه کنید. گام به گام را اینجا ببینید عطار (شربت گلاب)

گام 2

فر را با دمای 375 فارنهایت گرم کنید. کره را آب کنید و کنار بگذارید.

مرحله 3

با استفاده از غذاساز، گردوهای خود را ریز خرد کنید. یک چهارم فنجان از شربت ساده گلاب خنک شده و یک قاشق غذاخوری آب شکوفه پرتقال را به گردو اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط شوند.

مرحله 4

فیلو را باز کرده و دو ورق را بردارید. ورقه های باقی مانده را با حوله مرطوب بپوشانید تا از خشک شدن جلوگیری شود.

یک خط نازک از مخلوط گردو را به خمیر فیلو اضافه کنید و حدود 2 اینچ در کف آن باقی بگذارید.

آن را محکم گرد کنید و روی سینی فر با کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله 5

باقلوا را ادامه دهید تا خمیر فیلو و مخلوط گردو تمام شود. باید حدود 8-10 رول وجود داشته باشد.

بسته به مارک خمیر فیلو که خریداری می کنید*

کره آب شده را به طور مساوی روی کل باقلوا بریزید.

مرحله 6

در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 20 دقیقه بپزید تا ترد و قهوه ای طلایی شود.

روی آن را با شربت گلاب خنک شده تزیین کنید…

و با پسته کوبیده تزئین کنید.

مرحله 7

برش بزنید و سرو کنید!

منبع:https://mrsarma.com/

طرز تهیهیخچال قنادی
https://mahdisamadiofficial.ir/ هرچیزی بخوای در مورد من اینجا هست!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید