مقدمه:
بازیهای ویدیویی برای دههها یک شکل محبوب از سرگرمی بودهاند و تجربههای درگیر کننده و ساعتها سرگرمی را ارائه می دادند. با این حال، برخی افراد معتقدند که انگیزه سرگرمی در بازیهای ویدیویی به مرور زمان کاهش یافته است. این مقاله به بررسی چندین دلیل برای اینکه برخی از بازیکن ها احساس میکنند بازیهای ویدیویی به اندازه قبل سرگرمکننده نیستند، میپردازد.
یکی از مشکلات رایج، گیمپلی تکراری است، بسیاری از بازیها در حال حاضر بر اساس ساختارهای فرمولیک، ماموریتهای تکراری و هدفهای پیشبینیپذیر تکیه میکنند که باعث خستگی بازیکن میشود.
این کمبود نوآوری میتواند باعث کاهش هیجان و کاهش سرگرمی کلی شود.
۲. بیش از اندازه بودن زیبایی بصری:
در جریان رقابت برای ارائه گرافیک و تصاویر واقعگرایانه، توسعهدهندگان بازیها به مکانیکهای گیمپلی و ویژگیهای جذاب توجه کمی کردهاند. در حالی که گرافیکهای خیرهکننده میتوانند تجربه درگیر کننده را بهبود بخشند، اما نباید اهمیت گیمپلی جذاب و ویژگیهای نوآورانه که بازیها را سرگرمکننده میکند را کاهش داد.
۳. کمبود انتخاب های معنا دار
کنترل معنادار به قابلیت بازیکن برای انتخابهای مؤثری که داستان یا نتیجه بازی را تشکیل میدهد، اشاره دارد.
برخی از بازیکنان احساس میکنند که بازیهای مدرن کمبود انتخابهای معنادار را دارند و این باعث تجربه خطی و پیشبینیپذیر میشود.
عدم وجود این جنبه میتواند حس سرگرمی را کاهش داده و احساس متفاوت بودن در بازیکن را کاهش دهد.
۴. پرداخت های درون برنامه ای
افزایش پرداخت های درون برنامه ای و مدلهای پرداخت برای برداشت یک مسئله مورد بحث در صنعت بازی است. بسیاری از بازیکنان احساس میکنند که این روشها بر پولسازی بیشتر از ایجاد تجربه عادلانه و سرگرمکننده تمرکز میکنند.
وجود موانع پرداخت و نیاز به هزینههای مداوم برای پیشرفت میتواند سرگرمی را کاهش دهد و حس ناامیدی را در بازیکن ایجاد کند.
۵. جوامع آنلاین سمی
بازی های آنلاین بخشی بزرگی از بازی ها را پوشش میدهد ، اما رفتار های سمی در جوامع آنلاین میتواند مانع از لذت بردن آن شود.
رفتار های تخریب امیز و تقلب میتوانند محیط منفی ایجاد کنند و باعث میشوند بازیکن دیگر علاقه ای به آن نشان ندهد.
نتیجه:
اگرچه بازیهای ویدیویی همچنان در حال تکامل هستند اما عامل سرگرمی در آنها کاهش یافته است.
با این حال، باید توجه داشت که این نگرانیها همگانی نیستند و بسیاری از افراد هنوز هم از تجربه آن لذت میبرند
کلید حل این مسئله در الویت قرار دادن تجربه بازیکن بر سود دهی برای توسعه دهندگان است.